Gerenciamento da força de trabalho de campo nas pequenas empresas prestadoras de serviços de telecomunicações

Nowadays, competitiveness is increasing, the speed of information that travels through social networks is astronomical and therefore it is very important to keep the customer satisfied. A comment or negative evaluation can quickly reach future customers, which directly affects the reputation of the...

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Autor principal: Xavier, Alexsandro de Castro
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/19383
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spelling riut-1-193832020-11-23T19:07:43Z Gerenciamento da força de trabalho de campo nas pequenas empresas prestadoras de serviços de telecomunicações Work force management in small telecommunications service providers Xavier, Alexsandro de Castro Crocetti, Simone Miziara, Alexandre Jorge Crocetti, Simone Miziara, Alexandre Jorge Pequenas e médias empresas Administração de empresas Telecomunicações Mão-de-obra Small business Industrial management Telecommunication Manpower CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA ELETRICA::TELECOMUNICACOES Nowadays, competitiveness is increasing, the speed of information that travels through social networks is astronomical and therefore it is very important to keep the customer satisfied. A comment or negative evaluation can quickly reach future customers, which directly affects the reputation of the company. Reduce costs, differentiated service, customer satisfaction, total quality, are not the reality of all companies providing services, mainly telecommunications companies to which this work is directed. The purpose of this research is to present a proposal of management application of telecommunication tasks performed at the client's home, using a simple and objective project, based on the existing tools that serve large companies. The theoretical approach is aimed at small companies, being service providers in the area of telecommunications. The model presented aims to broaden the vision of the management to the entrepreneur, helping him in the reflections, making decisions, as well as to help him to be more competitive in the market. The focus is on the management of the services, more specifically, in the scheduling to meet the needs of customers in their homes or businesses. The intention is to reduce uncertainties as to who will attend, what time will arrive, how much time will need to perform the activity, among other issues. A positive factor to invest in this application is that in the telecommunications area there is a very large demand for technicians installing and maintaining telephony, TV, Internet services, gate automation and camera monitoring and others. In this way potentially increases the number of companies that need fieldwork monitoring systems. Atualmente, a competitividade está cada vez maior, a velocidade das informações as quais percorrem as redes sociais é astronômica, portanto, é muito importante manter o cliente satisfeito. Um comentário ou avaliação negativa pode chegar rapidamente a futuros clientes, o que afeta diretamente a reputação da empresa.Reduzir custos, atendimento diferenciado, satisfação dos clientes, qualidade total, não são a realidade de todas as empresas que prestam serviços, principalmente empresas de telecomunicações ao qual este trabalho é direcionado.A finalidade desta pesquisa é apresentar uma proposta de aplicativo de gerenciamento de tarefas de telecomunicações executadas na casa do cliente, utilizando um projeto simples e objetivo, tendo como base as ferramentas existentes que atendem grandes empresas. A abordagem teórica destina-se às empresas de pequeno porte, sendo prestadores de serviços na área das telecomunicações. O modelo apresentado tem como objetivo ampliar a visão da gestão para o empresário, auxiliando-o nas reflexões, tomadas de decisões, bem como auxiliá-loa ser mais competitivo no mercado.O foco é na gestão dos serviços, de modo mais específico, no agendamento prévio para atender as necessidades dos cliente sem suas residências ou empresas. O intuito é diminuir as incertezas a respeito de quem vai comparecer, a que horas vai chegar, quanto tempo vai precisar para executar a atividade, dentre outras questões. Um fator positivo para investir neste aplicativo é o de que na área de telecomunicações existe uma demanda muito grande de técnicos de instalação e manutenção de serviços de telefonia, TV, Internet, automação de portões e monitoramento de câmeras e outros. Desta maneira aumenta potencialmente a quantidade de empresas que necessitam de sistemas de monitoramento de força de trabalho de campo. 2020-11-23T19:07:43Z 2020-11-23T19:07:43Z 2017-10-27 specializationThesis XAVIER, Alexsandro de Castro. Gerenciamento da força de trabalho de campo nas pequenas empresas prestadoras de serviços de telecomunicações. 2017. 36 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Curso de Especialização em Gestão de Serviços de Telecomunicações) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2017. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/19383 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Brasil Especialização em Gestão de Serviços de Telecomunicações UTFPR
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Xavier, Alexsandro de Castro
Gerenciamento da força de trabalho de campo nas pequenas empresas prestadoras de serviços de telecomunicações
description Nowadays, competitiveness is increasing, the speed of information that travels through social networks is astronomical and therefore it is very important to keep the customer satisfied. A comment or negative evaluation can quickly reach future customers, which directly affects the reputation of the company. Reduce costs, differentiated service, customer satisfaction, total quality, are not the reality of all companies providing services, mainly telecommunications companies to which this work is directed. The purpose of this research is to present a proposal of management application of telecommunication tasks performed at the client's home, using a simple and objective project, based on the existing tools that serve large companies. The theoretical approach is aimed at small companies, being service providers in the area of telecommunications. The model presented aims to broaden the vision of the management to the entrepreneur, helping him in the reflections, making decisions, as well as to help him to be more competitive in the market. The focus is on the management of the services, more specifically, in the scheduling to meet the needs of customers in their homes or businesses. The intention is to reduce uncertainties as to who will attend, what time will arrive, how much time will need to perform the activity, among other issues. A positive factor to invest in this application is that in the telecommunications area there is a very large demand for technicians installing and maintaining telephony, TV, Internet services, gate automation and camera monitoring and others. In this way potentially increases the number of companies that need fieldwork monitoring systems.
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