O fenômeno de viralização de exposições de arte na rede social Instagram
This academic article has the objective to analyze the phenomenon of viralization of art expositions on the social media Instagram, and its direct connections to the culture of sharing. Through this research of exploratory character, it was analyzed bibliographies about art expositions, social media...
Autor principal: | Thomsen, Amanda |
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Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2021
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Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/24267 |
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riut-1-242672021-02-18T06:10:28Z O fenômeno de viralização de exposições de arte na rede social Instagram The phenomenon of the viralization of art expositions on the social media Instagram Thomsen, Amanda Landal, Simone Landal, Simone Scheffler, Ismael Cresto, Lindsay Jemima Arte - Exposições Redes sociais on-line Compartilhamento Instagram (rede social online) Art - Exhibitions Online social networks Sharing Instagram (Online social network) CNPQ::LINGUISTICA, LETRAS E ARTES::ARTES::ARTES DO VIDEO This academic article has the objective to analyze the phenomenon of viralization of art expositions on the social media Instagram, and its direct connections to the culture of sharing. Through this research of exploratory character, it was analyzed bibliographies about art expositions, social media and viral content. The historic construction of exhibition templates and the theory of the Society of the Spectacle are presented to comprehend how did the scenery of new museums on the 21st century has been transformed. The research presents the impact of the social media Instagram on the art expositions and on the contemporary Brazilian museums, analyzing as a case study the exposition “Infinite Obsession” by Yayoi Kusama showed in 2014 in São Paulo. Esse trabalho acadêmico tem como objetivo analisar o fenômeno da viralização de exposições de arte no Brasil a partir da rede social Instagram, na sociedade contemporânea, e suas conexões diretas com a cultura do compartilhamento. Através de pesquisa de caráter exploratório foram analisadas bibliografias sobre exposições de arte, redes sociais e viralização de conteúdos. A construção histórica dos modelos expositivos e a teoria da Sociedade do Espetáculo são apresentadas para se compreender como o cenário dos novos museus no século XXI se formou. A pesquisa apresenta o impacto da rede social Instagram nas exposições e nos museus brasileiros, analisando como estudo de caso a exposição “Obsessão Infinita” de Yayoi Kusama realizada em 2014 na cidade de São Paulo. 2021-02-17T15:18:14Z 2021-02-17T15:18:14Z 2020-02-16 specializationThesis THOMSEN, Amanda. O fenômeno de viralização de exposições de arte na rede social Instagram. 2019. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Narrativas Visuais) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2020. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/24267 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Brasil Especialização em Narrativas Visuais UTFPR |
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This academic article has the objective to analyze the phenomenon of viralization of art expositions on the social media Instagram, and its direct connections to the culture of sharing. Through this research of exploratory character, it was analyzed bibliographies about art expositions, social media and viral content. The historic construction of exhibition templates and the theory of the Society of the Spectacle are presented to comprehend how did the scenery of new museums on the 21st century has been transformed. The research presents the impact of the social media Instagram on the art expositions and on the contemporary Brazilian museums, analyzing as a case study the exposition “Infinite Obsession” by Yayoi Kusama showed in 2014 in São Paulo. |
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