O contexto da educação física para pessoas com deficiência física: a paralisia cerebral
This work was to analyze the thematic context of Physical Education for Persons with physical disabilities, specifically cerebral palsy, seeing its benefits and emphasizing the importance of physical activity for these students. A survey of teachers working in this area was also relevant in search t...
Autor principal: | Baruzzi, Gislaine Aparecida Muccio |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20812 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-20812 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-208122020-11-24T14:20:00Z O contexto da educação física para pessoas com deficiência física: a paralisia cerebral Baruzzi, Gislaine Aparecida Muccio Santos, Ricardo dos Educação especial Educação física para deficientes Exercícios físicos Special education Physical education for people with disabilities Exercise Educação: Métodos e Técnicas de Ensino This work was to analyze the thematic context of Physical Education for Persons with physical disabilities, specifically cerebral palsy, seeing its benefits and emphasizing the importance of physical activity for these students. A survey of teachers working in this area was also relevant in search to check how is the practice for these students as well as their physical condition and also the difficulties faced by these professionals in minister's activities, when the moving object of study Physical Education becomes restricted mostly. Thus, with a theoretical study of the terms that fit this theme and then a search field using a semi-structured questionnaire, the research took place, which certainly comes from meeting the needs of professionals in embedded Physical Education Special Education and working directly with these students. Este trabalho teve como temática analisar o contexto da Educação Física para Pessoas com deficiência física, especificamente a Paralisia Cerebral, vislumbrando seus benefícios e enfatizando a importância da atividade física para esses alunos. Um levantamento realizado com os professores atuantes nesta área também foi pertinente em busca de verificar como se dá a prática para esses alunos, bem como suas condições físicas e também as dificuldades enfrentadas por esses profissionais em ministrarem as atividades, quando o movimento, objeto de estudo da Educação Física, se torna restrito na maioria das vezes. Assim, com um estudo teórico dos termos que cabem a este tema e posteriormente uma busca em campo através de um questionário semi-estruturado, realizou-se a pesquisa, que certamente vem de encontro com as necessidades dos profissionais da Educação Física inseridos na Educação Especial e que trabalham diretamente com esses alunos. 2020-11-24T14:19:59Z 2020-11-24T14:19:59Z 2013-11-30 specializationThesis BARUZZI, Gislaine Aparecida Muccio. O contexto da educação física para pessoas com deficiência física: a paralisia cerebral. 2013. 39 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20812 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Educação especial Educação física para deficientes Exercícios físicos Special education Physical education for people with disabilities Exercise Educação: Métodos e Técnicas de Ensino |
spellingShingle |
Educação especial Educação física para deficientes Exercícios físicos Special education Physical education for people with disabilities Exercise Educação: Métodos e Técnicas de Ensino Baruzzi, Gislaine Aparecida Muccio O contexto da educação física para pessoas com deficiência física: a paralisia cerebral |
description |
This work was to analyze the thematic context of Physical Education for Persons with physical disabilities, specifically cerebral palsy, seeing its benefits and emphasizing the importance of physical activity for these students. A survey of teachers working in this area was also relevant in search to check how is the practice for these students as well as their physical condition and also the difficulties faced by these professionals in minister's activities, when the moving object of study Physical Education becomes restricted mostly. Thus, with a theoretical study of the terms that fit this theme and then a search field using a semi-structured questionnaire, the research took place, which certainly comes from meeting the needs of professionals in embedded Physical Education Special Education and working directly with these students. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Baruzzi, Gislaine Aparecida Muccio |
author_sort |
Baruzzi, Gislaine Aparecida Muccio |
title |
O contexto da educação física para pessoas com deficiência física: a paralisia cerebral |
title_short |
O contexto da educação física para pessoas com deficiência física: a paralisia cerebral |
title_full |
O contexto da educação física para pessoas com deficiência física: a paralisia cerebral |
title_fullStr |
O contexto da educação física para pessoas com deficiência física: a paralisia cerebral |
title_full_unstemmed |
O contexto da educação física para pessoas com deficiência física: a paralisia cerebral |
title_sort |
o contexto da educação física para pessoas com deficiência física: a paralisia cerebral |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
BARUZZI, Gislaine Aparecida Muccio. O contexto da educação física para pessoas com deficiência física: a paralisia cerebral. 2013. 39 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20812 |
_version_ |
1805323123756630016 |
score |
10,814766 |