Concepções da avaliação escolar na disciplina de educação física
The objective of this research is to identify and analyze how it can be assessed in school Physical Education in schools. Method was used to review research literature, which were conducted literature surveys on evaluation in general and what types of assessment. The studied excelled by seeking crit...
Autor principal: | Lisboa, Claudio Henrique Lopes de |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20865 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-20865 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-208652020-11-24T14:26:45Z Concepções da avaliação escolar na disciplina de educação física Lisboa, Claudio Henrique Lopes de Berghauser, Neron Alípio Cortes Avaliação educacional Educação física Education - Evaluation Physical education and training Educação: Métodos e técnicas de Ensino The objective of this research is to identify and analyze how it can be assessed in school Physical Education in schools. Method was used to review research literature, which were conducted literature surveys on evaluation in general and what types of assessment. The studied excelled by seeking criteria for assessment practice which was not mentioned in any literature. What we found was more the great importance given by the authors student participation in practical classes. It was mentioned several times that it is necessary to learn to experience, feel, evaluate yourself different methods of training. They finally put some suggestions evaluation which advocates participation (formative evaluation), the students and not a practical assessment without pre-established criteria. O objetivo geral desta pesquisa foi identificar e analisar como pode ser feita a avaliação escolar na disciplina de Educação Física no âmbito escolar. Utilizou-se o método de pesquisa de revisão bibliográfica, por meio do qual foram realizados levantamentos bibliográficos sobre avaliação em geral e os tipos de avaliação existentes. O estudo primou por buscar critérios para avaliação prática, item raramente descrito na bibliografia pesquisada. O que mais se encontrou foi a grande importância dada pelos autores a participação dos alunos nas aulas práticas. Foi citado várias vezes que para aprender é necessário vivenciar, sentir, avaliar em si mesmo métodos diferenciados de treinamentos. Por último foi colocado algumas sugestões de avaliação nas quais se preconiza a participação (avaliação formativa), dos alunos e não a avaliação prática sem critérios pré-estabelecidos. 2020-11-24T14:26:44Z 2020-11-24T14:26:44Z 2013-11-29 specializationThesis LISBOA, Claudio Henrique Lopes de. Concepções da avaliação escolar na disciplina de educação física. 2013. 26 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20865 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Avaliação educacional Educação física Education - Evaluation Physical education and training Educação: Métodos e técnicas de Ensino |
spellingShingle |
Avaliação educacional Educação física Education - Evaluation Physical education and training Educação: Métodos e técnicas de Ensino Lisboa, Claudio Henrique Lopes de Concepções da avaliação escolar na disciplina de educação física |
description |
The objective of this research is to identify and analyze how it can be assessed in school Physical Education in schools. Method was used to review research literature, which were conducted literature surveys on evaluation in general and what types of assessment. The studied excelled by seeking criteria for assessment practice which was not mentioned in any literature. What we found was more the great importance given by the authors student participation in practical classes. It was mentioned several times that it is necessary to learn to experience, feel, evaluate yourself different methods of training. They finally put some suggestions evaluation which advocates participation (formative evaluation), the students and not a practical assessment without pre-established criteria. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Lisboa, Claudio Henrique Lopes de |
author_sort |
Lisboa, Claudio Henrique Lopes de |
title |
Concepções da avaliação escolar na disciplina de educação física |
title_short |
Concepções da avaliação escolar na disciplina de educação física |
title_full |
Concepções da avaliação escolar na disciplina de educação física |
title_fullStr |
Concepções da avaliação escolar na disciplina de educação física |
title_full_unstemmed |
Concepções da avaliação escolar na disciplina de educação física |
title_sort |
concepções da avaliação escolar na disciplina de educação física |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
LISBOA, Claudio Henrique Lopes de. Concepções da avaliação escolar na disciplina de educação física. 2013. 26 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20865 |
_version_ |
1805317899583225856 |
score |
10,814766 |