A importância da avaliação na disciplina de matemática no 6° ano do ensino fundamental II
This academic work aims to explain the need to use different evaluation methods in the discipline or mathematics for the 6th grade of Elementary School II. The evaluation is a mandatory part of the system or Public Schools. As it determines almost dominantly to approve or not a student, it is import...
Autor principal: | Lima, Tatiele Santos de |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21997 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-21997 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-219972020-11-24T19:31:32Z A importância da avaliação na disciplina de matemática no 6° ano do ensino fundamental II Lima, Tatiele Santos de Schutz, Fabiana Costa de Araújo Avaliação educacional Avaliação de Potencial de Aprendizagem Conhecimento e aprendizagem Education - Evaluation Learning Potential Assessment Device Knowledge and learning Ensino de Ciências This academic work aims to explain the need to use different evaluation methods in the discipline or mathematics for the 6th grade of Elementary School II. The evaluation is a mandatory part of the system or Public Schools. As it determines almost dominantly to approve or not a student, it is important to seek the best ways of checking the knowledge acquired by students. It was applied different methods of evaluation, appropriate to the reality of the comunity where the students is inserted, because every individual is different from each other. The aim objective is to qualify the teaching and learning, emphasizing and prioritizing the study of this subject in a exciting, fun and compromised way to form a critical citizen to live in society. In this way, the student can understand a little more the reason of studyng and practicing mathematics. Este trabalho tem como objetivo explicar a necessidade de utilizar diferentes métodos de avaliação na disciplina de matemática para o 6°ano do Ensino Fundamental II. A avaliação é parte obrigatória do sistema da Rede Pública de Ensino. Como isto determina quase que dominantemente a aprovação ou não de um aluno, é importante buscar as melhores maneiras de verificar o conhecimento adquirido pelos alunos. Foram aplicados diferentes métodos de avaliação, adequados à realidade da comunidade em que o aluno está inserido, já que cada indivíduo é diferente do outro. O objetivo é qualificar o ensino aprendizagem, priorizando e valorizando o estudo desta disciplina de maneira instigante, divertida e comprometida a formar um cidadão crítico para viver em sociedade. Desta forma, o aluno pode entender um pouco mais o porquê estudar e praticar a matemática. 2020-11-24T19:31:31Z 2020-11-24T19:31:31Z 2013-03-16 specializationThesis LIMA, Tatiele Santos. A importância da avaliação na disciplina de matemática no 6° ano do ensino fundamental II. 2013. 43 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21997 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Avaliação educacional Avaliação de Potencial de Aprendizagem Conhecimento e aprendizagem Education - Evaluation Learning Potential Assessment Device Knowledge and learning Ensino de Ciências |
spellingShingle |
Avaliação educacional Avaliação de Potencial de Aprendizagem Conhecimento e aprendizagem Education - Evaluation Learning Potential Assessment Device Knowledge and learning Ensino de Ciências Lima, Tatiele Santos de A importância da avaliação na disciplina de matemática no 6° ano do ensino fundamental II |
description |
This academic work aims to explain the need to use different evaluation methods in the discipline or mathematics for the 6th grade of Elementary School II. The evaluation is a mandatory part of the system or Public Schools. As it determines almost dominantly to approve or not a student, it is important to seek the best ways of checking the knowledge acquired by students. It was applied different methods of evaluation, appropriate to the reality of the comunity where the students is inserted, because every individual is different from each other. The aim objective is to qualify the teaching and learning, emphasizing and prioritizing the study of this subject in a exciting, fun and compromised way to form a critical citizen to live in society. In this way, the student can understand a little more the reason of studyng and practicing mathematics. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Lima, Tatiele Santos de |
author_sort |
Lima, Tatiele Santos de |
title |
A importância da avaliação na disciplina de matemática no 6° ano do ensino fundamental II |
title_short |
A importância da avaliação na disciplina de matemática no 6° ano do ensino fundamental II |
title_full |
A importância da avaliação na disciplina de matemática no 6° ano do ensino fundamental II |
title_fullStr |
A importância da avaliação na disciplina de matemática no 6° ano do ensino fundamental II |
title_full_unstemmed |
A importância da avaliação na disciplina de matemática no 6° ano do ensino fundamental II |
title_sort |
importância da avaliação na disciplina de matemática no 6° ano do ensino fundamental ii |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
LIMA, Tatiele Santos. A importância da avaliação na disciplina de matemática no 6° ano do ensino fundamental II. 2013. 43 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2013. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/21997 |
_version_ |
1760451735539679232 |
score |
10,966579 |