Redesign de identidade visual da empresa Studio Enfoco
This work refers to the redesign of the visual identity and the creation of a Visual Identity System for Studio Enfoco. Was presented, firstly, the methodology used to conduct the research and run the job. Next, was performed a presentation of the basic concepts about the Visual Identity Systems, yo...
Autor principal: | Carvalho, Marina Dal’negro |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/13754 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-13754 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-137542020-11-16T19:21:54Z Redesign de identidade visual da empresa Studio Enfoco Redesign of Visual Identity of the Company Studio Enfoco Carvalho, Marina Dal’negro Takazaki, Silmara Simone Riva, Josiane Lazaroto Daros, Carolina Takazaki, Silmara Simone Siebenrok, Maria Lúcia Empresas - Projetos Arte e fotografia Marca de produtos Business enterprises - Design Art and photography Brand name products CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIAL This work refers to the redesign of the visual identity and the creation of a Visual Identity System for Studio Enfoco. Was presented, firstly, the methodology used to conduct the research and run the job. Next, was performed a presentation of the basic concepts about the Visual Identity Systems, your objectives, requirements and functions. Were also studied the forms of visual language, to better understand the concepts and the use of shapes, colors and fonts. Then came the questioning, in- volving processes such as briefing, market research, survey of references of photog- raphy; conception, where the creation of mood board (semantic Panel), generation of alternatives and research with the target audience; and brand specification, com- posed by the brand and the manual lifting of necessary costs. The new brand seeks to convey to the public the idea of modernity, joviality, relaxation, confience, but always with the main focus, which are its customers. These are the features of the Studio Enfoco. To complement the work, institutional graphics materials have been developed to assist the dissemination of the brand, always predicting the costs and budgets for the company, enabling the implementation of the project. Este trabalho refere-se ao redesign da identidade visual e criação de um Sistema de Identidade Visual para a empresa de fotografia Studio Enfoco. Foi apresentada, primeiramente, a metodologia utilizada para realizar as pesquisas e executar o trabalho. Depois foi realizada uma apresentação dos conceitos básicos sobre os Sistemas de Identidade Visual, seus objetivos, requisitos e funções. Foram também estudadas as formas de linguagem visual, para compreender melhor os conceitos e a utilização de formas, cores e fontes. Em seguida foi feita a problematização, envolvendo processos como briefing, pesquisa de mercado, pesquisa de referências de fotografia; concepção, onde foi feita a criação do moodboard (painel semântico), geração de alternativas e pesquisa com o público-alvo; e especificação da marca, composta pelo o manual da marca e pelo levantamento de custos necessários. A nova marca procura transmitir ao público a ideia de modernidade, jovialidade, descontração, a confiança, mas sempre com o foco principal, que são os seus clientes. Essas são as características do Studio Enfoco. Para complementar o trabalho, foram desenvolvidos materiais gráficos institucionais para auxiliar a divulgação da marca, sempre prevendo os custos e orçamentos para a empresa, possibilitando a implementação do projeto. 2020-11-16T19:21:53Z 2020-11-16T19:21:53Z 2014-02-10 bachelorThesis CARVALHO, Marina Dal’negro. Dedesign de identidade visual da empresa Studio Enfoco. 2014. 134 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2014. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/13754 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Brasil Departamento Acadêmico de Desenho Industrial Design Gráfico UTFPR |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Empresas - Projetos Arte e fotografia Marca de produtos Business enterprises - Design Art and photography Brand name products CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIAL |
spellingShingle |
Empresas - Projetos Arte e fotografia Marca de produtos Business enterprises - Design Art and photography Brand name products CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIAL Carvalho, Marina Dal’negro Redesign de identidade visual da empresa Studio Enfoco |
description |
This work refers to the redesign of the visual identity and the creation of a Visual Identity System for Studio Enfoco. Was presented, firstly, the methodology used to conduct the research and run the job. Next, was performed a presentation of the basic concepts about the Visual Identity Systems, your objectives, requirements and functions. Were also studied the forms of visual language, to better understand the concepts and the use of shapes, colors and fonts. Then came the questioning, in- volving processes such as briefing, market research, survey of references of photog- raphy; conception, where the creation of mood board (semantic Panel), generation of alternatives and research with the target audience; and brand specification, com- posed by the brand and the manual lifting of necessary costs. The new brand seeks to convey to the public the idea of modernity, joviality, relaxation, confience, but always with the main focus, which are its customers. These are the features of the Studio Enfoco. To complement the work, institutional graphics materials have been developed to assist the dissemination of the brand, always predicting the costs and budgets for the company, enabling the implementation of the project. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
author |
Carvalho, Marina Dal’negro |
author_sort |
Carvalho, Marina Dal’negro |
title |
Redesign de identidade visual da empresa Studio Enfoco |
title_short |
Redesign de identidade visual da empresa Studio Enfoco |
title_full |
Redesign de identidade visual da empresa Studio Enfoco |
title_fullStr |
Redesign de identidade visual da empresa Studio Enfoco |
title_full_unstemmed |
Redesign de identidade visual da empresa Studio Enfoco |
title_sort |
redesign de identidade visual da empresa studio enfoco |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
CARVALHO, Marina Dal’negro. Dedesign de identidade visual da empresa Studio Enfoco. 2014. 134 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2014. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/13754 |
_version_ |
1805298705932222464 |
score |
10,814766 |