Educação ambiental – estimulando a reciclagem no ensino fundamental
The present work aims to bring students of elementary school-Initial Series to raise awareness about the importance of proper separation and recycling of the waste that is produced daily by them. The class E of the 4th Municipal School Father John Jones Tibolla have effective participation...
Autor principal: | Matos, Sideomar Luciano Vaz de |
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Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
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Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21989 |
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riut-1-219892020-11-24T19:30:30Z Educação ambiental – estimulando a reciclagem no ensino fundamental Matos, Sideomar Luciano Vaz de Del Monego, Maurici Luzia Charnevski Conscientização Coleta seletiva de lixo Conservação da natureza Educação ambiental Cidadania Awareness Refuse collection Nature conservation Environmental education Citizenship Ensino de Ciências The present work aims to bring students of elementary school-Initial Series to raise awareness about the importance of proper separation and recycling of the waste that is produced daily by them. The class E of the 4th Municipal School Father John Jones Tibolla have effective participation in the implementation of the project under that work is the development of mechanisms for proper sorting of waste, as well as disclosure and presentation of the proposed work for the other classes attending the educational institution mentioned above. The commitment, the interaction between students and the awareness that they can promote outside the school environment are primary foci of this practice in the application of separation and proper disposal of garbage for recycling. Aiming at the formation of critical and responsible citizens of their role in relation to the environment, the implementation and continuity of this project is necessary and essential for students who are in the process of formation of environmental ethical values. O presente trabalho tem por finalidade levar estudantes do Ensino Fundamental - Séries Iniciais à conscientização sobre a importância da separação correta e reciclagem do lixo que é produzido, diariamente, por eles. A turma do 4° E da Escola Municipal Padre Jones João Tibolla tem participação efetiva na aplicação do projeto previsto nesse trabalho que consiste na elaboração de mecanismos para uma correta separação do lixo, bem como a divulgação e apresentação da proposta de trabalho para as demais turmas atendidas na instituição de ensino supracitado. O comprometimento, a interação entre os estudantes bem como a conscientização que são capazes de promover fora do ambiente escolar são focos primordiais na aplicação dessa prática de separação correta e destino do lixo à reciclagem. Visando a formação de cidadãos críticos e responsáveis de seu papel em relação ao meio ambiente, a aplicação e a continuidade desse projeto se faz necessária e fundamental para alunos que estão no processo de formação de valores éticos ambientais. 2020-11-24T19:30:29Z 2020-11-24T19:30:29Z 2012-11-24 specializationThesis MATOS, Sideomar Luciano Vaz de. Educação ambiental – estimulando a reciclagem no ensino fundamental. 2012. 32 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2012. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21989 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira |
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The present work aims to bring students of elementary school-Initial Series to raise awareness about the importance of proper separation and recycling of the waste that is produced daily by them. The class E of the 4th Municipal School Father John Jones Tibolla have effective participation in the implementation of the project under that work is the development of mechanisms for proper sorting of waste, as well as disclosure and presentation of the proposed work for the other classes attending the educational institution mentioned above. The commitment, the interaction between students and the awareness that they can promote outside the school environment are primary foci of this practice in the application of separation and proper disposal of garbage for recycling. Aiming at the formation of critical and responsible citizens of their role in relation to the environment, the implementation and continuity of this project is necessary and essential for students who are in the process of formation of environmental ethical values. |
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