Motivação como ferramenta no aprendizado da língua inglesa
This work came through from the observation of students' demotivation face to English classes and their consequences detrimental to them as well as for teachers, since the objectives outlined for teaching/learning the language were not satisfactorily achieved. The research objective is through...
Autor principal: | Hirano, Aline Renata |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20940 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-20940 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-209402020-11-24T14:38:08Z Motivação como ferramenta no aprendizado da língua inglesa Hirano, Aline Renata Juliano, Joice Maria Maltauro Motivação na educação Língua inglesa Ensino Motivation in education English language Teaching Educação: Métodos e Técnicas de Ensino This work came through from the observation of students' demotivation face to English classes and their consequences detrimental to them as well as for teachers, since the objectives outlined for teaching/learning the language were not satisfactorily achieved. The research objective is through literature and field research among public school students seek answers to the motivation for learning English and also provide strategies that can provide the motivation for learning this language The data were collected through a questionnaire answered by 76 students at a public school in Foz do Iguacu. They were divided into three classes of elementary school. Through the responses we could see that the students have a considerable degree of motivation, since they were very positive about the process of studying and learning English. The data were also very important to confirm some notes showed in the first chapter about the items to make a lesson more motivating (video, music, student participation, etc). Este trabalho nasceu da observação da desmotivação dos alunos frente às aulas de Inglês e suas consequências prejudiciais para estes assim como para os professores, uma vez que os objetivos traçados para o ensino/aprendizado da língua não eram alcançados satisfatoriamente. Diante disso, objetivou-se por meio de pesquisa bibliográfica e pesquisa de campo junto dos alunos da rede pública buscar respostas para a desmotivação para o aprendizado de Inglês e, também, apresentar estratégias que possam propiciar a motivação para a aprendizagem dessa língua. A coleta de dados ocorreu por meio de questionário respondido por 76 alunos de uma escola estadual de Foz do Iguaçu, sendo eles divididos em três turmas do ensino Fundamental. Por meio das respostas podemos perceber que os alunos possuíam um grau de motivação considerável, uma vez que elas foram bastante positivas quanto à apreciação em estudar e aprender a língua Inglesa. Foram, também, dados bastante importantes para confirmar alguns apontamentos colocados no primeiro capítulo acerca dos itens para tornar uma aula mais motivadora (vídeo, música, participação dos alunos, entre outros). 2020-11-24T14:38:07Z 2020-11-24T14:38:07Z 2012-11-23 specializationThesis HIRANO, Aline Renata. Motivação como ferramenta no aprendizado da língua inglesa. 2012. 35 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2012. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20940 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Motivação na educação Língua inglesa Ensino Motivation in education English language Teaching Educação: Métodos e Técnicas de Ensino |
spellingShingle |
Motivação na educação Língua inglesa Ensino Motivation in education English language Teaching Educação: Métodos e Técnicas de Ensino Hirano, Aline Renata Motivação como ferramenta no aprendizado da língua inglesa |
description |
This work came through from the observation of students' demotivation face to English classes and their consequences detrimental to them as well as for teachers, since the objectives outlined for teaching/learning the language were not satisfactorily achieved. The research objective is through literature and field research among public school students seek answers to the motivation for learning English and also provide strategies that can provide the motivation for learning this language The data were collected through a questionnaire answered by 76 students at a public school in Foz do Iguacu. They were divided into three classes of elementary school. Through the responses we could see that the students have a considerable degree of motivation, since they were very positive about the process of studying and learning English. The data were also very important to confirm some notes showed in the first chapter about the items to make a lesson more motivating (video, music, student participation, etc). |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Hirano, Aline Renata |
author_sort |
Hirano, Aline Renata |
title |
Motivação como ferramenta no aprendizado da língua inglesa |
title_short |
Motivação como ferramenta no aprendizado da língua inglesa |
title_full |
Motivação como ferramenta no aprendizado da língua inglesa |
title_fullStr |
Motivação como ferramenta no aprendizado da língua inglesa |
title_full_unstemmed |
Motivação como ferramenta no aprendizado da língua inglesa |
title_sort |
motivação como ferramenta no aprendizado da língua inglesa |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
HIRANO, Aline Renata. Motivação como ferramenta no aprendizado da língua inglesa. 2012. 35 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2012. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20940 |
_version_ |
1805320332702121984 |
score |
10,814766 |