Carregador de baterias de íon-lítio baseado nas topologias Voltage Source Inverter (VSI) e Buck

This work presents the study of an AC-DC converter with power factor correction for charging electric vehicle batteries. Due the widespread exploration of fossil fuels and the great risks that these provide to the population’s health, electric vehicles have become an alternative to solving some of t...

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Autor principal: Assis, Bruno Gomes de
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2022
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/29104
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spelling riut-1-291042022-07-22T06:05:40Z Carregador de baterias de íon-lítio baseado nas topologias Voltage Source Inverter (VSI) e Buck Li-ion battery charger based on Voltage Source Inverter (VSI) and Buck topologies Assis, Bruno Gomes de Agostini Junior, Eloi Agostini Junior, Eloi Corrêa, Fernanda Cristina Font, Carlos Henrique Illa Baterias elétricas Conversores de corrente elétrica Inversores elétricos Electric batteries Electric current converters Electric inverters CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA ELETRICA This work presents the study of an AC-DC converter with power factor correction for charging electric vehicle batteries. Due the widespread exploration of fossil fuels and the great risks that these provide to the population’s health, electric vehicles have become an alternative to solving some of these problems. Justified by the need for charging a battery pack, the converter chosen is based on the VSI (Voltage Source Inverter) and Buck topologies containing a DC bus. The design methodology, qualitative and quantitative analysis, control system, forms of synchronism with the electrical grid and the results obtained in simulations are presented. A nominal power of 5 kW, switching frequency of 50 kHz and a battery pack of 50 kWh were used as parameters. Este trabalho apresenta o estudo de um conversor CA-CC com correção de fator de potência para carregamento de baterias de veículos elétricos. Com a alta exploração de combustíveis fósseis e os grandes riscos que esses proporcionam a saúde da população, os veículos elétricos vêm se tornando uma alternativa para a solução de alguns desses problemas. Justificado pela necessidade de se carregar um banco de bateria de um carro elétrico ou híbrido em corrente contínua com baixa distorção harmônica e alto fator de potência, o conversor escolhido é baseado nas topologias VSI (Voltage Source Inverter) e Buck contendo um barramento CC. São apresentados a metodologia do projeto, análise qualitativa e quantitativa, sistema de controle, formas de sincronismo com a rede elétrica e os resultados obtidos em simulações. Foram utilizados como parâmetros uma potência nominal de 5 kW, frequência de comutação de 50 kHz e banco de baterias de 50 kWh. 2022-07-21T21:40:00Z 2022-07-21T21:40:00Z 2021-12-03 bachelorThesis ASSIS, Bruno Gomes de. Carregador de baterias de íon-lítio baseado nas topologias Voltage Source Inverter (VSI) e Buck. 2021. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Engenharia Elétrica) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Ponta Grossa, 2021. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/29104 por openAccess http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Ponta Grossa Brasil Departamento Acadêmico de Engenharia Elétrica Engenharia Elétrica UTFPR
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Assis, Bruno Gomes de
Carregador de baterias de íon-lítio baseado nas topologias Voltage Source Inverter (VSI) e Buck
description This work presents the study of an AC-DC converter with power factor correction for charging electric vehicle batteries. Due the widespread exploration of fossil fuels and the great risks that these provide to the population’s health, electric vehicles have become an alternative to solving some of these problems. Justified by the need for charging a battery pack, the converter chosen is based on the VSI (Voltage Source Inverter) and Buck topologies containing a DC bus. The design methodology, qualitative and quantitative analysis, control system, forms of synchronism with the electrical grid and the results obtained in simulations are presented. A nominal power of 5 kW, switching frequency of 50 kHz and a battery pack of 50 kWh were used as parameters.
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