A educação inclusiva no ensino regular
This study aims to analyze the Inclusive Education in Regular Education to make an approach to the importance of this process for the kids because many of them on a daily basis are excluded by society in all respects and not only in education and social. Through the consolidated laws children acquir...
Autor principal: | Zolin, Adriana de Cássia Rodrigues |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20764 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-20764 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-207642021-12-10T21:28:36Z A educação inclusiva no ensino regular Zolin, Adriana de Cássia Rodrigues Aprigio, Antonio Inclusão escolar Integração social Educação especial - Legislação Mainstreaming in education Social integration Special education - Law and legislation Educação: Métodos e Técnicas de Ensino This study aims to analyze the Inclusive Education in Regular Education to make an approach to the importance of this process for the kids because many of them on a daily basis are excluded by society in all respects and not only in education and social. Through the consolidated laws children acquired this inclusion, a landmark in the history of education that needed to be consolidated over time and perfected as the needs of children, in order to constitute a key instrument for children with disabilities by enabling the right equality. This work consisted of literature, which analyzes several different authors who address about inclusion. Este trabalho tem como objetivo analisar a Educação Inclusiva no Ensino Regular ao realizar uma abordagem da importância deste processo para as crianças, pois inúmeras delas diariamente são excluídas pela sociedade em todos os aspectos e não somente na área da educação e no social. Através das leis consolidadas as crianças adquiriram esta inclusão, um marco na história de educação que precisou ao longo do tempo ser consolidado e aperfeiçoado conforme as necessidades das crianças, de modo a constituir-se um instrumento primordial para a criança com deficiência por possibilitar o direito a igualdade. Este trabalho foi composto de pesquisa bibliográfica, a qual analisa diversos e diferentes autores que abordam acerca da inclusão. 2020-11-24T14:14:49Z 2020-11-24T14:14:49Z 2012-12-01 specializationThesis ZOLIN, Adriana de Cássia Rodrigues. A educação inclusiva no ensino regular. 2012. 27 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2012. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20764 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Inclusão escolar Integração social Educação especial - Legislação Mainstreaming in education Social integration Special education - Law and legislation Educação: Métodos e Técnicas de Ensino |
spellingShingle |
Inclusão escolar Integração social Educação especial - Legislação Mainstreaming in education Social integration Special education - Law and legislation Educação: Métodos e Técnicas de Ensino Zolin, Adriana de Cássia Rodrigues A educação inclusiva no ensino regular |
description |
This study aims to analyze the Inclusive Education in Regular Education to make an approach to the importance of this process for the kids because many of them on a daily basis are excluded by society in all respects and not only in education and social. Through the consolidated laws children acquired this inclusion, a landmark in the history of education that needed to be consolidated over time and perfected as the needs of children, in order to constitute a key instrument for children with disabilities by enabling the right equality. This work consisted of literature, which analyzes several different authors who address about inclusion. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Zolin, Adriana de Cássia Rodrigues |
author_sort |
Zolin, Adriana de Cássia Rodrigues |
title |
A educação inclusiva no ensino regular |
title_short |
A educação inclusiva no ensino regular |
title_full |
A educação inclusiva no ensino regular |
title_fullStr |
A educação inclusiva no ensino regular |
title_full_unstemmed |
A educação inclusiva no ensino regular |
title_sort |
educação inclusiva no ensino regular |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
ZOLIN, Adriana de Cássia Rodrigues. A educação inclusiva no ensino regular. 2012. 27 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2012. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20764 |
_version_ |
1805303546730512384 |
score |
10,814766 |