Concepções da avaliação escolar na disciplina de educação física

The objective of this research is to identify and analyze how it can be assessed in school Physical Education in schools. Method was used to review research literature, which were conducted literature surveys on evaluation in general and what types of assessment. The studied excelled by seeking crit...

ver descrição completa

Autor principal: Lisboa, Claudio Henrique Lopes de
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20865
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id riut-1-20865
recordtype dspace
spelling riut-1-208652020-11-24T14:26:45Z Concepções da avaliação escolar na disciplina de educação física Lisboa, Claudio Henrique Lopes de Berghauser, Neron Alípio Cortes Avaliação educacional Educação física Education - Evaluation Physical education and training Educação: Métodos e técnicas de Ensino The objective of this research is to identify and analyze how it can be assessed in school Physical Education in schools. Method was used to review research literature, which were conducted literature surveys on evaluation in general and what types of assessment. The studied excelled by seeking criteria for assessment practice which was not mentioned in any literature. What we found was more the great importance given by the authors student participation in practical classes. It was mentioned several times that it is necessary to learn to experience, feel, evaluate yourself different methods of training. They finally put some suggestions evaluation which advocates participation (formative evaluation), the students and not a practical assessment without pre-established criteria. O objetivo geral desta pesquisa foi identificar e analisar como pode ser feita a avaliação escolar na disciplina de Educação Física no âmbito escolar. Utilizou-se o método de pesquisa de revisão bibliográfica, por meio do qual foram realizados levantamentos bibliográficos sobre avaliação em geral e os tipos de avaliação existentes. O estudo primou por buscar critérios para avaliação prática, item raramente descrito na bibliografia pesquisada. O que mais se encontrou foi a grande importância dada pelos autores a participação dos alunos nas aulas práticas. Foi citado várias vezes que para aprender é necessário vivenciar, sentir, avaliar em si mesmo métodos diferenciados de treinamentos. Por último foi colocado algumas sugestões de avaliação nas quais se preconiza a participação (avaliação formativa), dos alunos e não a avaliação prática sem critérios pré-estabelecidos. 2020-11-24T14:26:44Z 2020-11-24T14:26:44Z 2013-11-29 specializationThesis LISBOA, Claudio Henrique Lopes de. Concepções da avaliação escolar na disciplina de educação física. 2013. 26 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20865 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira
institution Universidade Tecnológica Federal do Paraná
collection RIUT
language Português
topic Avaliação educacional
Educação física
Education - Evaluation
Physical education and training
Educação: Métodos e técnicas de Ensino
spellingShingle Avaliação educacional
Educação física
Education - Evaluation
Physical education and training
Educação: Métodos e técnicas de Ensino
Lisboa, Claudio Henrique Lopes de
Concepções da avaliação escolar na disciplina de educação física
description The objective of this research is to identify and analyze how it can be assessed in school Physical Education in schools. Method was used to review research literature, which were conducted literature surveys on evaluation in general and what types of assessment. The studied excelled by seeking criteria for assessment practice which was not mentioned in any literature. What we found was more the great importance given by the authors student participation in practical classes. It was mentioned several times that it is necessary to learn to experience, feel, evaluate yourself different methods of training. They finally put some suggestions evaluation which advocates participation (formative evaluation), the students and not a practical assessment without pre-established criteria.
format Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
author Lisboa, Claudio Henrique Lopes de
author_sort Lisboa, Claudio Henrique Lopes de
title Concepções da avaliação escolar na disciplina de educação física
title_short Concepções da avaliação escolar na disciplina de educação física
title_full Concepções da avaliação escolar na disciplina de educação física
title_fullStr Concepções da avaliação escolar na disciplina de educação física
title_full_unstemmed Concepções da avaliação escolar na disciplina de educação física
title_sort concepções da avaliação escolar na disciplina de educação física
publisher Universidade Tecnológica Federal do Paraná
publishDate 2020
citation LISBOA, Claudio Henrique Lopes de. Concepções da avaliação escolar na disciplina de educação física. 2013. 26 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013.
url http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20865
_version_ 1805317899583225856
score 10,814766