Adolescentes em conflito com a escola

This work discusses about the importance of school-family integration in the educational process to a quality education. The methodology was exploratory research with analysis of questionnaires issued to teachers and students of a public high school, where was found that the school-family relationsh...

ver descrição completa

Autor principal: Vanin, Rita de Cassia do Nascimento
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21679
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id riut-1-21679
recordtype dspace
spelling riut-1-216792020-11-24T19:09:22Z Adolescentes em conflito com a escola Vanin, Rita de Cassia do Nascimento Sehn, Elizandra Professores Estudantes Disciplina escolar Incentivos e punições na educação Teachers Students School discipline Rewards and punishments in education Ensino de Ciências This work discusses about the importance of school-family integration in the educational process to a quality education. The methodology was exploratory research with analysis of questionnaires issued to teachers and students of a public high school, where was found that the school-family relationship is essential, since the family as space orientation and the construction of individual identity, must promote the school along with a partnership in order to contribute to the integral development of the child and teenager. The study shows the school reality in the vision not only of students but also for teachers. The lack of interest in class and in education in general, the change request of the students that teachers change the way they target the education, not using the method of memorizing, but more dynamics and differentiated lessons for students. On the other hand, the vision of teachers: lack of respect from teenagers, lack of commitment with schedules, and lack of support from the state to improve the level of classes. What call more attention is that both parts, all tell about the lack of interest from parents in the school, the participation of parents in the school life of young people is essential for the formation of the individual, as respect, discipline, participation and interest learnt at home, are also done at school classes. O presente trabalho abordou a importância da Integração Escola-Família no Processo Pedagógico para uma educação de qualidade. A metodologia utilizada foi a pesquisa exploratória com analise de questionários lançados a professores e alunos de uma escola pública do Ensino Médio. Pode-se observar que a relação escola-família é imprescindível, pois a família como espaço de orientação, construção da identidade de um indivíduo deve promover juntamente com a escola uma parceria, a fim de contribuir no desenvolvimento integral da criança e do adolescente. O estudo nos mostra a realidade escolar na visão não só dos alunos, mas também para os professores. A falta de interesse nas aulas e no ensino em geral, são pontos observados na análise dos questionários aplicada aos alunos. Do outro lado a visão dos professores: falta de respeitos dos adolescentes, não comprometimento com horários, e falta de apoio do estado pra melhorar o nível das aulas são relatados. Observou-se na análise, de ambos os questionários, citações de falta de interesse dos pais no meio escolar, considerando a participação dos pais na vida escolar dos jovens como essencial para formação do individuo, pois o respeito, disciplina, participação e interesse cultivados em casa, também são cultuados em sala de aula. 2020-11-24T19:09:22Z 2020-11-24T19:09:22Z 2013-03-02 specializationThesis VANIN, Rita de Cássia do Nascimento. Adolescentes em conflito com a escola. 2012. 33 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2012. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21679 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira
institution Universidade Tecnológica Federal do Paraná
collection RIUT
language Português
topic Professores
Estudantes
Disciplina escolar
Incentivos e punições na educação
Teachers
Students
School discipline
Rewards and punishments in education
Ensino de Ciências
spellingShingle Professores
Estudantes
Disciplina escolar
Incentivos e punições na educação
Teachers
Students
School discipline
Rewards and punishments in education
Ensino de Ciências
Vanin, Rita de Cassia do Nascimento
Adolescentes em conflito com a escola
description This work discusses about the importance of school-family integration in the educational process to a quality education. The methodology was exploratory research with analysis of questionnaires issued to teachers and students of a public high school, where was found that the school-family relationship is essential, since the family as space orientation and the construction of individual identity, must promote the school along with a partnership in order to contribute to the integral development of the child and teenager. The study shows the school reality in the vision not only of students but also for teachers. The lack of interest in class and in education in general, the change request of the students that teachers change the way they target the education, not using the method of memorizing, but more dynamics and differentiated lessons for students. On the other hand, the vision of teachers: lack of respect from teenagers, lack of commitment with schedules, and lack of support from the state to improve the level of classes. What call more attention is that both parts, all tell about the lack of interest from parents in the school, the participation of parents in the school life of young people is essential for the formation of the individual, as respect, discipline, participation and interest learnt at home, are also done at school classes.
format Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
author Vanin, Rita de Cassia do Nascimento
author_sort Vanin, Rita de Cassia do Nascimento
title Adolescentes em conflito com a escola
title_short Adolescentes em conflito com a escola
title_full Adolescentes em conflito com a escola
title_fullStr Adolescentes em conflito com a escola
title_full_unstemmed Adolescentes em conflito com a escola
title_sort adolescentes em conflito com a escola
publisher Universidade Tecnológica Federal do Paraná
publishDate 2020
citation VANIN, Rita de Cássia do Nascimento. Adolescentes em conflito com a escola. 2012. 33 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2012.
url http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21679
_version_ 1805325713968988160
score 10,814766