Curso de design de interiores como estratégia de marketing em arquitetura: um estudo de campo
The technological growth and the ease of access to information over the past decades, become the most demanding consumers or gain power and attention that they did not have in the past and thus making the market more complex. To monitor and understand this process, marketing itself as an essential a...
Autor principal: | Flores e Brito, Jaquelline |
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Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
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Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/19098 |
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riut-1-190982020-11-23T14:06:51Z Curso de design de interiores como estratégia de marketing em arquitetura: um estudo de campo Flores e Brito, Jaquelline Wille, Silvio Aurélio de Castro Catai, Rodrigo Eduardo Hara, Massayuki Mario Matoski, Adalberto Marketing Decoração de interiores Desenho industrial Marketing - Administração Interior decoration Design, Industrial Marketing - Management CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA CIVIL The technological growth and the ease of access to information over the past decades, become the most demanding consumers or gain power and attention that they did not have in the past and thus making the market more complex. To monitor and understand this process, marketing itself as an essential administrative and strategic tool. Thus, the purpose of this monograph is to determine whether interior design courses, when promoted to end customers of partner stores and shops made in these environment may be considered as a potential with marketing strategy to promote both architecture and interior services as products of its strategic partners. The research method adopted was the field of study and with the literature search were structured aiming theoretical expertise in marketing plan, development of questionnaires and analysis of regional market of interior design courses. After that, a partner store was contacted to participate. With its acceptance, the course was created and the store helped in spreading and contact with clients to attend the event. The course was promoted through the slideshow to 24 guests, lasting 2 hours in one of the venues of Curitiba-PR partner store. With the completion of the field study, there was acceptance of the participants as the attitude of the store to promote the proposed course, generating interest in contact or hire an architect. With the revelation of the potential use of interior design courses as a marketing strategy for the architectural services and products of its strategic partner, has proposed its use in an architecture firm through an incremental marketing plan. O acelerado crescimento tecnológico e a facilidade de acesso a informação, observado nas últimas décadas, tornaram os consumidores mais exigentes ou ganharem o poder e atenção que não possuíam no passado e tornando assim o mercado mais complexo. Para acompanhar e compreender esse processo, o marketing se apresenta como uma ferramenta administrativa e estratégica essencial. Sendo assim, o objetivo desta monografia é determinar se cursos de design de interiores, quando promovidos aos clientes finais de lojas parceiras e realizados no ambiente destas lojas, podem ser considerados como uma estratégia de marketing com potencial para promover tanto serviços de arquitetura e interiores como produtos de seus parceiros estratégicos. O método de pesquisa adotado foi o de estudo de campo e juntamente com a pesquisa bibliográfica foram estruturados visando aprofundamento teórico em plano de marketing, elaboração de questionários e análise de mercado regional de cursos de design de interiores. Após isso, uma loja parceira foi contatada para participar da pesquisa. Com sua aceitação, o curso foi criado e a loja auxiliou na divulgação e contato com clientes para participarem do evento. O curso foi promovido através da apresentação de slides para 24 clientes, com duração de 2 horas em uma das sedes de Curitiba-PR da loja parceira. Com a realização do estudo de campo, verificou-se aceitabilidade dos participantes quanto a postura da loja em promover o curso proposto, gerando interesse em contatar ou contratar um arquiteto. Com a revelação da potencialidade de utilizar cursos de design de interiores como estratégia de marketing para os serviços de arquitetura e produtos de seu parceiro estratégico, foi proposto sua utilização em um escritório de arquitetura através de um plano de marketing incremental. 2020-11-23T14:06:51Z 2020-11-23T14:06:51Z 2015-04-10 specializationThesis FLORES E BRITO, Jaquelline. Curso de design de interiores como estratégia de marketing em arquitetura – um estudo de campo. 2015. 90 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso de Especialização em Gerenciamento de Obras) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2015. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/19098 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Brasil Especialização em Gerenciamento de Obras UTFPR |
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Marketing Decoração de interiores Desenho industrial Marketing - Administração Interior decoration Design, Industrial Marketing - Management CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA CIVIL |
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The technological growth and the ease of access to information over the past decades, become the most demanding consumers or gain power and attention that they did not have in the past and thus making the market more complex. To monitor and understand this process, marketing itself as an essential administrative and strategic tool. Thus, the purpose of this monograph is to determine whether interior design courses, when promoted to end customers of partner stores and shops made in these environment may be considered as a potential with marketing strategy to promote both architecture and interior services as products of its strategic partners. The research method adopted was the field of study and with the literature search were structured aiming theoretical expertise in marketing plan, development of questionnaires and analysis of regional market of interior design courses. After that, a partner store was contacted to participate. With its acceptance, the course was created and the store helped in spreading and contact with clients to attend the event. The course was promoted through the slideshow to 24 guests, lasting 2 hours in one of the venues of Curitiba-PR partner store. With the completion of the field study, there was acceptance of the participants as the attitude of the store to promote the proposed course, generating interest in contact or hire an architect. With the revelation of the potential use of interior design courses as a marketing strategy for the architectural services and products of its strategic partner, has proposed its use in an architecture firm through an incremental marketing plan. |
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FLORES E BRITO, Jaquelline. Curso de design de interiores como estratégia de marketing em arquitetura – um estudo de campo. 2015. 90 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso de Especialização em Gerenciamento de Obras) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2015. |
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