Trabalho docente um olhar sobre avaliação do ensino fundamental I: teoria e método
This paper aims, through exploratory and bibliography, research to better understand the importance of assessment in the teaching and learning of the student in the classroom environment in the first years process. The theme presents questions about school assessment, allowing explore and describe e...
Autor principal: | Santos, Zilda de Brito dos |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20985 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-20985 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-209852020-11-24T14:46:02Z Trabalho docente um olhar sobre avaliação do ensino fundamental I: teoria e método Santos, Zilda de Brito dos Brandão, Henry Charles Albert David Naidoo Terroso de Mendonça Avaliação educacional Conhecimento e aprendizagem Educação de crianças Education - Evaluation Knowledge and learning Early childhood education Educação: Métodos e Técnicas de Ensino This paper aims, through exploratory and bibliography, research to better understand the importance of assessment in the teaching and learning of the student in the classroom environment in the first years process. The theme presents questions about school assessment, allowing explore and describe events in the methodological context of it, to discover the true assessment tool most used by the teacher in practice, where they develop their daily activities during the school year, continuous and proper way and more complex. And where he approaches teaching practice, as daily life and the reality of each, mostly within their difficulties. The appraiser search conditions create strategies for planning their own work, so that the student does not pass through a misdiagnosis at the time of evaluation. That the act of evaluating is recognized for both the teacher and student, encouraging transformation and change. Making this knowledge to ripen, and later diagnostic teaching learning, to submit in its development, with subjective approach toward quality education where student participation is productive with more dignity and respect, within the context of learning as a human being. These possibilities that work behind, shows an important instrument of motivation to be changed within the review process, in which point media innovations within a present and responsible practice, to enjoy and investigate advances growth, and deserving of nesting levels their school life with the pupil. Este trabalho tem como objetivo, através de pesquisa exploratória e bibliográfica, para compreender melhor à importância da avaliação no processo de ensino aprendizagem do aluno, no ambiente de sala de aula nos Anos Iniciais. O tema apresenta questões sobre avaliação escolar, permitindo explorar e descrever acontecimento no contexto metodológico do mesmo, para descobrir o verdadeiro instrumento avaliativo mais utilizado pelo professor na prática, onde desenvolvem suas atividades diárias, no decorrer do ano letivo, de maneira contínua e adequada, e mais complexa. E nos quais aborda o universo docente, conforme o cotidiano e na realidade de cada um, principalmente dentro de suas dificuldades encontradas. O avaliador busca condições de criar estratégias, durante seu próprio planejamento de trabalho, para que, o aluno não passe por um diagnóstico equivocado no momento de sua avaliação. Que o ato de avaliar seja reconhecido, tanto para o professor e aluno, no incentivo de transformação e mudança. Fazer com que esses conhecimentos se aperfeiçoem, e posteriormente diagnóstica o ensino aprendizagem, para submeter em seu desenvolvimento, com uma abordagem subjetiva, voltado para um ensino de qualidade, onde a participação do aluno seja produtiva com mais dignidade e respeito, dentro do contexto de aprender como ser humano. Estas possibilidades que o trabalho trás, mostra-se importante instrumento de motivação para ser mudado dentro do processo de avaliação, na qual apontam meios de inovações, dentro de uma prática presente e responsável, para desfrutar e investigar avanços de crescimentos, acolhimentos e merecedor da sua vida escolar junto do aluno. 2020-11-24T14:46:01Z 2020-11-24T14:46:01Z 2014-04-08 specializationThesis SANTOS, Zilda de Brito dos. Trabalho docente um olhar sobre avaliação do ensino fundamental I: teoria e método. 2014. 43 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2014. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20985 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Avaliação educacional Conhecimento e aprendizagem Educação de crianças Education - Evaluation Knowledge and learning Early childhood education Educação: Métodos e Técnicas de Ensino |
spellingShingle |
Avaliação educacional Conhecimento e aprendizagem Educação de crianças Education - Evaluation Knowledge and learning Early childhood education Educação: Métodos e Técnicas de Ensino Santos, Zilda de Brito dos Trabalho docente um olhar sobre avaliação do ensino fundamental I: teoria e método |
description |
This paper aims, through exploratory and bibliography, research to better understand the importance of assessment in the teaching and learning of the student in the classroom environment in the first years process. The theme presents questions about school assessment, allowing explore and describe events in the methodological context of it, to discover the true assessment tool most used by the teacher in practice, where they develop their daily activities during the school year, continuous and proper way and more complex. And where he approaches teaching practice, as daily life and the reality of each, mostly within their difficulties. The appraiser search conditions create strategies for planning their own work, so that the student does not pass through a misdiagnosis at the time of evaluation. That the act of evaluating is recognized for both the teacher and student, encouraging transformation and change. Making this knowledge to ripen, and later diagnostic teaching learning, to submit in its development, with subjective approach toward quality education where student participation is productive with more dignity and respect, within the context of learning as a human being. These possibilities that work behind, shows an important instrument of motivation to be changed within the review process, in which point media innovations within a present and responsible practice, to enjoy and investigate advances growth, and deserving of nesting levels their school life with the pupil. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Santos, Zilda de Brito dos |
author_sort |
Santos, Zilda de Brito dos |
title |
Trabalho docente um olhar sobre avaliação do ensino fundamental I: teoria e método |
title_short |
Trabalho docente um olhar sobre avaliação do ensino fundamental I: teoria e método |
title_full |
Trabalho docente um olhar sobre avaliação do ensino fundamental I: teoria e método |
title_fullStr |
Trabalho docente um olhar sobre avaliação do ensino fundamental I: teoria e método |
title_full_unstemmed |
Trabalho docente um olhar sobre avaliação do ensino fundamental I: teoria e método |
title_sort |
trabalho docente um olhar sobre avaliação do ensino fundamental i: teoria e método |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
SANTOS, Zilda de Brito dos. Trabalho docente um olhar sobre avaliação do ensino fundamental I: teoria e método. 2014. 43 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2014. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/20985 |
_version_ |
1805320971344674816 |
score |
10,814766 |