A intertextualidade em propagandas de carro na tv e seu uso em sala de aula

The objective of this research is to show how intertextuality among the different linguistic resources has been used as a persuasive language in the advertising medium. We could verify that through the intertext, the receiver is induced to activate his knowledge of the world, making association to t...

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Autor principal: Flora, Carolina de Fátima
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20600
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spelling riut-1-206002020-11-24T14:03:26Z A intertextualidade em propagandas de carro na tv e seu uso em sala de aula Flora, Carolina de Fátima Nicodem, Maria Fatima Menegazzo Nicodem, Maria Fatima Menegazzo Santos, Ricardo dos Wojslaw, Eliane Bianchi Professores Comunicação Pesquisa Teachers Communication Research CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO::ENSINO-APRENDIZAGEM::METODOS E TECNICAS DE ENSINO The objective of this research is to show how intertextuality among the different linguistic resources has been used as a persuasive language in the advertising medium. We could verify that through the intertext, the receiver is induced to activate his knowledge of the world, making association to the most diverse subjects in a positive way with respect to the image that is intended to pass from some product. To that end, we analyzed three advertisements of the automobile medium of different brands and published on different dates, highlighting intertextuality not only as the “identification” of the source but also as an object of study for the enrichment of reading and the production of texts and , above all, trying to show the function of their presence in the construction and in the sense (s) of the texts. This study, therefore, makes it appropriate for professionals in the area of communication and education, specifically, teachers of Mother Language, for offering knowledge relevant to the linguistic environment and its influences in the communicational environment. O objetivo desta pesquisa é mostrar como a intertextualidade dentre os diversos recursos linguísticos, vem sendo utilizada como linguagem persuasiva no meio publicitário. Pudemos constatar que por meio do intertexto, o receptor é induzido a ativar seus conhecimentos de mundo, fazendo associação aos mais diversos assuntos de forma positiva com relação à imagem que se pretende passar de algum produto. Para tal constatação, analisamos três propagandas do meio automobilístico de diferentes marcas e veiculadas em diferentes datas, ressaltando a intertextualidade não apenas como a “identificação” da fonte e, sim, como objeto de estudo para o enriquecimento da leitura e da produção de textos e, sobretudo, tentando mostrar a função da sua presença na construção e no(s) sentido(s) dos textos. Este estudo, portanto, torna-se oportuno aos profissionais da área da comunicação e da educação, especificamente, professores de Língua Materna, por oferecer conhecimentos pertinentes ao meio linguístico e suas influências no ambiente comunicacional. 2020-11-24T14:03:26Z 2020-11-24T14:03:26Z 2018-06-23 specializationThesis FLORA, Carolina de Fátima. A intertextualidade em propagandas de carro na tv e seu uso em sala de aula. 2018. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Educação: Métodos e Técnicas de Ensino) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2018. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20600 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira Brasil Especialização em Educação: Métodos e Técnicas de Ensino UTFPR
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description The objective of this research is to show how intertextuality among the different linguistic resources has been used as a persuasive language in the advertising medium. We could verify that through the intertext, the receiver is induced to activate his knowledge of the world, making association to the most diverse subjects in a positive way with respect to the image that is intended to pass from some product. To that end, we analyzed three advertisements of the automobile medium of different brands and published on different dates, highlighting intertextuality not only as the “identification” of the source but also as an object of study for the enrichment of reading and the production of texts and , above all, trying to show the function of their presence in the construction and in the sense (s) of the texts. This study, therefore, makes it appropriate for professionals in the area of communication and education, specifically, teachers of Mother Language, for offering knowledge relevant to the linguistic environment and its influences in the communicational environment.
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