Inclusão do surdo na escola regular
The study aimed to look for evidences in the literature about the inclusion of children with hearing impairment in the regular school system. Inclusion is a very complex subject, especially when it comes about the inclusion with children who have a disability. Thus, the present study was developed w...
Autor principal: | Brito, Marluci de |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20830 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-20830 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-208302020-11-24T14:22:13Z Inclusão do surdo na escola regular Brito, Marluci de Valentin, Silvana Mendonça Lopes Surdos - Educação Inclusão escolar Educação inclusiva Deaf - Education Mainstreaming in education Inclusive education Educação: Métodos e Técnicas de Ensino The study aimed to look for evidences in the literature about the inclusion of children with hearing impairment in the regular school system. Inclusion is a very complex subject, especially when it comes about the inclusion with children who have a disability. Thus, the present study was developed with the aim of discussing inclusive education school for children with hearing impairment. The inclusion of deaf people is one of the major challenges facing education today. This study reflected on the true meaning of inclusion. Actually, even with laws that support inclusive education, it is clear that service to the deaf is still a major challenge, since they require to the teacher and the whole school community knowledge and understanding of their process. The school aims to work the full development of all children, including the deaf, promoting their growth in linguistic aspects, physical, psychological, social, intellectual and cultural. O estudo teve como objetivo buscar evidencia na literatura acerca da inclusão de crianças com Deficiência Auditiva a rede regular de ensino. A inclusão é um assunto muito complexo, principalmente quando se fala de inclusão com crianças que possuem algum tipo de deficiência. A inclusão das pessoas com necessidades especiais é um dos grandes desafios que a educação enfrenta hoje. Assim, o presente estudo foi desenvolvido com o objetivo de discutir a educação escolar inclusiva para crianças com deficiência auditiva. A inclusão das pessoas com surdez é um dos grandes desafios que a educação enfrenta hoje. Este estudo refletiu sobre o verdadeiro sentido da inclusão. Atualmente, mesmo com as leis que amparam a educação inclusiva, percebe-se que o atendimento aos surdos ainda é um grande desafio, uma vez que requerem do educador e de toda a comunidade escolar conhecimento e entendimento do seu processo. A escola tem a finalidade de trabalhar o desenvolvimento integral de todas as crianças, inclusive, do surdo, promovendo o seu crescimento nos aspectos linguístico, físico, psicológico, social, intelectual e cultural. 2020-11-24T14:22:12Z 2020-11-24T14:22:12Z 2014-04-10 specializationThesis BRITO, Marluci de. Inclusão do surdo na escola regular. 2013. 41 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20830 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Surdos - Educação Inclusão escolar Educação inclusiva Deaf - Education Mainstreaming in education Inclusive education Educação: Métodos e Técnicas de Ensino |
spellingShingle |
Surdos - Educação Inclusão escolar Educação inclusiva Deaf - Education Mainstreaming in education Inclusive education Educação: Métodos e Técnicas de Ensino Brito, Marluci de Inclusão do surdo na escola regular |
description |
The study aimed to look for evidences in the literature about the inclusion of children with hearing impairment in the regular school system. Inclusion is a very complex subject, especially when it comes about the inclusion with children who have a disability. Thus, the present study was developed with the aim of discussing inclusive education school for children with hearing impairment. The inclusion of deaf people is one of the major challenges facing education today. This study reflected on the true meaning of inclusion. Actually, even with laws that support inclusive education, it is clear that service to the deaf is still a major challenge, since they require to the teacher and the whole school community knowledge and understanding of their process. The school aims to work the full development of all children, including the deaf, promoting their growth in linguistic aspects, physical, psychological, social, intellectual and cultural. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Brito, Marluci de |
author_sort |
Brito, Marluci de |
title |
Inclusão do surdo na escola regular |
title_short |
Inclusão do surdo na escola regular |
title_full |
Inclusão do surdo na escola regular |
title_fullStr |
Inclusão do surdo na escola regular |
title_full_unstemmed |
Inclusão do surdo na escola regular |
title_sort |
inclusão do surdo na escola regular |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
BRITO, Marluci de. Inclusão do surdo na escola regular. 2013. 41 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20830 |
_version_ |
1805312663694082048 |
score |
10,814766 |