O uso de metodologias diferenciadas no ensino de história
This monograph aims to demonstrate the importance of using historical sources for use in the discipline of History. The objective is to show how historical sources represent an extremely important tool for the teaching and learning process in the discipline. The methodology used was a bibliographic...
Autor principal: | Rebello, Talita Souza da Rocha |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2021
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/26777 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-26777 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-267772021-12-21T06:05:43Z O uso de metodologias diferenciadas no ensino de história The use of different methodologies in history teaching Rebello, Talita Souza da Rocha Lima, Ivone Teresinha Carletto Lima, Ivone Teresinha Carletto Berghauser, Neron Alipio Cortes Fernandes, Adriano Hidalgo História - Fontes Professores e alunos História - Estudo e ensino History - Sources Teacher-student relationships History - Study and teaching CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO This monograph aims to demonstrate the importance of using historical sources for use in the discipline of History. The objective is to show how historical sources represent an extremely important tool for the teaching and learning process in the discipline. The methodology used was a bibliographic research. The reasoning exalts how the teacher manages to increase the level of interest and motivation of the students in relation to the discipline of history, when using as a working tool the use of historical sources. The justification used for the choice of the theme is the need to enrich the culturalization process of the students, so that they come to understand how the discipline of history is fundamental to human formation, a preponderant role on the part of any and all educational institutions. teaching. In the final remarks, readers can see how the low number of classes and the scarcity of resources contribute very broadly so that students are unable to identify how vital this type of knowledge offered in the discipline of history is. A presente monografia tem o intuito de apresentar a importância do uso das fontes históricas para a disciplina de História. Com o objetivo de enfatizar de quais formas a utilização as fontes históricas representam uma ferramenta de extrema importância para que a disciplina seja melhor, assimilada pelos alunos. A metodologia usada foi à pesquisa de cunho bibliográfico. A fundamentação exalta como o professor consegue ampliar o nível de interesse e motivação do aluno em relação à disciplina de História, quando usa como ferramenta de trabalho o uso de fontes históricas. A justificativa usada para a escolha do tema baseou-se na necessidade de enriquecer o processo de culturalização dos estudantes, para que eles passem a compreender como a disciplina de História é fundamental para a formação humana, e que possui um papel preponderante no contexto de toda e qualquer instituição de ensino. Pode-se perceber como o número baixo de aulas e a escassez de recursos contribuem de maneira muito ampla para que os alunos não consigam identificar como é vital esse tipo de conhecimento ofertado pela disciplina de História. 2021-12-19T20:13:59Z 2021-12-19T20:13:59Z 2020-10-07 specializationThesis REBELLO, Talita Souza da Rocha. O uso de metodologias diferenciadas no ensino de história. 2020. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Educação: Métodos e Técnicas de Ensino) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2020. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/26777 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira Brasil Educação: Métodos e Técnicas de Ensino UTFPR |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
História - Fontes Professores e alunos História - Estudo e ensino History - Sources Teacher-student relationships History - Study and teaching CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
spellingShingle |
História - Fontes Professores e alunos História - Estudo e ensino History - Sources Teacher-student relationships History - Study and teaching CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO Rebello, Talita Souza da Rocha O uso de metodologias diferenciadas no ensino de história |
description |
This monograph aims to demonstrate the importance of using historical sources for use in the discipline of History. The objective is to show how historical sources represent an extremely important tool for the teaching and learning process in the discipline. The methodology used was a bibliographic research. The reasoning exalts how the teacher manages to increase the level of interest and motivation of the students in relation to the discipline of history, when using as a working tool the use of historical sources. The justification used for the choice of the theme is the need to enrich the culturalization process of the students, so that they come to understand how the discipline of history is fundamental to human formation, a preponderant role on the part of any and all educational institutions. teaching. In the final remarks, readers can see how the low number of classes and the scarcity of resources contribute very broadly so that students are unable to identify how vital this type of knowledge offered in the discipline of history is. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Rebello, Talita Souza da Rocha |
author_sort |
Rebello, Talita Souza da Rocha |
title |
O uso de metodologias diferenciadas no ensino de história |
title_short |
O uso de metodologias diferenciadas no ensino de história |
title_full |
O uso de metodologias diferenciadas no ensino de história |
title_fullStr |
O uso de metodologias diferenciadas no ensino de história |
title_full_unstemmed |
O uso de metodologias diferenciadas no ensino de história |
title_sort |
o uso de metodologias diferenciadas no ensino de história |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2021 |
citation |
REBELLO, Talita Souza da Rocha. O uso de metodologias diferenciadas no ensino de história. 2020. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Educação: Métodos e Técnicas de Ensino) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2020. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/26777 |
_version_ |
1805304648879308800 |
score |
10,814766 |