Reciclagem: a sensibilização na escola
With the emergence of new technologies and products increasingly sophisticated, many materials are disposed of improperly, causing serious environmental problems, making it increasingly difficult to reconcile the development and generation of environmental impacts. One such problem is the accumulati...
Autor principal: | Silva, Nayara Fernanda da |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21987 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-21987 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-219872020-11-24T19:30:14Z Reciclagem: a sensibilização na escola Silva, Nayara Fernanda da Bocardi, Juliane Maria Bergamin Educação ambiental Lixo - Eliminação Coleta seletiva de lixo Environmental education Refuse and refuse disposal Refuse collection Ensino de Ciências With the emergence of new technologies and products increasingly sophisticated, many materials are disposed of improperly, causing serious environmental problems, making it increasingly difficult to reconcile the development and generation of environmental impacts. One such problem is the accumulation of waste dumps and landfills that can be mitigated with the practice of recycling. From this perspective, this work proposes a case study applying resources and differentiated teaching strategies around the theme of recycling, focusing on its importance and awareness. The research was conducted with students in the 6th grade of elementary school of the State School of Interior of São Paulo, in the city of Capão Bonito. At the end of the proposal was possible to see the students' prior knowledge and appreciation of the opportunity to acquire new knowledge socioenvironmental. Com o surgimento de novas tecnologias e produtos cada vez mais sofisticados, muitos materiais são descartados de modo inadequado, causando sérios problemas socioambientais, tornando cada vez mais difícil conciliar o desenvolvimento e a geração de impactos ambientais. Um destes problemas é o acumulo de resíduos em lixões e aterros sanitários que pode ser amenizado com a prática da reciclagem. Partindo dessa perspectiva este trabalho propôs um estudo de caso aplicando recursos e estratégias de ensino diferenciadas em torno do tema reciclagem, focando sua importância e a conscientização. A pesquisa foi desenvolvida com alunos do 6º ano do Ensino Fundamental da Escola Estadual do Interior de São Paulo, na cidade de Capão Bonito. Ao final da proposta foi possível perceber nos alunos a valorização dos conhecimentos prévios e a possibilidade de adquirir novos saberes socioambientais. 2020-11-24T19:30:13Z 2020-11-24T19:30:13Z 2013-03-23 specializationThesis SILVA, Nayara Fernanda da. Reciclagem: a sensibilização na escola. 2013. 31 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21987 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Educação ambiental Lixo - Eliminação Coleta seletiva de lixo Environmental education Refuse and refuse disposal Refuse collection Ensino de Ciências |
spellingShingle |
Educação ambiental Lixo - Eliminação Coleta seletiva de lixo Environmental education Refuse and refuse disposal Refuse collection Ensino de Ciências Silva, Nayara Fernanda da Reciclagem: a sensibilização na escola |
description |
With the emergence of new technologies and products increasingly sophisticated, many materials are disposed of improperly, causing serious environmental problems, making it increasingly difficult to reconcile the development and generation of environmental impacts. One such problem is the accumulation of waste dumps and landfills that can be mitigated with the practice of recycling. From this perspective, this work proposes a case study applying resources and differentiated teaching strategies around the theme of recycling, focusing on its importance and awareness. The research was conducted with students in the 6th grade of elementary school of the State School of Interior of São Paulo, in the city of Capão Bonito. At the end of the proposal was possible to see the students' prior knowledge and appreciation of the opportunity to acquire new knowledge socioenvironmental. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Silva, Nayara Fernanda da |
author_sort |
Silva, Nayara Fernanda da |
title |
Reciclagem: a sensibilização na escola |
title_short |
Reciclagem: a sensibilização na escola |
title_full |
Reciclagem: a sensibilização na escola |
title_fullStr |
Reciclagem: a sensibilização na escola |
title_full_unstemmed |
Reciclagem: a sensibilização na escola |
title_sort |
reciclagem: a sensibilização na escola |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
SILVA, Nayara Fernanda da. Reciclagem: a sensibilização na escola. 2013. 31 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21987 |
_version_ |
1805299137004961792 |
score |
10,814766 |