Crianças com transtorno de déficit de atenção e hiperatividade
This work was the theme Disorder Attention deficit hyperactivity disorder, a neurobiological condition that affects 3% to 7% of the population. This research will be presented a bibliographical study and field research, in order to understand a little more about the behavior of these children in th...
Autor principal: | Camara, Janete Dall Agnol |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20727 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-20727 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-207272020-11-24T14:11:26Z Crianças com transtorno de déficit de atenção e hiperatividade Camara, Janete Dall Agnol Ostrovski, Crizieli Silveira Aprendizagem - Aspectos fisiológicos Distúrbio do déficit de atenção com hiperatividade Crianças hiperativas Learning - Physiological aspects Attention-deficit hyperactivity disorder Hyperactive children Educação: Métodos e Técnicas de Ensino This work was the theme Disorder Attention deficit hyperactivity disorder, a neurobiological condition that affects 3% to 7% of the population. This research will be presented a bibliographical study and field research, in order to understand a little more about the behavior of these children in the classroom. During development will show the characteristics of ADHD: inattention, hyperactivity and impulsivity, affecting academic performance, family, social and therefore should be targeted for intervention. In the diagnosis of ADHD is always necessary to contextualize the symptoms of the child's life, as these factors will help and in the diagnosis and treatment that is performed through medication and therapy. The results suggest that the proposed study research can contribute significantly to the teacher know the determinants of academic performance of students with the disorder, as well as guide you in seeking partnership with other professionals. With the completion of the important role of the teacher and the family along with the bearer of ADHD, as they may lead to information professionals who will be performing the treatment and help in your routine, organization, and school activities. Este trabalho teve como temática o Transtorno de déficit de Atenção e hiperatividade, uma condição neurobiológica que atinge de 3% a 7% da população. Nesta pesquisa será apresentado um estudo bibliográfico e pesquisa de campo, com objetivo de entender um pouco mais sobre o comportamento dessas crianças em sala de aula. Durante o desenvolvimento serão mostradas as características do transtorno de Déficit de Atenção e hiperatividade (TDAH): desatenção, hiperatividade e impulsividade, afetando o desempenho acadêmico, familiar, e social, portanto deve ser alvo de intervenção. No diagnóstico de TDAH é sempre necessário contextualizar os sintomas de vida da criança, pois estes fatores irão auxiliar e muito no diagnóstico e tratamento que é realizado através de medicação e terapia. Os resultados obtidos sugerem que o estudo proposto na pesquisa pode contribuir significativamente para o professor conhecer os determinantes do desempenho escolar de alunos com o transtorno, bem como orientá-lo na busca de parceria com outros profissionais. Tendo como conclusão o papel importante do professor e da família junto com o portador de TDAH, pois eles poderão levar informações para os profissionais que estarão realizando o tratamento além de ajudar na sua, rotina, organização, e atividades escolares. 2020-11-24T14:11:26Z 2020-11-24T14:11:26Z 2012-12-15 specializationThesis CAMARA, Janete Dall Agnol. Crianças com transtorno de déficit de atenção e hiperatividade. 2012. 67 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2012. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20727 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Aprendizagem - Aspectos fisiológicos Distúrbio do déficit de atenção com hiperatividade Crianças hiperativas Learning - Physiological aspects Attention-deficit hyperactivity disorder Hyperactive children Educação: Métodos e Técnicas de Ensino |
spellingShingle |
Aprendizagem - Aspectos fisiológicos Distúrbio do déficit de atenção com hiperatividade Crianças hiperativas Learning - Physiological aspects Attention-deficit hyperactivity disorder Hyperactive children Educação: Métodos e Técnicas de Ensino Camara, Janete Dall Agnol Crianças com transtorno de déficit de atenção e hiperatividade |
description |
This work was the theme Disorder Attention deficit hyperactivity disorder, a neurobiological condition that affects 3% to 7% of the population. This research will be presented a bibliographical study and field research, in order to understand a little more about the behavior of these children in the classroom. During development will show the characteristics of ADHD: inattention, hyperactivity and impulsivity, affecting academic performance, family, social and therefore should be targeted for intervention. In the diagnosis of ADHD is always necessary to contextualize the symptoms of the child's life, as these factors will help and in the diagnosis and treatment that is performed through medication and therapy. The results suggest that the proposed study research can contribute significantly to the teacher know the determinants of academic performance of students with the disorder, as well as guide you in seeking partnership with other professionals. With the completion of the important role of the teacher and the family along with the bearer of ADHD, as they may lead to information professionals who will be performing the treatment and help in your routine, organization, and school activities. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Camara, Janete Dall Agnol |
author_sort |
Camara, Janete Dall Agnol |
title |
Crianças com transtorno de déficit de atenção e hiperatividade |
title_short |
Crianças com transtorno de déficit de atenção e hiperatividade |
title_full |
Crianças com transtorno de déficit de atenção e hiperatividade |
title_fullStr |
Crianças com transtorno de déficit de atenção e hiperatividade |
title_full_unstemmed |
Crianças com transtorno de déficit de atenção e hiperatividade |
title_sort |
crianças com transtorno de déficit de atenção e hiperatividade |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
CAMARA, Janete Dall Agnol. Crianças com transtorno de déficit de atenção e hiperatividade. 2012. 67 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2012. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20727 |
_version_ |
1760451623026425856 |
score |
10,966579 |