Atividade de leitura na aquisição da lingua estrangeira no ensino fundamental
This work has the general objective to talk about the activities of reading in a foreign language in the elementary school and how it’s worked in classroom. As reading, is one of the primary factors, in the native language as much as in the foreign language, as says Kleiman (1995). Seeking a better...
Autor principal: | Hosseini, Maria Zenilda de Oliveira |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/19008 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-19008 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-190082020-11-23T13:54:46Z Atividade de leitura na aquisição da lingua estrangeira no ensino fundamental Hosseini, Maria Zenilda de Oliveira Marochi, Thaís Barbosa Leitura Aquisição da segunda língua Língua inglesa Reading Second language acquisition English language Ensino de Línguas Estrangeiras Modernas This work has the general objective to talk about the activities of reading in a foreign language in the elementary school and how it’s worked in classroom. As reading, is one of the primary factors, in the native language as much as in the foreign language, as says Kleiman (1995). Seeking a better result in the learning of those, was made a research with students of public elementary school, 6os and 7os grade in Curitiba with the following specifics objectives: verify what kind of texts are better for this age, also identify which strategy we can use and how this reading would contribute for learning a FL. Analyzing the student’s profile, the small knowledge of the foreign language is still notice, particularly English, which is the language worked. According to the answers of the students, was started a work of reading. First, we started with names of products and foreign brands. After, was increased the level, with longer readings, such as comic books and then children's stories. In foreign language acquisition, was worked with the authors, Lightbown and Spada (2006), and Ellis (2005). This second author defines that foreign language is any language spoken that is not the native language (mother tongue). With the objective to analyze the internal and externals factors, that take the students to search for the learning of foreign language, Lightbown and Spada (2006), quote Chomsky, which says that the apprentice has an innate ability to learn. The internal matter, depends of the input that the students receives, according to Ellis (2005), the student already brings a luggage of knowledge of the native language, that helps in the acquisition processing. Este trabalho tem como objetivo geral, falar sobre a atividade de leitura em língua estrangeira no ensino fundamental e como ela é trabalhada em sala. Sendo a leitura um dos fatores primordiais tanto em língua materna quanto em LE segundo Kleiman (1995). Visando um aprimoramento na aprendizagem da mesma, foi feita uma pesquisa com alunos de escola pública do Ensino Fundamental, 6os e 7os anos em Curitiba com os seguintes objetivos específicos: verificar quais os tipos de textos mais apropriados para estas turmas, identificar estratégias utilizadas e como estas leituras contribuiriam para o aprendizado. Analisando o perfil dos alunos, nota-se que ainda é pequeno o conhecimento de vocabulário da LE, em especial a língua inglesa, que é a língua trabalhada. De acordo com as respostas dos alunos foi dado início um trabalho de leituras, primeiramente com nomes de produtos e marcas estrangeiras. Na seqüência aumentando o grau de conhecimento, com leituras mais longas, como letras de músicas, história em quadrinhos e então com leituras de histórias infantis. Na aquisição da língua estrangeira, foi trabalhado com os autores, Lightbown e Spada (2006), e Ellis (2005), este segundo autor define que uma língua estrangeira é qualquer língua falada, que não seja a língua materna. Objetivando analisar os fatores internos e externos que levam um aluno a buscar o aprendizado da LE. Lightbown e Spada. (2006), citam Chomsky, o qual coloca que o aprendiz tem uma capacidade inata para aprender. Na questão externa, depende do input que o aluno recebe. Segundo Ellis (2005), o aluno já traz consigo uma bagagem de conhecimentos da língua materna, que o ajuda no processamento da aquisição. 2020-11-23T13:54:46Z 2020-11-23T13:54:46Z 2013 specializationThesis HOSSEINI, Maria Zenilda de Oliveira. Atividade de leitura na aquisição da lingua estrangeira no ensino fundamental. 2013. 39 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2013. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/19008 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Departamento Acadêmico de Línguas Estrangeiras Modernas |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Leitura Aquisição da segunda língua Língua inglesa Reading Second language acquisition English language Ensino de Línguas Estrangeiras Modernas |
spellingShingle |
Leitura Aquisição da segunda língua Língua inglesa Reading Second language acquisition English language Ensino de Línguas Estrangeiras Modernas Hosseini, Maria Zenilda de Oliveira Atividade de leitura na aquisição da lingua estrangeira no ensino fundamental |
description |
This work has the general objective to talk about the activities of reading in a foreign language in the elementary school and how it’s worked in classroom. As reading, is one of the primary factors, in the native language as much as in the foreign language, as says Kleiman (1995). Seeking a better result in the learning of those, was made a research with students of public elementary school, 6os and 7os grade in Curitiba with the following specifics objectives: verify what kind of texts are better for this age, also identify which strategy we can use and how this reading would contribute for learning a FL. Analyzing the student’s profile, the small knowledge of the foreign language is still notice, particularly English, which is the language worked. According to the answers of the students, was started a work of reading. First, we started with names of products and foreign brands. After, was increased the level, with longer readings, such as comic books and then children's stories. In foreign language acquisition, was worked with the authors, Lightbown and Spada (2006), and Ellis (2005). This second author defines that foreign language is any language spoken that is not the native language (mother tongue). With the objective to analyze the internal and externals factors, that take the students to search for the learning of foreign language, Lightbown and Spada (2006), quote Chomsky, which says that the apprentice has an innate ability to learn. The internal matter, depends of the input that the students receives, according to Ellis (2005), the student already brings a luggage of knowledge of the native language, that helps in the acquisition processing. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Hosseini, Maria Zenilda de Oliveira |
author_sort |
Hosseini, Maria Zenilda de Oliveira |
title |
Atividade de leitura na aquisição da lingua estrangeira no ensino fundamental |
title_short |
Atividade de leitura na aquisição da lingua estrangeira no ensino fundamental |
title_full |
Atividade de leitura na aquisição da lingua estrangeira no ensino fundamental |
title_fullStr |
Atividade de leitura na aquisição da lingua estrangeira no ensino fundamental |
title_full_unstemmed |
Atividade de leitura na aquisição da lingua estrangeira no ensino fundamental |
title_sort |
atividade de leitura na aquisição da lingua estrangeira no ensino fundamental |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
HOSSEINI, Maria Zenilda de Oliveira. Atividade de leitura na aquisição da lingua estrangeira no ensino fundamental. 2013. 39 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2013. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/19008 |
_version_ |
1805315790959804416 |
score |
10,814766 |