Ferramentas de estratégias competitivas aplicadas um empreendimento: um estudo de caso
In result of globalization, the family businesses are constantly searching for strategies intending to acquire competitive advantage in order to survive on the market. On this perspective, the realization of a strategic planning had become essential for entrepreneurs understand the environment where...
Autor principal: | Silva, Pamela Goulart da |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/12737 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-12737 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-127372020-11-16T13:51:02Z Ferramentas de estratégias competitivas aplicadas um empreendimento: um estudo de caso Tools of competitive strategies applied in a enterprise: um estudo de caso Silva, Pamela Goulart da Pereira, Reinalda Blanco Pereira, Reinalda Blanco Melges, André Inácio Seabra Júnior, Edward Empreendedorismo Benchmarking (Administração) Planejamento Entrepreneurship Benchmarking (Management) Planning CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO In result of globalization, the family businesses are constantly searching for strategies intending to acquire competitive advantage in order to survive on the market. On this perspective, the realization of a strategic planning had become essential for entrepreneurs understand the environment where they act and seize the opportunity to distinguish themselves from the opponents. Since the aim of the research is to analyze the impact caused by the opponents in the commercial establishment and utilize the strategic tools in order to stand out against competitors, will utilize the competitive strategic tools: SWOT Analysis, Balanced Scorecard and Porter Generic Strategies. The study methodology will be of applied nature, qualitative approach (observation and open questions) and quantitively (quis). Still, the research will be descriptive and the proceeding will be a case study with survey, besides the benchmarking process. The main results generated by the research are related to the researcher’s direct observations and the analysis of the scenarios involving the strategic tools. Em decorrência da globalização, as empresas familiares estão buscando estratégias de forma constante, a propósito de adquirir vantagem competitiva para sobreviver no mercado. Nesta perspectiva, a realização de um planejamento estratégico se tornou essencial para os empresários conhecerem o ambiente em que atuam e usufruírem das oportunidades de se distinguirem dos oponentes. O intuito da pesquisa foi analisar o impacto que os adversários causaram no estabelecimento comercial e utilizar as ferramentas de estratégias competitivas para se destacarem frente aos concorrentes, como: Análise SWOT, Balanced Scorecard e Estratégias Genéricas de Porter. A metodologia do estudo foi de natureza aplicada, abordagem qualitativa (observação e perguntas abertas) e quantitativa (questionário). Ainda, a pesquisa foi descritiva e o procedimento foi um estudo de caso com levantamento, além do processo de benchmarking. Os principais resultados gerados pelo estudo foram relacionados às observações diretas do pesquisador e às análises dos cenários envolvendo as ferramentas de estratégias 2020-11-16T13:51:02Z 2020-11-16T13:51:02Z 2018-11-26 bachelorThesis SILVA, Pamela Goulart da. Ferramentas de estratégias competitivas aplicadas em um empreendimento: um estudo de caso. 2018. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Engenharia de Produção) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2018. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/12737 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira Brasil Engenharia de Produção UTFPR |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Empreendedorismo Benchmarking (Administração) Planejamento Entrepreneurship Benchmarking (Management) Planning CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO |
spellingShingle |
Empreendedorismo Benchmarking (Administração) Planejamento Entrepreneurship Benchmarking (Management) Planning CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO Silva, Pamela Goulart da Ferramentas de estratégias competitivas aplicadas um empreendimento: um estudo de caso |
description |
In result of globalization, the family businesses are constantly searching for strategies intending to acquire competitive advantage in order to survive on the market. On this perspective, the realization of a strategic planning had become essential for entrepreneurs understand the environment where they act and seize the opportunity to distinguish themselves from the opponents. Since the aim of the research is to analyze the impact caused by the opponents in the commercial establishment and utilize the strategic tools in order to stand out against competitors, will utilize the competitive strategic tools: SWOT Analysis, Balanced Scorecard and Porter Generic Strategies. The study methodology will be of applied nature, qualitative approach (observation and open questions) and quantitively (quis). Still, the research will be descriptive and the proceeding will be a case study with survey, besides the benchmarking process. The main results generated by the research are related to the researcher’s direct observations and the analysis of the scenarios involving the strategic tools. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
author |
Silva, Pamela Goulart da |
author_sort |
Silva, Pamela Goulart da |
title |
Ferramentas de estratégias competitivas aplicadas um empreendimento: um estudo de caso |
title_short |
Ferramentas de estratégias competitivas aplicadas um empreendimento: um estudo de caso |
title_full |
Ferramentas de estratégias competitivas aplicadas um empreendimento: um estudo de caso |
title_fullStr |
Ferramentas de estratégias competitivas aplicadas um empreendimento: um estudo de caso |
title_full_unstemmed |
Ferramentas de estratégias competitivas aplicadas um empreendimento: um estudo de caso |
title_sort |
ferramentas de estratégias competitivas aplicadas um empreendimento: um estudo de caso |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
SILVA, Pamela Goulart da. Ferramentas de estratégias competitivas aplicadas em um empreendimento: um estudo de caso. 2018. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Engenharia de Produção) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2018. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/12737 |
_version_ |
1805308269892206592 |
score |
10,814766 |