Atividades lúdicas no ensino da tabela periódica

Regarding teacher training, many researches bring the teaching process as the main target, besides the various methodologies used by educators in this process. With regard to teacher training, many researches bring the teaching process as the main target, besides the various methodologies used by...

ver descrição completa

Autor principal: Roscoche, Evelize
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/22032
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id riut-1-22032
recordtype dspace
spelling riut-1-220322020-11-24T19:36:14Z Atividades lúdicas no ensino da tabela periódica Roscoche, Evelize Pletsch, Adelmo Lowe Ensino Didática Ciência Teaching Didatics Science Ensino de Ciências Regarding teacher training, many researches bring the teaching process as the main target, besides the various methodologies used by educators in this process. With regard to teacher training, many researches bring the teaching process as the main target, besides the various methodologies used by educators in this process. Since the research focused on the diversification of methodologies for Science Teaching and natural has increased, this work brings the story of the development of a methodology that has been developing skills and methods it is the Single Ludo, a play activity aimed at teaching Periodic Table for the 9th year of elementary school, where the student has the first contact with this content, which will be the basis for the entire school. After this activity were generated data through questionnaires about the content in question, where one can see the positivity of playful activities on students, not only in scientific knowledge itself, but also as a social subject, which interacts with and developing other skills, such as logical thinking, ability to interact, and to overcome without neglecting the side of a joyful and challenging game. No que diz respeito à formação de professores, muitas pesquisas trazem o processo de ensino como alvo principal, além das mais diversas metodologias utilizadas pelos educadores nesse processo. Visto que as pesquisas voltadas a diversificação de metodologias no Ensino de Ciências Exatas e naturais tem aumentado, o presente trabalho traz o relato de desenvolvimento de uma metodologia que vem desenvolvendo aptidões e métodos. Trata-se do Ludo Simples, uma atividade lúdica voltada ao ensino de Tabela Periódica para o 9º ano do Ensino Fundamental, onde o estudante tem o primeiro contato com esse conteúdo, que será base para todo ensino médio. Após a realização desta atividade foram gerados dados através de questionários sobre o conteúdo em questão, onde pode-se perceber a positividade da atividade lúdica sobre os alunos, não somente no conhecimento científico propriamente dito, mas também enquanto sujeito social, o qual interage com os demais e desenvolvendo aptidões, como raciocínio lógico, capacidade de interagir, de superar e sem deixar de lado o lado prazerosa e desafiador de um jogo. 2020-11-24T19:36:13Z 2020-11-24T19:36:13Z 2012-11-24 specializationThesis ROSCOCHE, Evelize. Atividades lúdicas no ensino da tabela periódica. 2012. 34 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2012. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/22032 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira
institution Universidade Tecnológica Federal do Paraná
collection RIUT
language Português
topic Ensino
Didática
Ciência
Teaching
Didatics
Science
Ensino de Ciências
spellingShingle Ensino
Didática
Ciência
Teaching
Didatics
Science
Ensino de Ciências
Roscoche, Evelize
Atividades lúdicas no ensino da tabela periódica
description Regarding teacher training, many researches bring the teaching process as the main target, besides the various methodologies used by educators in this process. With regard to teacher training, many researches bring the teaching process as the main target, besides the various methodologies used by educators in this process. Since the research focused on the diversification of methodologies for Science Teaching and natural has increased, this work brings the story of the development of a methodology that has been developing skills and methods it is the Single Ludo, a play activity aimed at teaching Periodic Table for the 9th year of elementary school, where the student has the first contact with this content, which will be the basis for the entire school. After this activity were generated data through questionnaires about the content in question, where one can see the positivity of playful activities on students, not only in scientific knowledge itself, but also as a social subject, which interacts with and developing other skills, such as logical thinking, ability to interact, and to overcome without neglecting the side of a joyful and challenging game.
format Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização)
author Roscoche, Evelize
author_sort Roscoche, Evelize
title Atividades lúdicas no ensino da tabela periódica
title_short Atividades lúdicas no ensino da tabela periódica
title_full Atividades lúdicas no ensino da tabela periódica
title_fullStr Atividades lúdicas no ensino da tabela periódica
title_full_unstemmed Atividades lúdicas no ensino da tabela periódica
title_sort atividades lúdicas no ensino da tabela periódica
publisher Universidade Tecnológica Federal do Paraná
publishDate 2020
citation ROSCOCHE, Evelize. Atividades lúdicas no ensino da tabela periódica. 2012. 34 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2012.
url http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/22032
_version_ 1805316424568143872
score 10,814766