Contente ou descontente: como está a satisfação do cliente interno número 1 do hotel

This article aimed to investigate, through qualitative research, the level of satisfaction of professionals engaged in the office manager of the hotel. For this, the survey - with general managers three chains operating in Brazil - aimed to understand why this happens and what actions are being cond...

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Autor principal: Mandaji, Higino Rua
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/19545
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spelling riut-1-195452020-11-23T19:51:04Z Contente ou descontente: como está a satisfação do cliente interno número 1 do hotel Mandaji, Higino Rua Martins, Rosângela Martins, Rosângela Nascimento, Thiago Cavalcante Tonon, Leonardo Hotéis - Administração Administração de empresas Satisfação no trabalho Profissões - Mudança Hotel management Industrial management Job satisfaction Career change CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::ADMINISTRACAO DE EMPRESAS This article aimed to investigate, through qualitative research, the level of satisfaction of professionals engaged in the office manager of the hotel. For this, the survey - with general managers three chains operating in Brazil - aimed to understand why this happens and what actions are being conducted for these changes to occur. The research was applied to 30 general managers of hotel units operating in different Brazilian cities and obtained 80% response rate. As an hypothesis, we attempted to prove the propensity of these subject to change career due to dissatisfaction. It was noted, however, that although dissatisfied with some situations related to career in hotel chain, these professionals are not taking any effective action to change this reality. We developed synthesis of common meanings and perceived differences in relation to the following: reasons to join the organization, relevant characteristics for the practice of managing, daily work, positive and negative aspects of the work and function of the impact on the personal lives of managers. Relevant aspects of manager function that did not emerge in the speech of respondents were also identified. Este trabalho visou investigar, através de pesquisa qualitativa, o nível de satisfação de profissionais que exercem a função de gerente geral de hotel. Para isso, a pesquisa realizada – com gerentes gerais de três redes hoteleiras com atuação no Brasil - visou entender o porquê o nível de insatisfação desses profissionais é tão elevado e quais ações estão sendo realizadas para que o hoteleiro busque opção de mudar de carreira ou retome a níveis de satisfação aceitáveis. A pesquisa foi aplicada a 30 gerentes gerais de unidades hoteleiras que atuam em diferentes cidades brasileiras e obteve 80% de taxa de resposta. Como hipótese, buscou-se comprovar a propensão destes sujeitos à mudança de carreira, devido à insatisfação. Observou-se, porém, que, embora insatisfeitos com algumas situações relativas a carreira na rede hoteleira, estes profissionais não estão tomando nenhuma ação efetiva para alterar essa realidade. Elaborou-se uma síntese das percepções com significados comuns e das diferenças em relação aos seguintes pontos: motivos para ingresso na organização, características relevantes para o exercício da função gerencial, cotidiano de trabalho, aspectos positivos e negativos do trabalho e impactos da função na vida pessoal dos gerentes. 2020-11-23T19:51:04Z 2020-11-23T19:51:04Z 2015-10-14 specializationThesis MANDAJI, Higino Rua. Contente ou descontente: como está a satisfação do cliente interno número 1 do hotel. 2015. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Gestão Empresarial) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2015. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/19545 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Brasil Especialização em Gestão Empresarial UTFPR
institution Universidade Tecnológica Federal do Paraná
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Mandaji, Higino Rua
Contente ou descontente: como está a satisfação do cliente interno número 1 do hotel
description This article aimed to investigate, through qualitative research, the level of satisfaction of professionals engaged in the office manager of the hotel. For this, the survey - with general managers three chains operating in Brazil - aimed to understand why this happens and what actions are being conducted for these changes to occur. The research was applied to 30 general managers of hotel units operating in different Brazilian cities and obtained 80% response rate. As an hypothesis, we attempted to prove the propensity of these subject to change career due to dissatisfaction. It was noted, however, that although dissatisfied with some situations related to career in hotel chain, these professionals are not taking any effective action to change this reality. We developed synthesis of common meanings and perceived differences in relation to the following: reasons to join the organization, relevant characteristics for the practice of managing, daily work, positive and negative aspects of the work and function of the impact on the personal lives of managers. Relevant aspects of manager function that did not emerge in the speech of respondents were also identified.
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