Reciclagem: a sensibilização na escola

With the emergence of new technologies and products increasingly sophisticated, many materials are disposed of improperly, causing serious environmental problems, making it increasingly difficult to reconcile the development and generation of environmental impacts. One such problem is the accumulati...

ver descrição completa

Autor principal: Silva, Nayara Fernanda da
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21987
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id riut-1-21987
recordtype dspace
spelling riut-1-219872020-11-24T19:30:14Z Reciclagem: a sensibilização na escola Silva, Nayara Fernanda da Bocardi, Juliane Maria Bergamin Educação ambiental Lixo - Eliminação Coleta seletiva de lixo Environmental education Refuse and refuse disposal Refuse collection Ensino de Ciências With the emergence of new technologies and products increasingly sophisticated, many materials are disposed of improperly, causing serious environmental problems, making it increasingly difficult to reconcile the development and generation of environmental impacts. One such problem is the accumulation of waste dumps and landfills that can be mitigated with the practice of recycling. From this perspective, this work proposes a case study applying resources and differentiated teaching strategies around the theme of recycling, focusing on its importance and awareness. The research was conducted with students in the 6th grade of elementary school of the State School of Interior of São Paulo, in the city of Capão Bonito. At the end of the proposal was possible to see the students' prior knowledge and appreciation of the opportunity to acquire new knowledge socioenvironmental. Com o surgimento de novas tecnologias e produtos cada vez mais sofisticados, muitos materiais são descartados de modo inadequado, causando sérios problemas socioambientais, tornando cada vez mais difícil conciliar o desenvolvimento e a geração de impactos ambientais. Um destes problemas é o acumulo de resíduos em lixões e aterros sanitários que pode ser amenizado com a prática da reciclagem. Partindo dessa perspectiva este trabalho propôs um estudo de caso aplicando recursos e estratégias de ensino diferenciadas em torno do tema reciclagem, focando sua importância e a conscientização. A pesquisa foi desenvolvida com alunos do 6º ano do Ensino Fundamental da Escola Estadual do Interior de São Paulo, na cidade de Capão Bonito. Ao final da proposta foi possível perceber nos alunos a valorização dos conhecimentos prévios e a possibilidade de adquirir novos saberes socioambientais. 2020-11-24T19:30:13Z 2020-11-24T19:30:13Z 2013-03-23 specializationThesis SILVA, Nayara Fernanda da. Reciclagem: a sensibilização na escola. 2013. 31 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21987 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira
institution Universidade Tecnológica Federal do Paraná
collection RIUT
language Português
topic Educação ambiental
Lixo - Eliminação
Coleta seletiva de lixo
Environmental education
Refuse and refuse disposal
Refuse collection
Ensino de Ciências
spellingShingle Educação ambiental
Lixo - Eliminação
Coleta seletiva de lixo
Environmental education
Refuse and refuse disposal
Refuse collection
Ensino de Ciências
Silva, Nayara Fernanda da
Reciclagem: a sensibilização na escola
description With the emergence of new technologies and products increasingly sophisticated, many materials are disposed of improperly, causing serious environmental problems, making it increasingly difficult to reconcile the development and generation of environmental impacts. One such problem is the accumulation of waste dumps and landfills that can be mitigated with the practice of recycling. From this perspective, this work proposes a case study applying resources and differentiated teaching strategies around the theme of recycling, focusing on its importance and awareness. The research was conducted with students in the 6th grade of elementary school of the State School of Interior of São Paulo, in the city of Capão Bonito. At the end of the proposal was possible to see the students' prior knowledge and appreciation of the opportunity to acquire new knowledge socioenvironmental.
format Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
author Silva, Nayara Fernanda da
author_sort Silva, Nayara Fernanda da
title Reciclagem: a sensibilização na escola
title_short Reciclagem: a sensibilização na escola
title_full Reciclagem: a sensibilização na escola
title_fullStr Reciclagem: a sensibilização na escola
title_full_unstemmed Reciclagem: a sensibilização na escola
title_sort reciclagem: a sensibilização na escola
publisher Universidade Tecnológica Federal do Paraná
publishDate 2020
citation SILVA, Nayara Fernanda da. Reciclagem: a sensibilização na escola. 2013. 31 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013.
url http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21987
_version_ 1805299137004961792
score 10,814766