Avaliação da trafegabilidade da estrada rural Peabiru I, Toledo - PR
Rural roads are important works for the socioeconomic development of a region, however, much of the rural road system does not have good condition trafficability. This work analyzed the trafficability of a rural road located in the municipality of Toledo, Paraná, in the district of Vila Nova. The se...
Autor principal: | Pitilin, Giovani Richard |
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Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
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Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/15712 |
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riut-1-157122020-11-19T12:36:49Z Avaliação da trafegabilidade da estrada rural Peabiru I, Toledo - PR Evaluation of trafegability of the rural road Peabiru I, Toledo- PR Pitilin, Giovani Richard Oliveira, Patrícia Casarotto de Silva, Elmagno Catarino Santos Rocha Junior, Weimar Freire da Oliveira, Patrícia Casarotto de Estradas rurais Engenharia de tráfego Estradas - Manutenção e reparos Rural roads Traffic engineering Roads - Maintenance and repair CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA CIVIL::INFRA-ESTRUTURA DE TRANSPORTES Rural roads are important works for the socioeconomic development of a region, however, much of the rural road system does not have good condition trafficability. This work analyzed the trafficability of a rural road located in the municipality of Toledo, Paraná, in the district of Vila Nova. The section selected for study was the Linha Peabiru I, composed of approximately for 2.4 km of unpaved road and 1.5 km of paved road. Using the method proposed by Baesso and Golçalves (2003) for the test of the unpaved stretch and the Norms of DNIT 005/2003 - Terminology and 006/2003 - Procedure for analysis of the paved stretch. The defects that influenced the rolling surface conditions of the roads were raised and evaluated the severity of each section, both paved and unpaved. In addition, interviews were conducted with local residents who daily use the road. It was concluded that the paved section under study has a Good classification and the unpaved section Regular classification. It is recommended that the section go through maintenance to avoid the worsening of the situation in order to provide greater durability and comfort to users, in addition to reducing maintenance costs by the public sector. As Estradas rurais são obras relevantes para o desenvolvimento socioeconômico de determinada região, porém, grande parte do sistema rodoviário rural não possui boas condições de trafegabilidade. Este trabalho analisou a trafegabilidade de uma estrada rural localizada no município de Toledo, Paraná, no distrito de Vila Nova. O trecho selecionado foi a Linha Peabiru I, composto por cerca de 2,4 Km de estrada rural não pavimentada e 1,5 Km de estrada pavimentada. Utilizou-se do método proposto por Baesso e Golçalves (2003) para a análise do trecho não pavimentado e as Normas do DNIT 005/2003 – Terminologia e 006/2003 – Procedimento para a análise do trecho pavimentado. Levantou-se os defeitos que influenciam nas condições de superfície de rolamento das estradas e avaliou a severidade de cada trecho, tanto pavimentado, como o não pavimentado. Complementarmente foram feitas entrevistas com os moradores locais que cotidianamente usam a estrada. Concluiu-se que o trecho pavimentado em estudo possui classificação Boa e o trecho não pavimentado classificação Regular. Recomenda-se que o trecho passe por manutenção leve para se evitar o agravamento da situação com o intuito de proporcionar uma maior durabilidade e conforto aos usuários, além na redução de custos de manutenção por parte do setor público. 2020-11-19T12:36:48Z 2020-11-19T12:36:48Z 2017-06-06 bachelorThesis PITILIN, Giovani Richard. Avaliação da trafegabilidade da estrada rural Peabiru I, Toledo – PR. 2017. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Engenharia Civil) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Toledo, 2017. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/15712 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Toledo Brasil Engenharia Civil UTFPR |
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Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
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Português |
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Rural roads are important works for the socioeconomic development of a region, however, much of the rural road system does not have good condition trafficability. This work analyzed the trafficability of a rural road located in the municipality of Toledo, Paraná, in the district of Vila Nova. The section selected for study was the Linha Peabiru I, composed of approximately for 2.4 km of unpaved road and 1.5 km of paved road. Using the method proposed by Baesso and Golçalves (2003) for the test of the unpaved stretch and the Norms of DNIT 005/2003 - Terminology and 006/2003 - Procedure for analysis of the paved stretch. The defects that influenced the rolling surface conditions of the roads were raised and evaluated the severity of each section, both paved and unpaved. In addition, interviews were conducted with local residents who daily use the road. It was concluded that the paved section under study has a Good classification and the unpaved section Regular classification. It is recommended that the section go through maintenance to avoid the worsening of the situation in order to provide greater durability and comfort to users, in addition to reducing maintenance costs by the public sector. |
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