O design de superfície aplicado a moda através de estampas com referências dos movimentos dadá e surrealismo

This project explores the interaction between design graphic and design surface design through the printing. Through this interaction the project is developing textile designs of the references to Dada and Surrealism movement. For a methodological issue, the project was separated into two main theor...

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Autor principal: Oliveira, Vanessa Machado de
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/13906
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spelling riut-1-139062020-11-16T19:31:40Z O design de superfície aplicado a moda através de estampas com referências dos movimentos dadá e surrealismo Oliveira, Vanessa Machado de Landal, Simone Tecidos - Estampagem Textura (Arte) Moda Textile printing Texture (Art) Fashion Tecnologia em Design Gráfico This project explores the interaction between design graphic and design surface design through the printing. Through this interaction the project is developing textile designs of the references to Dada and Surrealism movement. For a methodological issue, the project was separated into two main theoretical and practical. The theory is based on literature reviews concerning the area of surface design, making a relationship between the historical development of printing techniques to methods of construction prints; readings concerning the history of art related to Dada and Surrealism movements addressing the concepts and history artistic movements. In the shaft were discussed practical techniques and construction criteria of the prints, using the concepts of the theoretical axis aiming to develop textile designs suggested by the project. Este trabalho aborda a interação do design gráfico e o design de superfície através da estamparia. Através desta interação o projeto constitui em desenvolvimento de três estampas têxteis com referencias do movimento Dadá e o Surrealismo. Por uma questão metodológica o projeto foi separado em dois eixos, teórico e prático. O teórico é baseado em revisões literárias referentes a área de design de superfície, fazendo uma relação entre o desenvolvimento histórico das técnicas de estamparia até métodos de construção de estampas; leituras referentes a história da arte relacionadas ao movimentos Dadá e Surrealismo abordando os conceitos e o histórico dos movimentos artísticos. No eixo prático foram abordados as técnicas e critérios de construção das estampas, utilizando os conceitos da área teórica com intuito de desenvolver as estampas têxteis sugeridas pelo projeto. 5000 2020-11-16T19:31:39Z 2012-10-26 bachelorThesis OLIVEIRA, Vanessa Machado de. O design de superfície aplicado a moda através de estampas com referências dos movimentos dadá e surrealismo. 2012. 78 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2012. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/13906 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Departamento Acadêmico de Desenho Industrial
institution Universidade Tecnológica Federal do Paraná
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Textura (Arte)
Moda
Textile printing
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Tecnologia em Design Gráfico
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Tecnologia em Design Gráfico
Oliveira, Vanessa Machado de
O design de superfície aplicado a moda através de estampas com referências dos movimentos dadá e surrealismo
description This project explores the interaction between design graphic and design surface design through the printing. Through this interaction the project is developing textile designs of the references to Dada and Surrealism movement. For a methodological issue, the project was separated into two main theoretical and practical. The theory is based on literature reviews concerning the area of surface design, making a relationship between the historical development of printing techniques to methods of construction prints; readings concerning the history of art related to Dada and Surrealism movements addressing the concepts and history artistic movements. In the shaft were discussed practical techniques and construction criteria of the prints, using the concepts of the theoretical axis aiming to develop textile designs suggested by the project.
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