Coleção parasitológica: uma ferramenta para o ensino de Ciências e Biologia
The school is where if teach and learn, where the teacher guides the student's learning through the transmission of content. For a good students perfomance, it is necessary that the teacher seeks different ways of working the content, among several options the practical classes have been taking...
Autor principal: | Miranda, Geziéli Brites de |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/11070 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-11070 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-110702020-11-13T13:06:19Z Coleção parasitológica: uma ferramenta para o ensino de Ciências e Biologia Parasitological collection: a tool for teaching Science and Biology Miranda, Geziéli Brites de Karling, Letícia Cucolo Kovalski, Mara Luciane Karling, Letícia Cucolo Betti, Dulcineia Parasitologia Estratégias de aprendizagem Ensino - Meios auxiliares Parasitology Estratégias de aprendizagem Teaching - Aids and devices CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO The school is where if teach and learn, where the teacher guides the student's learning through the transmission of content. For a good students perfomance, it is necessary that the teacher seeks different ways of working the content, among several options the practical classes have been taking a lot of attention, because it reinforces the content learned in the theoretical class, besides arousing the interest of the students in the area of research. The present project seeks to elaborate a collection of parasites for application in theoretical classes, in order to provide students with a different and attractive class, aiming at an association between theory, practice and reflection on the subject. The project was be carried out in two moments, the first was be done collect parasites and inclusion. On the second moment was be the application of theoretical classes with the students. The theoretical class was be based on the three pedagogical moments, which are problematization, organization of knowledge and application of knowledge. The project was be carried out with the students of the seventh and ninth year of the State Schools of the Municipality of Cruzeiro do Iguaçu-PR. It can be realized that the project for their purpose for students have shown great interest in content, so that they study investigate, reflect, argue and question about the topic. A escola é o local onde se ensina e aprende, onde o professor guia a aprendizagem do aluno através da transposição do conteúdo. Para um bom desempenho do aluno, é necessário que o professor busque maneiras diferentes de trabalhar o conteúdo, dentre várias opções as aulas práticas vêm tomando bastante destaque, pois reforça o conteúdo aprendido em aula teórica, além de despertar o interesse dos alunos na área da pesquisa O presente projeto elaborou uma coleção de parasitas para aplicação em aula teórica demonstrativa, com o intuito de possibilitar aos alunos uma aula diferente e atrativa, visando realizar uma associação entre teoria, prática e reflexão sobre o assunto. O projeto foi realizado em dois momentos, primeiro a coleta dos parasitas e emblocagem. O segundo momento foi a aplicação das aulas teóricas com os alunos. A aula teórica foi baseada nos três momentos pedagógicos, que são problematização, organização do conhecimento e aplicação do conhecimento. O projeto foi realizado com os alunos do sétimo e nono ano da Escola Estadual do Município de Cruzeiro do Iguaçu-PR. Pode-se perceber que o projeto alcançou o seu objetivo, pois os alunos demonstraram grande interesse no conteúdo, de forma que eles poderão investigar, refletir, argumentar e questionar sobre o tema. 2020-11-13T13:06:18Z 2020-11-13T13:06:18Z 2017-11-23 bachelorThesis MIRANDA, Geziéli Brites de. Coleção parasitológica: uma ferramenta para o ensino de Ciências e Biologia. 2017. 40 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Dois Vizinhos, 2017 http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/11070 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Dois Vizinhos Brasil Curso de Licenciatura em Ciências Biológicas UTFPR |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Parasitologia Estratégias de aprendizagem Ensino - Meios auxiliares Parasitology Estratégias de aprendizagem Teaching - Aids and devices CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
spellingShingle |
Parasitologia Estratégias de aprendizagem Ensino - Meios auxiliares Parasitology Estratégias de aprendizagem Teaching - Aids and devices CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO Miranda, Geziéli Brites de Coleção parasitológica: uma ferramenta para o ensino de Ciências e Biologia |
description |
The school is where if teach and learn, where the teacher guides the student's learning through the transmission of content. For a good students perfomance, it is necessary that the teacher seeks different ways of working the content, among several options the practical classes have been taking a lot of attention, because it reinforces the content learned in the theoretical class, besides arousing the interest
of the students in the area of research. The present project seeks to elaborate a collection of parasites for application in theoretical classes, in order to provide students with a different and attractive class, aiming at an association between theory, practice and reflection on the subject. The project was be carried out in two moments, the first was be done collect parasites and inclusion. On the second moment was be the application of theoretical classes with the students. The theoretical class was be based on the three pedagogical moments, which are problematization, organization of knowledge and application of knowledge. The project was be carried out with the students of the seventh and ninth year of the State Schools of the Municipality of Cruzeiro do Iguaçu-PR. It can be realized that the project for their purpose for students have shown great interest in content, so that they study investigate, reflect, argue and question about the topic. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
author |
Miranda, Geziéli Brites de |
author_sort |
Miranda, Geziéli Brites de |
title |
Coleção parasitológica: uma ferramenta para o ensino de Ciências e Biologia |
title_short |
Coleção parasitológica: uma ferramenta para o ensino de Ciências e Biologia |
title_full |
Coleção parasitológica: uma ferramenta para o ensino de Ciências e Biologia |
title_fullStr |
Coleção parasitológica: uma ferramenta para o ensino de Ciências e Biologia |
title_full_unstemmed |
Coleção parasitológica: uma ferramenta para o ensino de Ciências e Biologia |
title_sort |
coleção parasitológica: uma ferramenta para o ensino de ciências e biologia |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
MIRANDA, Geziéli Brites de. Coleção parasitológica: uma ferramenta para o ensino de Ciências e Biologia. 2017. 40 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Dois Vizinhos, 2017 |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/11070 |
_version_ |
1805316222936416256 |
score |
10,814766 |