Música na educação infantil

This monograph is intended, Music in Early Childhood Education, to analyze the music, as an auxiliary instrument in the development of learning in classrooms. In theoretical foundation sought to know a bit of music history, which has existed since prehistoric times. The music is present in human lif...

ver descrição completa

Autor principal: Klem, Elaine Lopes
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21040
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id riut-1-21040
recordtype dspace
spelling riut-1-210402020-11-24T14:56:53Z Música na educação infantil Klem, Elaine Lopes Santos, Cidmar Ortiz dos Estratégias de aprendizagem Ensino - Meios auxiliares Ensino - Metodologia Learning strategies Teaching - Aids and devices Teaching - Methodology CNPQ::CIENCIAS HUMANAS This monograph is intended, Music in Early Childhood Education, to analyze the music, as an auxiliary instrument in the development of learning in classrooms. In theoretical foundation sought to know a bit of music history, which has existed since prehistoric times. The music is present in human life since ancient times, it goes beyond what we hear. In the text on the music area of the National Curriculum Parameters PCNs, no visible progress on the vision of what music, and how to think the pedagogical practice in music, compared with the traditional view. When inserted into the routine of children and adolescents, the songs contribute to the neurological, emotional development and children's motor. The methodology used was the literature search and analysis observatory field, it was possible to conclude that music can be aid instrument in educational work, from the time when the child comes in contact with the music, their knowledge becomes wider This contact will also involve increasing their sensitivity and make her discover the world around them in a pleasant way. So, but the music should not limit their action only as a tool in other areas of knowledge, for it speaks for itself and contributes to the integral development of learning. Esta monografia tem por finalidade, Música na Educação Infantil, para analisar a música, como instrumento de auxílio no desenvolvimento de aprendizagem, em salas de aula. Na fundamentação teórica buscou-se conhecer um pouco da historia da música, que já existia desde a pré-história. A música está presente na vida do ser humano desde os tempos mais remotos, ela vai além daquilo que ouvimos. No texto referente à área de música dos Parâmetros Curriculares Nacionais PCNs, há visíveis progressos em relação à visão do que seja música, e de como pensar a prática pedagógica em música, se comparados com a visão tradicional. Quando inserida na rotina das crianças e dos adolescentes, as canções contribuem para o desenvolvimento neurológico, afetivo e motor da criança. A metodologia utilizada foi à pesquisa bibliográfica e de campo análise observatório, que foi possível concluí que a música pode ser instrumento de auxílio no trabalho pedagógico, a partir do momento em que a criança entra em contato com a música, seus conhecimentos se tornam mais amplos e este contato vai envolver também o aumento de sua sensibilidade e fazê-la descobrir o mundo a sua volta de forma prazerosa. Então, porém a música não deve limitar sua ação apenas como ferramenta de trabalho de outras áreas de conhecimento, pois ela fala por si só e contribui para o desenvolvimento integral do aprendizado. 2020-11-24T14:56:52Z 2020-11-24T14:56:52Z 2014-12-08 specializationThesis KLEM, Elaine Lopes. Música na educação infantil. 2014. 32 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2014. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21040 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira Brasil Educação: Métodos e técnicas de ensino UTFPR
institution Universidade Tecnológica Federal do Paraná
collection RIUT
language Português
topic Estratégias de aprendizagem
Ensino - Meios auxiliares
Ensino - Metodologia
Learning strategies
Teaching - Aids and devices
Teaching - Methodology
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS
spellingShingle Estratégias de aprendizagem
Ensino - Meios auxiliares
Ensino - Metodologia
Learning strategies
Teaching - Aids and devices
Teaching - Methodology
CNPQ::CIENCIAS HUMANAS
Klem, Elaine Lopes
Música na educação infantil
description This monograph is intended, Music in Early Childhood Education, to analyze the music, as an auxiliary instrument in the development of learning in classrooms. In theoretical foundation sought to know a bit of music history, which has existed since prehistoric times. The music is present in human life since ancient times, it goes beyond what we hear. In the text on the music area of the National Curriculum Parameters PCNs, no visible progress on the vision of what music, and how to think the pedagogical practice in music, compared with the traditional view. When inserted into the routine of children and adolescents, the songs contribute to the neurological, emotional development and children's motor. The methodology used was the literature search and analysis observatory field, it was possible to conclude that music can be aid instrument in educational work, from the time when the child comes in contact with the music, their knowledge becomes wider This contact will also involve increasing their sensitivity and make her discover the world around them in a pleasant way. So, but the music should not limit their action only as a tool in other areas of knowledge, for it speaks for itself and contributes to the integral development of learning.
format Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
author Klem, Elaine Lopes
author_sort Klem, Elaine Lopes
title Música na educação infantil
title_short Música na educação infantil
title_full Música na educação infantil
title_fullStr Música na educação infantil
title_full_unstemmed Música na educação infantil
title_sort música na educação infantil
publisher Universidade Tecnológica Federal do Paraná
publishDate 2020
citation KLEM, Elaine Lopes. Música na educação infantil. 2014. 32 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2014.
url http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21040
_version_ 1805323128092491776
score 10,814766