Consumo de moda, ideologias e movimentos sociais: breve estudo sobre negros e religião afro brasileira

Fashion is a field of knowledge and among its multi-functionality is the ability to communicate , send message , and express social values. Usually expressed feelings that move through the historical and social conditions of the time and / or place. In this sense, this study aims to present this pap...

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Principais autores: Fagundes, Ana Clara, Dlusniewski, Jaquelini Caciamani
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/5744
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spelling riut-1-57442020-11-09T18:40:09Z Consumo de moda, ideologias e movimentos sociais: breve estudo sobre negros e religião afro brasileira Fashion consumption, ideologies and social movements: brief study of blacks and Brazilian african religion Fagundes, Ana Clara Dlusniewski, Jaquelini Caciamani Ghizzo, Marcio Roberto Rossi, Andresa Ghizzo, Marcio Roberto Dias, Marcelo Capre D'Andrea, Janeti Marques Desenho de moda Anúncios - Marca de produtos Fashion drawing Advertising - Brand name products CNPQ::OUTROS::DESENHO DE MODA Fashion is a field of knowledge and among its multi-functionality is the ability to communicate , send message , and express social values. Usually expressed feelings that move through the historical and social conditions of the time and / or place. In this sense, this study aims to present this paper fashion, theories relating to the development of a national brand that meets the Brazilian challenger public. A brand that seeks to carry signs in support of social movements and ideologies through clothing. The paper presents a study of ideologies and social movements, with the black movement, and symbolic consumption and fashion as a communication tool. The project will be executed with the application of concepts such as exploratory research methodology. A moda é um campo do saber e dentre a sua multifuncionalidade está a habilidade de comunicar, enviar mensagem, e expressar valores sociais. Normalmente expressa sentimentos que perpassam pelas condições histórico-sociais de uma época e/ou lugar. Neste sentido, o presente estudo tem como objetivo apresentar este papel da moda, relacionando teorias com o desenvolvimento de uma marca nacional que atenda ao público contestador brasileiro. Uma marca que procure carregar signos de apoio à movimentos e ideologias sociais por meio da indumentária. O trabalho apresenta um estudo sobre ideologias e movimentos sociais, apresentando o movimento negro, além de consumo simbólico e moda como ferramenta de comunicação. O projeto será executado com a aplicação dos conceitos de pesquisa exploratória como metodologia. 2020-11-09T18:40:09Z 2020-11-09T18:40:09Z 2015-06-15 bachelorThesis FAGUNDES, Ana Clara; DLUSNIEWSKI, Jaquelini Caciamani. Consumo de moda, ideologias e movimentos sociais: breve estudo sobre negros e religião afro brasileira. 2015. 125 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Apucarana, 2015. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/5744 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Apucarana Brasil Tecnologia em Design de Moda UTFPR
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Anúncios - Marca de produtos
Fashion drawing
Advertising - Brand name products
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Fagundes, Ana Clara
Dlusniewski, Jaquelini Caciamani
Consumo de moda, ideologias e movimentos sociais: breve estudo sobre negros e religião afro brasileira
description Fashion is a field of knowledge and among its multi-functionality is the ability to communicate , send message , and express social values. Usually expressed feelings that move through the historical and social conditions of the time and / or place. In this sense, this study aims to present this paper fashion, theories relating to the development of a national brand that meets the Brazilian challenger public. A brand that seeks to carry signs in support of social movements and ideologies through clothing. The paper presents a study of ideologies and social movements, with the black movement, and symbolic consumption and fashion as a communication tool. The project will be executed with the application of concepts such as exploratory research methodology.
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