Inovação: alternativas para transformar ideias em produtos
Processes and Innovation Management tools in their multistage processes can reduce the time, reduce some risks to increase product success chance in the consumer market. But the processes and products, are not static, feedback knowledge also affects the models established innovation management. New...
Autor principal: | França Filho, Domicel de |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/18778 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-18778 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-187782020-11-23T12:59:31Z Inovação: alternativas para transformar ideias em produtos Innovation: alternatives to turn Ideas into products França Filho, Domicel de Mânica, Ricardo Tonon, Leonardo Mânica, Ricardo Lemos, Clarice Farian de Iarozinski Neto, Alfredo Inovações tecnológicas Produtos novos - Desenvolvimento Negócios Technological innovations New products - Development Business CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO Processes and Innovation Management tools in their multistage processes can reduce the time, reduce some risks to increase product success chance in the consumer market. But the processes and products, are not static, feedback knowledge also affects the models established innovation management. New methods have emerged, in particular a streamlined method for innovation, Lean Start-up proposed interaction between the product, processes and customers, the method is product development with customers. This study aims to show some models that occupy important position in academia and show more recent, combining modern concepts of fragments to appropriate them to Innovation Management concepts of renowned authors. To achieve the goal was taken bibliographic method of theoretical and conceptual nature, the type of research was used qualitative research describing predictable behavior from the observation of the new reality produced by renowned authors and other more recent. As a result, it has been demonstrated to date ways to better achieve the innovation goals, either incremental or radical. It is suggested that in Innovation Management Planning are used the tools that enable rapid implementation and are derived from contact with customers consumers. Os processos e ferramentas de Gestão da Inovação, em seus processos de multiestágios, podem abreviar o tempo, reduzir alguns riscos para aumentar a chance de sucesso do produto no mercado consumidor. Mas os processos, assim como os produtos, não são estáticos, a retroalimentação do conhecimento também afeta os modelos consagrados de gestão da inovação. Novos métodos surgiram, em particular, um método enxuto para inovação, Lean Start-up propõe interação entre o produto, os processos e os clientes, o método é o desenvolvimento de produto com clientes. Neste estudo pretende-se mostrar alguns modelos que ocupam posição relevante no meio acadêmico e mostrar outros mais recentes, unindo fragmentos de conceitos modernos para apropriá-los aos conceitos de Gestão da Inovação de autores consagrados. Para atingir o objetivo foi tomado o método bibliográfico de cunho teórico-conceitual, quanto ao tipo de pesquisa foi utilizada a pesquisa qualitativa descrevendo comportamento previsível a partir da observação da nova realidade produzida por autores consagrados e outros mais recentes. Como resultado foi demonstrado caminhos atualizados para melhor atingir os objetivos de inovação, seja incremental ou radical. Sugere-se que no planejamento da Gestão da Inovação sejam utilizadas as ferramentas que possibilitem execução rápida e sejam derivadas do contato com os clientes consumidores. 2020-11-23T12:59:30Z 2020-11-23T12:59:30Z 2015-10-27 specializationThesis FRANÇA FILHO, Domicel de. Inovação: alternativas para transformar ideias em produtos. 2015. 25 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Engenharia de Produção) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2015. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/18778 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Brasil Especialização em Engenharia de Produção UTFPR |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Inovações tecnológicas Produtos novos - Desenvolvimento Negócios Technological innovations New products - Development Business CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO |
spellingShingle |
Inovações tecnológicas Produtos novos - Desenvolvimento Negócios Technological innovations New products - Development Business CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO França Filho, Domicel de Inovação: alternativas para transformar ideias em produtos |
description |
Processes and Innovation Management tools in their multistage processes can reduce the time, reduce some risks to increase product success chance in the consumer market. But the processes and products, are not static, feedback knowledge also affects the models established innovation management. New methods have emerged, in particular a streamlined method for innovation, Lean Start-up proposed interaction between the product, processes and customers, the method is product development with customers. This study aims to show some models that occupy important position in academia and show more recent, combining modern concepts of fragments to appropriate them to Innovation Management concepts of renowned authors. To achieve the goal was taken bibliographic method of theoretical and conceptual nature, the type of research was used qualitative research describing predictable behavior from the observation of the new reality produced by renowned authors and other more recent. As a result, it has been demonstrated to date ways to better achieve the innovation goals, either incremental or radical. It is suggested that in Innovation Management Planning are used the tools that enable rapid implementation and are derived from contact with customers consumers. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
França Filho, Domicel de |
author_sort |
França Filho, Domicel de |
title |
Inovação: alternativas para transformar ideias em produtos |
title_short |
Inovação: alternativas para transformar ideias em produtos |
title_full |
Inovação: alternativas para transformar ideias em produtos |
title_fullStr |
Inovação: alternativas para transformar ideias em produtos |
title_full_unstemmed |
Inovação: alternativas para transformar ideias em produtos |
title_sort |
inovação: alternativas para transformar ideias em produtos |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
FRANÇA FILHO, Domicel de. Inovação: alternativas para transformar ideias em produtos. 2015. 25 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Engenharia de Produção) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2015. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/18778 |
_version_ |
1805324055503437824 |
score |
10,814766 |