Inclusão do surdo na escola regular

The study aimed to look for evidences in the literature about the inclusion of children with hearing impairment in the regular school system. Inclusion is a very complex subject, especially when it comes about the inclusion with children who have a disability. Thus, the present study was developed w...

ver descrição completa

Autor principal: Brito, Marluci de
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20830
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id riut-1-20830
recordtype dspace
spelling riut-1-208302020-11-24T14:22:13Z Inclusão do surdo na escola regular Brito, Marluci de Valentin, Silvana Mendonça Lopes Surdos - Educação Inclusão escolar Educação inclusiva Deaf - Education Mainstreaming in education Inclusive education Educação: Métodos e Técnicas de Ensino The study aimed to look for evidences in the literature about the inclusion of children with hearing impairment in the regular school system. Inclusion is a very complex subject, especially when it comes about the inclusion with children who have a disability. Thus, the present study was developed with the aim of discussing inclusive education school for children with hearing impairment. The inclusion of deaf people is one of the major challenges facing education today. This study reflected on the true meaning of inclusion. Actually, even with laws that support inclusive education, it is clear that service to the deaf is still a major challenge, since they require to the teacher and the whole school community knowledge and understanding of their process. The school aims to work the full development of all children, including the deaf, promoting their growth in linguistic aspects, physical, psychological, social, intellectual and cultural. O estudo teve como objetivo buscar evidencia na literatura acerca da inclusão de crianças com Deficiência Auditiva a rede regular de ensino. A inclusão é um assunto muito complexo, principalmente quando se fala de inclusão com crianças que possuem algum tipo de deficiência. A inclusão das pessoas com necessidades especiais é um dos grandes desafios que a educação enfrenta hoje. Assim, o presente estudo foi desenvolvido com o objetivo de discutir a educação escolar inclusiva para crianças com deficiência auditiva. A inclusão das pessoas com surdez é um dos grandes desafios que a educação enfrenta hoje. Este estudo refletiu sobre o verdadeiro sentido da inclusão. Atualmente, mesmo com as leis que amparam a educação inclusiva, percebe-se que o atendimento aos surdos ainda é um grande desafio, uma vez que requerem do educador e de toda a comunidade escolar conhecimento e entendimento do seu processo. A escola tem a finalidade de trabalhar o desenvolvimento integral de todas as crianças, inclusive, do surdo, promovendo o seu crescimento nos aspectos linguístico, físico, psicológico, social, intelectual e cultural. 2020-11-24T14:22:12Z 2020-11-24T14:22:12Z 2014-04-10 specializationThesis BRITO, Marluci de. Inclusão do surdo na escola regular. 2013. 41 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20830 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira
institution Universidade Tecnológica Federal do Paraná
collection RIUT
language Português
topic Surdos - Educação
Inclusão escolar
Educação inclusiva
Deaf - Education
Mainstreaming in education
Inclusive education
Educação: Métodos e Técnicas de Ensino
spellingShingle Surdos - Educação
Inclusão escolar
Educação inclusiva
Deaf - Education
Mainstreaming in education
Inclusive education
Educação: Métodos e Técnicas de Ensino
Brito, Marluci de
Inclusão do surdo na escola regular
description The study aimed to look for evidences in the literature about the inclusion of children with hearing impairment in the regular school system. Inclusion is a very complex subject, especially when it comes about the inclusion with children who have a disability. Thus, the present study was developed with the aim of discussing inclusive education school for children with hearing impairment. The inclusion of deaf people is one of the major challenges facing education today. This study reflected on the true meaning of inclusion. Actually, even with laws that support inclusive education, it is clear that service to the deaf is still a major challenge, since they require to the teacher and the whole school community knowledge and understanding of their process. The school aims to work the full development of all children, including the deaf, promoting their growth in linguistic aspects, physical, psychological, social, intellectual and cultural.
format Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
author Brito, Marluci de
author_sort Brito, Marluci de
title Inclusão do surdo na escola regular
title_short Inclusão do surdo na escola regular
title_full Inclusão do surdo na escola regular
title_fullStr Inclusão do surdo na escola regular
title_full_unstemmed Inclusão do surdo na escola regular
title_sort inclusão do surdo na escola regular
publisher Universidade Tecnológica Federal do Paraná
publishDate 2020
citation BRITO, Marluci de. Inclusão do surdo na escola regular. 2013. 41 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013.
url http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20830
_version_ 1805312663694082048
score 10,814766