Tecnologias aplicadas ao ensino de ciências nas séries iniciais de uma escola municipal
This work had as its theme the use of technology in favor of scientific education. From a theoretical approach to positive aspects of the use of technological resources both as a teaching tool , as well as motivator we sought to identify the main contributions of its application in the classroom of...
Autor principal: | Silva, Jésika Ribeiro da |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21816 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-21816 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-218162020-11-24T19:14:14Z Tecnologias aplicadas ao ensino de ciências nas séries iniciais de uma escola municipal Silva, Jésika Ribeiro da Bresolin, Adriano de Andrade Tecnologia educacional Ensino - Meios auxiliares Aprendizagem Educational technology Teaching - Aids and devices Learning Ensino de Ciências This work had as its theme the use of technology in favor of scientific education. From a theoretical approach to positive aspects of the use of technological resources both as a teaching tool , as well as motivator we sought to identify the main contributions of its application in the classroom of a public school in Elementary School Ibaté sciences - SP . Using a questionnaire about the perception of teachers a survey of the frequency and types of resources used by teachers as well as their perception of the performance , participation and motivation of students was conducted . The questionnaire showed that teachers appreciate and consider the positive use of technology in the classroom , but are some barriers in using them . It also showed that the application of technologies provides the exploration of situations that are not easily addressed with traditional resources. Este trabalho teve como temática o uso das tecnologias a favor do ensino científico. A partir de uma abordagem teórica sobre aspectos positivos do uso de recursos tecnológicos tanto como ferramenta de ensino, assim como agente motivador buscou-se levantar as principais contribuições de sua aplicação nas aulas de ciências de uma escola municipal de Ensino Fundamental de Ibaté – SP. Utilizando um questionário acerca da percepção dos professores foi realizado um levantamento sobre a frequência e tipos de recurso utilizados pelos professores, assim como sua percepção sobre o desempenho, participação e motivação dos alunos. O questionário mostrou que os professores apreciam e consideram positivo o uso das tecnologias na sala de aula, porém encontram algumas barreiras em utilizá-las. Mostrou também que a aplicação das tecnologias proporciona a exploração de situações que não são facilmente contempladas com os recursos tradicionais. 2020-11-24T19:14:14Z 2020-11-24T19:14:14Z 2014-03-29 specializationThesis SILVA, Jésika Ribeiro da. Tecnologias aplicadas ao ensino de ciências nas séries iniciais de uma escola municipal. 2014. 30 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2014. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21816 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Tecnologia educacional Ensino - Meios auxiliares Aprendizagem Educational technology Teaching - Aids and devices Learning Ensino de Ciências |
spellingShingle |
Tecnologia educacional Ensino - Meios auxiliares Aprendizagem Educational technology Teaching - Aids and devices Learning Ensino de Ciências Silva, Jésika Ribeiro da Tecnologias aplicadas ao ensino de ciências nas séries iniciais de uma escola municipal |
description |
This work had as its theme the use of technology in favor of scientific education. From a theoretical approach to positive aspects of the use of technological resources both as a teaching tool , as well as motivator we sought to identify the main contributions of its application in the classroom of a public school in Elementary School Ibaté sciences - SP . Using a questionnaire about the perception of teachers a survey of the frequency and types of resources used by teachers as well as their perception of the performance , participation and motivation of students was conducted . The questionnaire showed that teachers appreciate and consider the positive use of technology in the classroom , but are some barriers in using them . It also showed that the application of technologies provides the exploration of situations that are not easily addressed with traditional resources. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Silva, Jésika Ribeiro da |
author_sort |
Silva, Jésika Ribeiro da |
title |
Tecnologias aplicadas ao ensino de ciências nas séries iniciais de uma escola municipal |
title_short |
Tecnologias aplicadas ao ensino de ciências nas séries iniciais de uma escola municipal |
title_full |
Tecnologias aplicadas ao ensino de ciências nas séries iniciais de uma escola municipal |
title_fullStr |
Tecnologias aplicadas ao ensino de ciências nas séries iniciais de uma escola municipal |
title_full_unstemmed |
Tecnologias aplicadas ao ensino de ciências nas séries iniciais de uma escola municipal |
title_sort |
tecnologias aplicadas ao ensino de ciências nas séries iniciais de uma escola municipal |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
SILVA, Jésika Ribeiro da. Tecnologias aplicadas ao ensino de ciências nas séries iniciais de uma escola municipal. 2014. 30 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2014. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21816 |
_version_ |
1805315266293268480 |
score |
10,814766 |