A infraestrutura escolar no colégio municipal “Holmes Villar” em Santana de Parnaíba - SP
This study was to analyze the thematic paradox between the transformation of the Rosary Ranch neighborhood located in Santana Parnaíba - SP and physical characteristics of their school Elementary School , the Municipal College " Holmes Villar " , located at Polidoro , 175 Street . Original...
Autor principal: | Silva, Débora Lenz |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/23032 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-23032 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-230322020-11-25T17:59:48Z A infraestrutura escolar no colégio municipal “Holmes Villar” em Santana de Parnaíba - SP Silva, Débora Lenz Cardoso, Osney Marcos Cardoso, Osney Marcos Follmann, Neimar Palaro, Ricardo Aprendizagem Pesquisa qualitativa Educação Learning Qualitative research Education CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::ADMINISTRACAO PUBLICA This study was to analyze the thematic paradox between the transformation of the Rosary Ranch neighborhood located in Santana Parnaíba - SP and physical characteristics of their school Elementary School , the Municipal College " Holmes Villar " , located at Polidoro , 175 Street . Originally created by the State , was named State School ( Grouped ) of Queens Bridge Cement . Had its inception based on the decree . 22.069/84 . The exploratory approach with a qualitative approach , the documentary presents research Political Pedagogical Project of the college , for the analysis of changes occurring in the neighborhood without changing the original design of the school. The basic infrastructure interferes with the comfort and well -being relevant to the work of teachers and education students . Pedagogical work is well targeted , focused on learning , which usually happens with the use of parallel reinforcement. Este trabalho teve como temática analisar o paradoxo entre a transformação do bairro Sítio do Rosário, localizado em Santana Parnaíba – SP e das características físicas de sua escola de Ensino Fundamental, o Colégio Municipal “Holmes Villar”, situado à Rua Polidoro, 175. Originalmente criado pelo Estado, recebeu o nome de Escola Estadual (Agrupada) do Bairro Ponte de Cimento. Teve sua criação com base no decreto nº. 22.069/84. A metodologia exploratória, com abordagem qualitativa, apresenta a pesquisa documental do Projeto Político Pedagógico do colégio, para a análise das transformações ocorridas no bairro sem a alteração do projeto inicial da escola. A infra-estrutura básica interfere no conforto e bem-estar relevante para o trabalho dos professores e educação dos alunos. O trabalho pedagógico é bem direcionado, voltado para a aprendizagem, que acontece geralmente com a intervenção de reforço paralelo. 2020-11-25T17:59:48Z 2020-11-25T17:59:48Z 2014-03-22 specializationThesis SILVA, Débora Lenz. A infraestrutura escolar no colégio municipal “Holmes Villar” em Santana de Parnaíba - SP. 2014. 43 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Pato Branco, 2014. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/23032 por restrictAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Pato Branco Brasil Departamento Acadêmico de Administração Gestão Pública: Modalidade Ensino à Distância UTFPR |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Aprendizagem Pesquisa qualitativa Educação Learning Qualitative research Education CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::ADMINISTRACAO PUBLICA |
spellingShingle |
Aprendizagem Pesquisa qualitativa Educação Learning Qualitative research Education CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::ADMINISTRACAO PUBLICA Silva, Débora Lenz A infraestrutura escolar no colégio municipal “Holmes Villar” em Santana de Parnaíba - SP |
description |
This study was to analyze the thematic paradox between the transformation of the Rosary Ranch neighborhood located in Santana Parnaíba - SP and physical characteristics of their school Elementary School , the Municipal College " Holmes Villar " , located at Polidoro , 175 Street . Originally created by the State , was named State School ( Grouped ) of Queens Bridge Cement . Had its inception based on the decree . 22.069/84 . The exploratory approach with a qualitative approach , the documentary presents research Political Pedagogical Project of the college , for the analysis of changes occurring in the neighborhood without changing the original design of the school. The basic infrastructure interferes with the comfort and well -being relevant to the work of teachers and education students . Pedagogical work is well targeted , focused on learning , which usually happens with the use of parallel reinforcement. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Silva, Débora Lenz |
author_sort |
Silva, Débora Lenz |
title |
A infraestrutura escolar no colégio municipal “Holmes Villar” em Santana de Parnaíba - SP |
title_short |
A infraestrutura escolar no colégio municipal “Holmes Villar” em Santana de Parnaíba - SP |
title_full |
A infraestrutura escolar no colégio municipal “Holmes Villar” em Santana de Parnaíba - SP |
title_fullStr |
A infraestrutura escolar no colégio municipal “Holmes Villar” em Santana de Parnaíba - SP |
title_full_unstemmed |
A infraestrutura escolar no colégio municipal “Holmes Villar” em Santana de Parnaíba - SP |
title_sort |
infraestrutura escolar no colégio municipal “holmes villar” em santana de parnaíba - sp |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
SILVA, Débora Lenz. A infraestrutura escolar no colégio municipal “Holmes Villar” em Santana de Parnaíba - SP. 2014. 43 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Pato Branco, 2014. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/23032 |
_version_ |
1805309865597337600 |
score |
10,814766 |