Dourado no rosa: coleção de moda com peças estampadas utilizando colagens digitais autorais

The present work, developed for the conclusion of the Graphic Design Technology course, UTFPR, approaches the creation of a fashion collection, using knowledge of Graphic Design, Fashion Design and Design Management. It‟s a project that aims to develop a collection to disseminate a collage artwork,...

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Autor principal: Cordeiro, Maria Fernanda Toporowicz Didimo
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/13858
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spelling riut-1-138582020-11-16T19:27:44Z Dourado no rosa: coleção de moda com peças estampadas utilizando colagens digitais autorais Dourado no rosa: fashion collection with printed pieces using digital collages Cordeiro, Maria Fernanda Toporowicz Didimo Araújo, Marina Moraes de Landal, Simone Botter, Fernanda Araújo, Marina Moraes de Desenho industrial Estilistas (Moda) Moda Colagem Design, Industrial Fashion designers Fashion Collage CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIAL The present work, developed for the conclusion of the Graphic Design Technology course, UTFPR, approaches the creation of a fashion collection, using knowledge of Graphic Design, Fashion Design and Design Management. It‟s a project that aims to develop a collection to disseminate a collage artwork, and also how to make it commercially viable, using a website of crowdfunding for its initial disclosure. The work begins with a historical research on collage and its role in the history of art, including names that have used this technique throughout their careers. Next, presents: current artists with similar aesthetic to the collages used here; determine the target audience of this collection and detail the commercial project using Business Model Canvas. The pieces were designed with focus on the target audience, and to close the work, a logo was created for the collection, as well as a fashion catalog and tag‟s containing information on how to preserve the items. O trabalho que aqui se apresenta, desenvolvido para a conclusão do curso Superior de Tecnologia em Design Gráfico da UTFPR, aborda a criação de uma coleção de moda, utilizando conhecimentos de Design Gráfico, Design de Moda e Gestão de Design. É um projeto que visa iniciar uma coleção para divulgação de um trabalho artístico de colagens, e também como viabilizá-lo comercialmente, com utilização do financiamento coletivo para sua divulgação inicial. O trabalho inicia-se com uma pesquisa histórica sobre colagem e seu papel na história da arte, incluindo nomes que se utilizaram dessa técnica ao longo de sua carreira. Em seguida, são abordados: estudos de similares com estética semelhante à das colagens aqui utilizadas, definição do público-alvo dessa coleção e detalhamentos sobre projeto com utilização do Business Model Canvas. As peças foram projetadas com foco no público-alvo, e para fechar o desenvolvimento do projeto, foi criada uma logo para a coleção, além de um catálogo para divulgação das primeiras peças e tag‟s contendo informações sobre preservação das peças. 2020-11-16T19:27:43Z 2020-11-16T19:27:43Z 2018-12-04 bachelorThesis CORDEIRO, Maria Fernanda Toporowicz Didimo. Dourado no rosa: coleção de moda com peças estampadas utilizando colagens digitais autorais. 2018. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2018. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/13858 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Brasil Tecnologia em Design Gráfico UTFPR
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Dourado no rosa: coleção de moda com peças estampadas utilizando colagens digitais autorais
description The present work, developed for the conclusion of the Graphic Design Technology course, UTFPR, approaches the creation of a fashion collection, using knowledge of Graphic Design, Fashion Design and Design Management. It‟s a project that aims to develop a collection to disseminate a collage artwork, and also how to make it commercially viable, using a website of crowdfunding for its initial disclosure. The work begins with a historical research on collage and its role in the history of art, including names that have used this technique throughout their careers. Next, presents: current artists with similar aesthetic to the collages used here; determine the target audience of this collection and detail the commercial project using Business Model Canvas. The pieces were designed with focus on the target audience, and to close the work, a logo was created for the collection, as well as a fashion catalog and tag‟s containing information on how to preserve the items.
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