Têmpera-bamboo: um jogo de mesa sobre história da arte
With the intention to present the studies of art history in a tangential and playful manner, this paper wants to show the design of a card game prototype that can be used as a curiosity instigator for students and laymen of art history. The design process uses a variation of the Agile method with th...
Autor principal: | Landgraf, Guilherme |
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Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2021
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Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/26696 |
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riut-1-266962021-12-16T20:43:20Z Têmpera-bamboo: um jogo de mesa sobre história da arte Têmpera-bamboo: A tabletop game about art history Landgraf, Guilherme Escobar, Bolívar Teston de Landal, Simone Silva, Claudia Bordin Rodrigues da Escobar, Bolívar Teston de Cartas de jogar Arte - História Aprendizagem Jogos de tabuleiro Playing cards Art - History Learning Board games CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIAL With the intention to present the studies of art history in a tangential and playful manner, this paper wants to show the design of a card game prototype that can be used as a curiosity instigator for students and laymen of art history. The design process uses a variation of the Agile method with the addition of the Lenses method. The game created can be played by two to five players in fifteen minutes and is composed of ninety cards with artworks of different types, times and places. By following the iterative process of the Agile method, the game was tested numerous times, trying to improve its interface and gameplay. Hopefully, this project can be used as an introduction and expansion of the knowledge of art history. Com o propósito de uma apresentar o estudo de história da arte de uma forma tangencial e lúdica, o presente trabalho tem como objetivo a criação de um protótipo de jogos de carta que sirva como instigador da curiosidade de estudantes e leigos de história da arte. A metodologia utilizada é uma variação do método Ágil com adição do método das Lentes. O jogo criado pode ser jogado de dois a cinco jogadores em quinze minutos e é constituído de noventa cartas com obras de arte de diferentes tipos, épocas e localizações. Seguindo o processo iterativo do método Ágil, o jogo foi testado repetidas vezes com o intuito de ter suas qualidades de interface e de jogabilidade refinadas em cada ciclo. Espera-se que este projeto sirva como uma introdução e expansão do conhecimento em história da arte. 2021-12-14T03:31:20Z 2021-12-14T03:31:20Z 2020-09-23 bachelorThesis LANDGRAF, Guilherme. Têmpera-bamboo: um jogo de mesa sobre história da arte. 2020. Trabalho de Conclusão de Curso (Tecnologia em Design Gráfico) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2020. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/26696 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Brasil Tecnologia em Design Gráfico UTFPR |
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Cartas de jogar Arte - História Aprendizagem Jogos de tabuleiro Playing cards Art - History Learning Board games CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::DESENHO INDUSTRIAL |
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With the intention to present the studies of art history in a tangential and playful manner, this paper wants to show the design of a card game prototype that can be used as a curiosity instigator for students and laymen of art history. The design process uses a variation of the Agile method with the addition of the Lenses method. The game created can be played by two to five players in fifteen minutes and is composed of ninety cards with artworks of different types, times and places. By following the iterative process of the Agile method, the game was tested numerous times, trying to improve its interface and gameplay. Hopefully, this project can be used as an introduction and expansion of the knowledge of art history. |
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