Formação humana na escola: uma reflexão diante da semiformação socializada
This work had as its purpose the reflection on the possibilities of human formation in school, based on the contributions of Theodor Adorno and others thinkers, focused on the theory of Semi culture or Semi formation theory. It was intended to discuss the condition of semi formation of schoolteach...
Autor principal: | Belgrowicz, Leandro de Oliveira |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21074 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-21074 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-210742020-11-24T15:04:15Z Formação humana na escola: uma reflexão diante da semiformação socializada Belgrowicz, Leandro de Oliveira Bortoloto, Claudimara Cassoli Bortoloto, Claudimara Cassoli Lima, Ivone Teresinha Carletto de Gomes, João Enzio Cultura - Estudo e ensino Crianças - Formação Orientação educacional Culture - Study and teaching Child rearing Educational counseling CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO This work had as its purpose the reflection on the possibilities of human formation in school, based on the contributions of Theodor Adorno and others thinkers, focused on the theory of Semi culture or Semi formation theory. It was intended to discuss the condition of semi formation of schoolteachers as a reflection of his own condition of semi formation who took care of all the people of our society. Thus, the task of the teacher to collaborate in the formation of their students in school has a problem, namely how to form students with teacher’s semi formations. To understand the phenomenon of socialized semi formation and facing it by self reflection seems to be the only way for those who actually are concerned about human formation. Este trabalho teve como intento a reflexão sobre as possibilidades de formação humana na escola, baseado nas contribuições de Theodor Adorno e outros pensadores, voltadas para a Teoria da Semicultura ou Teoria da Semiformação. Pretendeu-se discutir a condição de semiformação dos professores escolares como reflexo da própria condição de semiformação que tomou conta de todas as pessoas da nossa sociedade. Assim, a tarefa do professor de colaborar na formação dos seus alunos na escola conta com um problema, ou seja, como formar os alunos com professores semiformados. Compreender o fenômeno da semiformação socializada e enfrentá-la mediante a autorreflexão parece ser o único caminho para aqueles que de fato estão preocupados com a formação humana. 2020-11-24T15:04:14Z 2020-11-24T15:04:14Z 2014-11-01 specializationThesis BELGROWICZ, Leandro de Oliveira. Formação humana na escola: uma reflexão diante da semiformação socializada. 2014. 29 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2014. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21074 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira Brasil Educação: Métodos e Técnicas de Ensino UTFPR |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Cultura - Estudo e ensino Crianças - Formação Orientação educacional Culture - Study and teaching Child rearing Educational counseling CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
spellingShingle |
Cultura - Estudo e ensino Crianças - Formação Orientação educacional Culture - Study and teaching Child rearing Educational counseling CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO Belgrowicz, Leandro de Oliveira Formação humana na escola: uma reflexão diante da semiformação socializada |
description |
This work had as its purpose the reflection on the possibilities of human formation in school, based on the contributions of Theodor Adorno and others thinkers, focused on the theory of Semi culture or Semi formation theory. It was intended to discuss the condition of semi formation of schoolteachers as a reflection of his own condition of semi formation who took care of all the people of our society. Thus, the task of the teacher to collaborate in the formation of their students in school has a problem, namely how to form students with teacher’s semi formations. To understand the phenomenon of socialized semi formation and facing it by self reflection seems to be the only way for those who actually are concerned about human formation. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Belgrowicz, Leandro de Oliveira |
author_sort |
Belgrowicz, Leandro de Oliveira |
title |
Formação humana na escola: uma reflexão diante da semiformação socializada |
title_short |
Formação humana na escola: uma reflexão diante da semiformação socializada |
title_full |
Formação humana na escola: uma reflexão diante da semiformação socializada |
title_fullStr |
Formação humana na escola: uma reflexão diante da semiformação socializada |
title_full_unstemmed |
Formação humana na escola: uma reflexão diante da semiformação socializada |
title_sort |
formação humana na escola: uma reflexão diante da semiformação socializada |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
BELGROWICZ, Leandro de Oliveira. Formação humana na escola: uma reflexão diante da semiformação socializada. 2014. 29 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2014. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21074 |
_version_ |
1805312685747732480 |
score |
10,814766 |