Implantação de um mecanismo virtual de apoio ao ensino-aprendizagem em química
The teaching and learning chemistry present in most high schools is considered dull and boring by most students. As globalization and computerization, one of the educational proposals for improving such problems is the use of alternative methodologies, such as the use of educational games, computer,...
Autor principal: | Rubert, Sílvia |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/14813 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-14813 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-148132020-11-18T14:40:21Z Implantação de um mecanismo virtual de apoio ao ensino-aprendizagem em química Rubert, Sílvia Zorel Junior, Henrique Emilio Química (Ensino médio) Jogos educativos Chemistry (High School) Educational games Licenciatura em Química The teaching and learning chemistry present in most high schools is considered dull and boring by most students. As globalization and computerization, one of the educational proposals for improving such problems is the use of alternative methodologies, such as the use of educational games, computer, internet and others, which help better assimilation of the content offered by the teacher to student. In this context, this study aims to establish a methodology to support virtual teaching-learning of teachers and students of chemistry. Having the name of this club is a chemical institutional e-mail that aims to remedy possible questions related to chemistry and in return it will be used as a form of disclosure of industrial chemistry course in the Federal Technological University of Paraná, Duck White campus. The project was released in two colleges in the public schools of the city of Pato Branco - PR, where all high school students were enrolled and informed about the real goals of the project. Through e-mail clubedaquimica-pb@utfpr.edu.br were sent to all registered students and teachers information and reports related to the teaching of chemistry, and is also sent through this that are the answers to questions raised by students and teachers chemical state of the schools registered. The results for this search are only qualitative since the project is implemented by passing still sensitization phase of the members involved. O ensino-aprendizagem de Química presente na maioria dos colégios de ensino médio é considerado maçante e cansativo pela maioria dos alunos. A partir da globalização e da informatização, uma das propostas pedagógicas para melhorar tais problemas é a utilização de metodologias alternativas, como o uso de jogos didáticos, informática, internet entre outros, que auxiliam a melhor assimilação do conteúdo proposto pelo educador ao educando. Neste contexto o presente trabalho tem como objetivo implantar uma metodologia virtual de apoio ao ensino-aprendizagem de docentes e discentes de química. Tendo o nome de clube da química este é um e-mail institucional que tem como objetivo sanar possíveis dúvidas relacionadas a química e em contrapartida o mesmo será utilizado como uma forma de divulgação do curso de Química Industrial da Universidade Tecnológica Federal do Paraná, campus Pato Branco. O projeto foi divulgado em dois colégios da rede publica de ensino da cidade de Pato Branco – PR, onde todos os alunos do ensino médio foram cadastrados e informados sobre os reais objetivos do projeto. Através do e-mail clubedaquimica-pb@utfpr.edu.br, foram enviados a todos os alunos e professores cadastrados informações e reportagens relacionadas ao ensino da química, e é também através deste que são enviadas as respostas das perguntas levantadas por alunos e professores de química dos colégios estaduais cadastrados. Os resultados para tal pesquisa são apenas qualitativos já que o projeto aplicado está passando ainda pela fase de sensibilização dos membros envolvidos. 2020-11-18T14:40:21Z 2020-11-18T14:40:21Z 2011 bachelorThesis RUBERT, Sílvia. Implantação de um mecanismo virtual para o apoio do ensino-aprendizagem em química. 2011. 30 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Pato Branco, 2011. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/14813 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Pato Branco |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Química (Ensino médio) Jogos educativos Chemistry (High School) Educational games Licenciatura em Química |
spellingShingle |
Química (Ensino médio) Jogos educativos Chemistry (High School) Educational games Licenciatura em Química Rubert, Sílvia Implantação de um mecanismo virtual de apoio ao ensino-aprendizagem em química |
description |
The teaching and learning chemistry present in most high schools is considered dull and boring by most students. As globalization and computerization, one of the educational proposals for improving such problems is the use of alternative methodologies, such as the use of educational games, computer, internet and others, which help better assimilation of the content offered by the teacher to student. In this context, this study aims to establish a methodology to support virtual teaching-learning of teachers and students of chemistry. Having the name of this club is a chemical institutional e-mail that aims to remedy possible questions related to chemistry and in return it will be used as a form of disclosure of industrial chemistry course in the Federal Technological University of Paraná, Duck White campus. The project was released in two colleges in the public schools of the city of Pato Branco - PR, where all high school students were enrolled and informed about the real goals of the project. Through e-mail clubedaquimica-pb@utfpr.edu.br were sent to all registered students and teachers information and reports related to the teaching of chemistry, and is also sent through this that are the answers to questions raised by students and teachers chemical state of the schools registered. The results for this search are only qualitative since the project is implemented by passing still sensitization phase of the members involved. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
author |
Rubert, Sílvia |
author_sort |
Rubert, Sílvia |
title |
Implantação de um mecanismo virtual de apoio ao ensino-aprendizagem em química |
title_short |
Implantação de um mecanismo virtual de apoio ao ensino-aprendizagem em química |
title_full |
Implantação de um mecanismo virtual de apoio ao ensino-aprendizagem em química |
title_fullStr |
Implantação de um mecanismo virtual de apoio ao ensino-aprendizagem em química |
title_full_unstemmed |
Implantação de um mecanismo virtual de apoio ao ensino-aprendizagem em química |
title_sort |
implantação de um mecanismo virtual de apoio ao ensino-aprendizagem em química |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
RUBERT, Sílvia. Implantação de um mecanismo virtual para o apoio do ensino-aprendizagem em química. 2011. 30 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Pato Branco, 2011. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/14813 |
_version_ |
1805320024258248704 |
score |
10,814766 |