A tecnologia no ensino de ciência
It is known that the evolution of science is much studied and analyzed by humanity, so it can be said that technological changes occurred along with the findings of science offering teachers resources to assist in the day to day classroom. This work aims to analyze how technologies were and still ar...
Autor principal: | Andrade, Cíntia de Sousa de |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/22097 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-22097 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-220972020-11-24T19:46:38Z A tecnologia no ensino de ciência Technology in teaching science Technology in Teaching Science Andrade, Cíntia de Sousa de Bortolotti, Silvana Ligia Vincenzi Bortolotti, Silvana Ligia Vincenzi Costa Junior, Ismael Laurindo Mendonça, Saraspathy Naidoo Terroso Gama de Educação Jogos eletrônicos Inovações educacionais Education Electronic games Educational innovations CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO It is known that the evolution of science is much studied and analyzed by humanity, so it can be said that technological changes occurred along with the findings of science offering teachers resources to assist in the day to day classroom. This work aims to analyze how technologies were and still are used in the area of education that is used as a didactic resource. For this purpose a quantitative research was carried out, where a questionnaire was applied to 50 teachers. The results of the 15 questions in the questionnaire showed that technology is really important for education and the study of science. It is the role of the educator to introduce to the student community the use of technology, but as long as it helps in the development of the student and is valid in the intellectual and personal growth of each one of them. When technology is considered in favor of education, it should be seen as a set of tools that allow the teacher several advantages, such as the ease of acquiring the information necessary to build knowledge throughout his life. Nowadays the technology can be used as a support in the search of the best quality for a better educational process. The realization of the work concludes that technology really is an ally in the development of the human being and favors it in the most varied areas of knowledge. Sabe-se que a evolução da ciência é muito estudada e analisada pela humanidade, assim pode-se dizer que as mudanças tecnológicas ocorreram juntamente com as descobertas da ciência oferecendo aos professores recursos para auxiliar no dia a dia da sala de aula. Este trabalho objetiva analisar como as tecnologias foram e ainda são utilizadas na área da educação esse ela é aproveitada como um recurso didático. Para esta finalidade realizouse uma pesquisa quantitativa, onde foi aplicado um questionário para 50 professores. Os resultados das 15 perguntas do questionário, mostraram que realmente a tecnologia é muito importante para a educação e o estudo de Ciências. É papel do educador introduzir na comunidade estudantil o uso da tecnologia, mas desde que ajude no desenvolvimento do aluno e seja valido no crescimento intelectual e pessoal de cada um deles. Quando se considera a tecnologia a favor da educação, deve vê-la como um conjunto de ferramentas que possibilita ao professor várias vantagens, como a facilidade para adquirir as informações necessárias à construção do conhecimento ao longo da sua vida. Hoje em dia a tecnologia pode ser utilizada como um suporte na busca da melhor qualidade para um melhor processo educacional. A realização do trabalho conclui que a tecnologia realmente é uma aliada no desenvolvimento do ser humano e o favorece nas mais variadas áreas do conhecimento. 2020-11-24T19:46:37Z 2020-11-24T19:46:37Z 2018-09-01 bachelorThesis ANDRADE, Cíntia de Sousa de. A tecnologia no ensino de ciência. 2018. Trabalho de conclusão de curso (Especialização em Ensino de ciências) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2018. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/22097 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira Brasil Especialização em ensino de Ciências UTFPR |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Educação Jogos eletrônicos Inovações educacionais Education Electronic games Educational innovations CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
spellingShingle |
Educação Jogos eletrônicos Inovações educacionais Education Electronic games Educational innovations CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO Andrade, Cíntia de Sousa de A tecnologia no ensino de ciência |
description |
It is known that the evolution of science is much studied and analyzed by humanity, so it can be said that technological changes occurred along with the findings of science offering teachers resources to assist in the day to day classroom. This work aims to analyze how technologies were and still are used in the area of education that is used as a didactic resource. For this purpose a quantitative research was carried out, where a questionnaire was applied to 50 teachers. The results of the 15 questions in the questionnaire showed that technology is really important for education and the study of science. It is the role of the educator to introduce to the student community the use of technology, but as long as it helps in the development of the student and is valid in the intellectual and personal growth of each one of them. When technology is considered in favor of education, it should be seen as a set of tools that allow the teacher several advantages, such as the ease of acquiring the information necessary to build knowledge throughout his life. Nowadays the technology can be used as a support in the search of the best quality for a better educational process. The realization of the work concludes that technology really is an ally in the development of the human being and favors it in the most varied areas of knowledge. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
author |
Andrade, Cíntia de Sousa de |
author_sort |
Andrade, Cíntia de Sousa de |
title |
A tecnologia no ensino de ciência |
title_short |
A tecnologia no ensino de ciência |
title_full |
A tecnologia no ensino de ciência |
title_fullStr |
A tecnologia no ensino de ciência |
title_full_unstemmed |
A tecnologia no ensino de ciência |
title_sort |
tecnologia no ensino de ciência |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
ANDRADE, Cíntia de Sousa de. A tecnologia no ensino de ciência. 2018. Trabalho de conclusão de curso (Especialização em Ensino de ciências) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2018. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/22097 |
_version_ |
1805311454782423040 |
score |
10,814766 |