O ensino de línguas através da música

This monograph aims presents didactics approaches in the use of music, concerning the teaching of foreign language. As the results of the application of a proposal involving songs in the classrooms as a way to facilitate the acquisition of a second language targeting a critical training student. Bes...

ver descrição completa

Autor principal: Sbalqueiro, Carlos Henrique
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/19010
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id riut-1-19010
recordtype dspace
spelling riut-1-190102020-11-23T13:54:49Z O ensino de línguas através da música Sbalqueiro, Carlos Henrique Cabreira, Regina Helena Urias Linguagem e línguas - Estudo e ensino Música na educação Línguas modernas Language and languages - Study and teaching Music in education Languages, Modern Ensino de Línguas Estrangeiras Modernas This monograph aims presents didactics approaches in the use of music, concerning the teaching of foreign language. As the results of the application of a proposal involving songs in the classrooms as a way to facilitate the acquisition of a second language targeting a critical training student. Besides of this work approach de foreign language as a general side, there are moments that it stands out the Spanish language. A brief analysis about theoretical and practical actions are presented leading to a reflection about possible ways that theses actions can be worked by the teacher of the second language. From the analysis about what has been written, the use of music in the effective learning, points to the acquisition of the linguistic knowledge trough the songs. In many moments, teachers felt frustration when they noticed that his students hadn’t the expected reception about an activity, which other groups had an entire distinctive result. How to explain that situation? Esta monografia tem como objetivo apresentar abordagens didáticas na utilização da música no ensino de língua estrangeira. Assim como os resultados da aplicação de uma proposta envolvendo canções em sala de aula como maneira de facilitar a aquisição da L2 visando uma formação crítica do aluno. Apesar de este trabalho tratar da língua estrangeira, de modo geral, há momentos em que se volta mais à língua espanhola. Uma breve análise das ações teórico práticas é apresentada levando a uma reflexão sobre possíveis caminhos que possam ser trabalhados pelo professor de L2. A partir da análise dos dados evidenciamos o papel da música na aprendizagem efetiva apontando para a possibilidade da aquisição de conhecimento linguístico por meio de canções. Em muitos momentos professores se sentem frustrados por perceber que seus alunos não têm a receptividade esperada para uma atividade, a qual muitas vezes em outro grupo gerou resultados completamente distintos. Como explicar esse fenômeno? 2020-11-23T13:54:49Z 2020-11-23T13:54:49Z 2013 specializationThesis SBALQUEIRO, Carlos Henrique. O ensino de línguas através da música. 2013. 40 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2013. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/19010 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Departamento Acadêmico de Línguas Estrangeiras Modernas
institution Universidade Tecnológica Federal do Paraná
collection RIUT
language Português
topic Linguagem e línguas - Estudo e ensino
Música na educação
Línguas modernas
Language and languages - Study and teaching
Music in education
Languages, Modern
Ensino de Línguas Estrangeiras Modernas
spellingShingle Linguagem e línguas - Estudo e ensino
Música na educação
Línguas modernas
Language and languages - Study and teaching
Music in education
Languages, Modern
Ensino de Línguas Estrangeiras Modernas
Sbalqueiro, Carlos Henrique
O ensino de línguas através da música
description This monograph aims presents didactics approaches in the use of music, concerning the teaching of foreign language. As the results of the application of a proposal involving songs in the classrooms as a way to facilitate the acquisition of a second language targeting a critical training student. Besides of this work approach de foreign language as a general side, there are moments that it stands out the Spanish language. A brief analysis about theoretical and practical actions are presented leading to a reflection about possible ways that theses actions can be worked by the teacher of the second language. From the analysis about what has been written, the use of music in the effective learning, points to the acquisition of the linguistic knowledge trough the songs. In many moments, teachers felt frustration when they noticed that his students hadn’t the expected reception about an activity, which other groups had an entire distinctive result. How to explain that situation?
format Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
author Sbalqueiro, Carlos Henrique
author_sort Sbalqueiro, Carlos Henrique
title O ensino de línguas através da música
title_short O ensino de línguas através da música
title_full O ensino de línguas através da música
title_fullStr O ensino de línguas através da música
title_full_unstemmed O ensino de línguas através da música
title_sort o ensino de línguas através da música
publisher Universidade Tecnológica Federal do Paraná
publishDate 2020
citation SBALQUEIRO, Carlos Henrique. O ensino de línguas através da música. 2013. 40 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2013.
url http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/19010
_version_ 1805303511100948480
score 10,814766