Importância da experimentação no ensino de ciências
This work had as its theme the importance of experimentation in teaching science, seeking evidence that it contributes to the formation of cognitive meanings to students, contributing in setting and acquisition of knowledge worked during the teaching and learning process. The experimental practices...
Autor principal: | Pensin, Gean Antônio Belo |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21883 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-21883 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-218832020-11-24T19:19:10Z Importância da experimentação no ensino de ciências Pensin, Gean Antônio Belo Viera, Graciela Leila Heep Ciência - Experiências Ensino - Meios auxiliares Aprendizagem por atividades Science - Experiments Teaching - Aids and devices Active learning Ensino de Ciências This work had as its theme the importance of experimentation in teaching science, seeking evidence that it contributes to the formation of cognitive meanings to students, contributing in setting and acquisition of knowledge worked during the teaching and learning process. The experimental practices compared to lectures, develop greater attention and interest to the learners, as they allow the same, experience what was previously worked only in theory. Thus, analyzing the responses from questionnaires given to some teachers of a school of the Northwest of Paraná, they show that teachers have great autonomy to conduct their practices, and the way you want it, or not charging tasks of the students after their implementation. Este trabalho teve como temática a importância da experimentação no ensino de Ciências, visando evidenciar que a mesma contribui na formação de significados cognitivos aos educandos, que contribuem na fixação e apropriação dos conhecimentos trabalhados no decorrer do processo de ensino aprendizagem. As práticas experimentais se comparadas às aulas expositivas, desenvolvem maior atenção e interesse aos educandos, pois possibilitam ao mesmo, vivenciar o que foi trabalhado anteriormente apenas teoricamente. Assim, analisando as respostas dos questionários aplicados a alguns docentes de uma escola da região Noroeste do Paraná, os mesmos mostram que os docentes dispõem de grande autonomia para realizarem as suas práticas, da maneira e local desejado, cobrando ou não tarefas dos educandos após a sua execução. 2020-11-24T19:19:10Z 2020-11-24T19:19:10Z 2014-12-06 specializationThesis PENSIN, Gean Antônio Belo. Importância da experimentação no ensino de ciências. 2014. 34 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2014. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21883 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Ciência - Experiências Ensino - Meios auxiliares Aprendizagem por atividades Science - Experiments Teaching - Aids and devices Active learning Ensino de Ciências |
spellingShingle |
Ciência - Experiências Ensino - Meios auxiliares Aprendizagem por atividades Science - Experiments Teaching - Aids and devices Active learning Ensino de Ciências Pensin, Gean Antônio Belo Importância da experimentação no ensino de ciências |
description |
This work had as its theme the importance of experimentation in teaching science, seeking evidence that it contributes to the formation of cognitive meanings to students, contributing in setting and acquisition of knowledge worked during the teaching and learning process. The experimental practices compared to lectures, develop greater attention and interest to the learners, as they allow the same, experience what was previously worked only in theory. Thus, analyzing the responses from questionnaires given to some teachers of a school of the Northwest of Paraná, they show that teachers have great autonomy to conduct their practices, and the way you want it, or not charging tasks of the students after their implementation. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Pensin, Gean Antônio Belo |
author_sort |
Pensin, Gean Antônio Belo |
title |
Importância da experimentação no ensino de ciências |
title_short |
Importância da experimentação no ensino de ciências |
title_full |
Importância da experimentação no ensino de ciências |
title_fullStr |
Importância da experimentação no ensino de ciências |
title_full_unstemmed |
Importância da experimentação no ensino de ciências |
title_sort |
importância da experimentação no ensino de ciências |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
PENSIN, Gean Antônio Belo. Importância da experimentação no ensino de ciências. 2014. 34 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2014. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21883 |
_version_ |
1805324262366511104 |
score |
10,814766 |