Entendendo os olhares da alfabetização
To present research it looked for in the literature revision the necessary theoretical embasamento to discuss the referring subjects to the literacy and the letramento, besides, the bibliographical research also aids in the accomplishment of an analysis of the physical, emotional, cognitive characte...
Autor principal: | Amorin, Alexandra Aparecida da Silva |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20593 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-20593 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-205932020-11-24T14:03:10Z Entendendo os olhares da alfabetização Understanding the eyes of education Amorin, Alexandra Aparecida da Silva Santos, Cidmar Ortiz dos Santos, Cidmar Ortiz dos Brandão, Henry Charles Albert David N T Mendonça Donel, Marlene Lucia Holz Pesquisa bibliográfica Crianças Cognição Searching, Bibliographical Children Cognition CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::METODOS E TECNICAS DE ENSINO To present research it looked for in the literature revision the necessary theoretical embasamento to discuss the referring subjects to the literacy and the letramento, besides, the bibliographical research also aids in the accomplishment of an analysis of the physical, emotional, cognitive characteristics, social of the child in literacy phase. He/she will contemplate concerning the directions that come being taken in the current society globalizada that, by means of methodological innovations and with base in new technologies, it can be used of several resources in its different disciplines, a differentiated practice of work is looked for, in that alphabetizing it not only it builds a knowledge on the language writing, but that gets to use it in society and to adapt of specific social practices. Being like this inside search a global work of the literacy, where it will integrate different disciplines involving the literacy process, as contextualizá-lo form and to turn it significant for child. A presente pesquisa buscou na revisão de literatura o embasamento teórico necessário para se discutir as questões referentes à alfabetização e ao letramento, Consideramos que pesquisa bibliográfica auxilia também na realização de análise das características físicas, emocionais, cognitivas, sociais da criança em fase de alfabetização. Irá refletir acerca dos rumos que vêm sendo tomados na atual sociedade globalizada que, por meio de inovações metodológicas e com base em novas tecnologias, viabilizar-se de vários recursos em suas diferentes disciplinas, buscar-se uma prática diferenciada de trabalho, em que o alfabetizando não somente construa um conhecimento sobre a língua escrita, mas consiga utilizá-la na sociedade e apropriar-se de práticas sociais específicas. Sendo assim, devemos buscar um trabalho global, contextualizado dentro da alfabetização, integrando as diferentes disciplinas que envolvem esse processo para torná-lo significativo para a criança. 2020-11-24T14:03:10Z 2020-11-24T14:03:10Z 2018-06-01 specializationThesis AMORIM, Alexandra Aparecida da Silva. Entendendo os olhares da alfabetização. 2018. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Educação: Métodos e Técnicas de Ensino) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2018. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20593 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira Brasil Especialização em Educação: Métodos e Técnicas de Ensino UTFPR |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Pesquisa bibliográfica Crianças Cognição Searching, Bibliographical Children Cognition CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::METODOS E TECNICAS DE ENSINO |
spellingShingle |
Pesquisa bibliográfica Crianças Cognição Searching, Bibliographical Children Cognition CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::METODOS E TECNICAS DE ENSINO Amorin, Alexandra Aparecida da Silva Entendendo os olhares da alfabetização |
description |
To present research it looked for in the literature revision the necessary theoretical embasamento to discuss the referring subjects to the literacy and the letramento, besides, the bibliographical research also aids in the accomplishment of an analysis of the physical, emotional, cognitive characteristics, social of the child in literacy phase. He/she will contemplate concerning the directions that come being taken in the current society globalizada that, by means of methodological innovations and with base in new technologies, it can be used of several resources in its different disciplines, a differentiated practice of work is looked for, in that alphabetizing it not only it builds a knowledge on the language writing, but that gets to use it in society and to adapt of specific social practices. Being like this inside search a global work of the literacy, where it will integrate different disciplines involving the literacy process, as contextualizá-lo form and to turn it significant for child. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Amorin, Alexandra Aparecida da Silva |
author_sort |
Amorin, Alexandra Aparecida da Silva |
title |
Entendendo os olhares da alfabetização |
title_short |
Entendendo os olhares da alfabetização |
title_full |
Entendendo os olhares da alfabetização |
title_fullStr |
Entendendo os olhares da alfabetização |
title_full_unstemmed |
Entendendo os olhares da alfabetização |
title_sort |
entendendo os olhares da alfabetização |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
AMORIM, Alexandra Aparecida da Silva. Entendendo os olhares da alfabetização. 2018. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Educação: Métodos e Técnicas de Ensino) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2018. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20593 |
_version_ |
1805317892726587392 |
score |
10,814766 |