Contribuições para marcas de surf considerando protagonismo feminino

This research seeks to describe the project named “Contributions for surf brands considering women leadership” and to present the obtained results. The study aims to identify communication strategies or construction of brands that establish representation for the female audience from the surf scene,...

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Autor principal: Almeida, Andressa Queiroz de
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2022
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/27959
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spelling riut-1-279592022-04-12T06:07:18Z Contribuições para marcas de surf considerando protagonismo feminino Contributions to surf brands considering female protagonism Almeida, Andressa Queiroz de Medeiros, Cindy Renate Piassetta Xavier Medeiros, Cindy Renate Piassetta Xavier Fontana, Isabela Mantovani Nunes, Elenise Leocadia da Silveira Marca de produtos Desenho industrial Mulheres surfistas Marketing Brand name products Design, Industrial Women surfers CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIAL This research seeks to describe the project named “Contributions for surf brands considering women leadership” and to present the obtained results. The study aims to identify communication strategies or construction of brands that establish representation for the female audience from the surf scene, and generate contributions for new brands in the same segment. To development the research, it is presented the surfing scenario in Brazil, the practice by the female audience and the definitions of female protagonism and gender equality from the sports’ point of view. Then, it’s built a comparative analysis between 12 surf brands to understand how women are represented in the scene. Next, the results are validated with 111 female surfers and sports enthusiasts through na online survey, in order to measure the relevance of the study’s responses. As a result of the research, it is expected to find branding and marketing contributions for companies that seek to communicate female protagonism in surfing (and related sports), whether for creation or brand strengthening. Esta pesquisa busca descrever o projeto intitulado “Contribuições para marcas de surf considerando protagonismo feminino” e apresentar os resultados obtidos. O estudo tem como objetivo identificar estratégias de comunicação ou construção de marcas que estabeleça representatividade para o público feminino a partir do cenário do surf, e gerar contribuições para novas marcas do mesmo segmento. Para o desenvolvimento da pesquisa, apresenta-se o cenário do surf no Brasil, a prática pelo público feminino e as definições de protagonismo feminino e equidade de gênero a partir do ponto de vista do esporte. Em seguida, realiza-se uma análise comparativa entre 12 marcas de surf para compreender como as mulheres estão representadas nesse mercado. A seguir, executa-se uma validação dos resultados com 111 mulheres surfistas e/ou entusiastas do esporte, para mensurar a relevância das respostas do estudo das marcas existentes para seu meio de atuação. Como resultado da pesquisa, formulou-se contribuições de branding e marketing pra empresas que buscam comunicar protagonismo feminino no surf (e esportes correlatos), seja para criação ou fortalecimento de marcas. 2022-04-11T21:20:54Z 2022-04-11T21:20:54Z 2021-08-30 bachelorThesis ALMEIDA, Andressa Queiroz de. Contribuições para marcas de surf considerando protagonismo feminino. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Tecnologia em Design Gráfico) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2021. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/27959 por openAccess http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Brasil Tecnologia em Design Gráfico UTFPR
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description This research seeks to describe the project named “Contributions for surf brands considering women leadership” and to present the obtained results. The study aims to identify communication strategies or construction of brands that establish representation for the female audience from the surf scene, and generate contributions for new brands in the same segment. To development the research, it is presented the surfing scenario in Brazil, the practice by the female audience and the definitions of female protagonism and gender equality from the sports’ point of view. Then, it’s built a comparative analysis between 12 surf brands to understand how women are represented in the scene. Next, the results are validated with 111 female surfers and sports enthusiasts through na online survey, in order to measure the relevance of the study’s responses. As a result of the research, it is expected to find branding and marketing contributions for companies that seek to communicate female protagonism in surfing (and related sports), whether for creation or brand strengthening.
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