A educação inclusiva no ensino regular

This study aims to analyze the Inclusive Education in Regular Education to make an approach to the importance of this process for the kids because many of them on a daily basis are excluded by society in all respects and not only in education and social. Through the consolidated laws children acquir...

ver descrição completa

Autor principal: Zolin, Adriana de Cássia Rodrigues
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20764
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id riut-1-20764
recordtype dspace
spelling riut-1-207642021-12-10T21:28:36Z A educação inclusiva no ensino regular Zolin, Adriana de Cássia Rodrigues Aprigio, Antonio Inclusão escolar Integração social Educação especial - Legislação Mainstreaming in education Social integration Special education - Law and legislation Educação: Métodos e Técnicas de Ensino This study aims to analyze the Inclusive Education in Regular Education to make an approach to the importance of this process for the kids because many of them on a daily basis are excluded by society in all respects and not only in education and social. Through the consolidated laws children acquired this inclusion, a landmark in the history of education that needed to be consolidated over time and perfected as the needs of children, in order to constitute a key instrument for children with disabilities by enabling the right equality. This work consisted of literature, which analyzes several different authors who address about inclusion. Este trabalho tem como objetivo analisar a Educação Inclusiva no Ensino Regular ao realizar uma abordagem da importância deste processo para as crianças, pois inúmeras delas diariamente são excluídas pela sociedade em todos os aspectos e não somente na área da educação e no social. Através das leis consolidadas as crianças adquiriram esta inclusão, um marco na história de educação que precisou ao longo do tempo ser consolidado e aperfeiçoado conforme as necessidades das crianças, de modo a constituir-se um instrumento primordial para a criança com deficiência por possibilitar o direito a igualdade. Este trabalho foi composto de pesquisa bibliográfica, a qual analisa diversos e diferentes autores que abordam acerca da inclusão. 2020-11-24T14:14:49Z 2020-11-24T14:14:49Z 2012-12-01 specializationThesis ZOLIN, Adriana de Cássia Rodrigues. A educação inclusiva no ensino regular. 2012. 27 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2012. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20764 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira
institution Universidade Tecnológica Federal do Paraná
collection RIUT
language Português
topic Inclusão escolar
Integração social
Educação especial - Legislação
Mainstreaming in education
Social integration
Special education - Law and legislation
Educação: Métodos e Técnicas de Ensino
spellingShingle Inclusão escolar
Integração social
Educação especial - Legislação
Mainstreaming in education
Social integration
Special education - Law and legislation
Educação: Métodos e Técnicas de Ensino
Zolin, Adriana de Cássia Rodrigues
A educação inclusiva no ensino regular
description This study aims to analyze the Inclusive Education in Regular Education to make an approach to the importance of this process for the kids because many of them on a daily basis are excluded by society in all respects and not only in education and social. Through the consolidated laws children acquired this inclusion, a landmark in the history of education that needed to be consolidated over time and perfected as the needs of children, in order to constitute a key instrument for children with disabilities by enabling the right equality. This work consisted of literature, which analyzes several different authors who address about inclusion.
format Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
author Zolin, Adriana de Cássia Rodrigues
author_sort Zolin, Adriana de Cássia Rodrigues
title A educação inclusiva no ensino regular
title_short A educação inclusiva no ensino regular
title_full A educação inclusiva no ensino regular
title_fullStr A educação inclusiva no ensino regular
title_full_unstemmed A educação inclusiva no ensino regular
title_sort educação inclusiva no ensino regular
publisher Universidade Tecnológica Federal do Paraná
publishDate 2020
citation ZOLIN, Adriana de Cássia Rodrigues. A educação inclusiva no ensino regular. 2012. 27 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2012.
url http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20764
_version_ 1805303546730512384
score 10,814766