Uma investigação acerca das escolas inovadoras brasileiras
This work had as its theme the construction of a mapping of Brazilian innovative schools, outlining the location, the categories, the levels of education, as well as the proposals that led them to be considered as innovative organizations. For this, a qualitative research approach was used, using so...
Autor principal: | Oliveira, Franciele Taís de |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2021
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/26858 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-26858 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-268582021-12-24T06:05:34Z Uma investigação acerca das escolas inovadoras brasileiras An investigation about Brazilian innovative schools Oliveira, Franciele Taís de Juliano, Joice Maria Maltauro Juliano, Joice Maria Maltauro Lima, Ivone Teresinha Carletto Santos, Ricardo dos Escolas - Organização e administração Estratégias de aprendizagem Educação - Métodos experimentais School management and organization Learning strategies Education - Experimental methods CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO This work had as its theme the construction of a mapping of Brazilian innovative schools, outlining the location, the categories, the levels of education, as well as the proposals that led them to be considered as innovative organizations. For this, a qualitative research approach was used, using some quantitative data. As instruments of data production, documentary bibliographic research was used, which made it possible to gather data, which until then were dispersed in the academic universe, and give them a scientific treatment. Reflecting on the context we can see that, although the innovation process has already started, we still have a long way to go. The “traditional” school is no longer pleasing, and there is an urgent need to transform it into a space that contributes to an ever-changing generation. Este trabalho teve como temática construir um mapeamento das escolas inovadoras brasileiras, delineando a localização, as categoriais, os níveis de ensino, bem como as propostas que as levaram a ser consideradas como organizações inovadoras. Para isso, foi utilizada uma abordagem qualitativa de pesquisa, fazendo uso de alguns dados quantitativos. Como instrumentos de produção dos dados foi utilizada a pesquisa bibliográfica documental, que possibilitou reunir dados que até então estavam dispersos no universo acadêmico, e lhes dar um tratamento científico. Refletindo sobre o contexto podemos observar que, embora o processo de inovação já tenha iniciado, ainda temos muito que avançar. A escola “tradicional” não está mais agradando e é urgente a necessidade de transformá-la em um espaço que contribua para uma geração em constante mudança. 2021-12-23T22:11:57Z 2021-12-23T22:11:57Z 2020-10-02 specializationThesis OLIVEIRA, Franciele Taís de. Uma investigação acerca das escolas inovadoras brasileiras. 2020. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Educação: Métodos e Técnicas de Ensino) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2020. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/26858 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira Brasil Educação: Métodos e Técnicas de Ensino UTFPR |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Escolas - Organização e administração Estratégias de aprendizagem Educação - Métodos experimentais School management and organization Learning strategies Education - Experimental methods CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO |
spellingShingle |
Escolas - Organização e administração Estratégias de aprendizagem Educação - Métodos experimentais School management and organization Learning strategies Education - Experimental methods CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO Oliveira, Franciele Taís de Uma investigação acerca das escolas inovadoras brasileiras |
description |
This work had as its theme the construction of a mapping of Brazilian innovative schools, outlining the location, the categories, the levels of education, as well as the proposals that led them to be considered as innovative organizations. For this, a qualitative research approach was used, using some quantitative data. As instruments of data production, documentary bibliographic research was used, which made it possible to gather data, which until then were dispersed in the academic universe, and give them a scientific treatment. Reflecting on the context we can see that, although the innovation process has already started, we still have a long way to go. The “traditional” school is no longer pleasing, and there is an urgent need to transform it into a space that contributes to an ever-changing generation. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização) |
author |
Oliveira, Franciele Taís de |
author_sort |
Oliveira, Franciele Taís de |
title |
Uma investigação acerca das escolas inovadoras brasileiras |
title_short |
Uma investigação acerca das escolas inovadoras brasileiras |
title_full |
Uma investigação acerca das escolas inovadoras brasileiras |
title_fullStr |
Uma investigação acerca das escolas inovadoras brasileiras |
title_full_unstemmed |
Uma investigação acerca das escolas inovadoras brasileiras |
title_sort |
uma investigação acerca das escolas inovadoras brasileiras |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2021 |
citation |
OLIVEIRA, Franciele Taís de. Uma investigação acerca das escolas inovadoras brasileiras. 2020. Trabalho de Conclusão de Curso (Especialização em Educação: Métodos e Técnicas de Ensino) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2020. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/26858 |
_version_ |
1805320533555806208 |
score |
10,814766 |