O etnodesign aliado ao design escandinavo na moda masculina contemporânea
As a consequence of the needs and desires of contemporary consumer society, fashion is understood as a means of communicating new social values, breaking patterns that no longer contextualize society. In pursuit of individuality and identity, the present monograph is based on the exploratory researc...
Autor principal: | Chagas, Izabela Fernanda |
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Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
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Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/5836 |
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riut-1-58362020-11-09T18:43:16Z O etnodesign aliado ao design escandinavo na moda masculina contemporânea The ethnodesign associated with scandinavian design in contemporany menswear Chagas, Izabela Fernanda Abreu, Ana Cláudia de Abreu, Ana Cláudia de Pinheiro, Nélio Spaine, Patricia Aparecida de Almeida Roupas masculinas Artesanato Moda Men's clothing Handicraft Fashion CNPQ::OUTROS::DESENHO DE MODA As a consequence of the needs and desires of contemporary consumer society, fashion is understood as a means of communicating new social values, breaking patterns that no longer contextualize society. In pursuit of individuality and identity, the present monograph is based on the exploratory research of the Etnodesign tool and the principles of Scandinavian Design, with the aim of developing a collection of men's fashion that rescues and improves the craft techniques in contemporary design, simple and functional. The information collected supported the base of the field of quantitative research content and in the development of the marketing direction of the brand, reflecting positively the needs and preferences of the target audience analyzed, and promoting, in addition to breaking the existing stereotypes in society regarding craftsmanship in men's fashion, the orientation towards the formation of a Brazilian market identity integrates. Juntamente às necessidades e desejos da sociedade de consumo contemporânea, a moda é entendida como meio comunicador de novos valores sociais, rompendo padrões que já não contextualizam a sociedade. Em busca pela individualidade e identidade, o presente trabalho fundamenta-se na investigação exploratória da ferramenta Etnodesign, e dos princípios do Design Escandinavo, com o objetivo de desenvolver uma coleção de moda masculina que resgate e aprimore as técnicas artesanais em um design contemporâneo, simples e funcional. As informações coletadas auxiliaram no embasamento da pesquisa de campo de teor quantitativo e no desenvolvimento do direcionamento mercadológico da marca, refletindo positivamente as necessidades e preferências do público-alvo analisado e, promovendo, além da quebra dos estereótipos existentes na sociedade em relação ao artesanato na moda masculina, a orientação para a formação de uma identidade mercadológica brasileira integra. 2020-11-09T18:43:16Z 2020-11-09T18:43:16Z 2017-12-01 bachelorThesis CHAGAS, Izabela Fernanda. O etnodesign aliado ao design escandinavo na moda masculina contemporânea. 2017. 126 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) — Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Apucarana, 2017. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/5836 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Apucarana Brasil Tecnologia em Design de Moda UTFPR |
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As a consequence of the needs and desires of contemporary consumer society, fashion is understood as a means of communicating new social values, breaking patterns that no longer contextualize society. In pursuit of individuality and identity, the present monograph is based on the exploratory research of the Etnodesign tool and the principles of Scandinavian Design, with the aim of developing a collection of men's fashion that rescues and improves the craft techniques in contemporary design, simple and functional. The information collected supported the base of the field of quantitative research content and in the development of the marketing direction of the brand, reflecting positively the needs and preferences of the target audience analyzed, and promoting, in addition to breaking the existing stereotypes in society regarding craftsmanship in men's fashion, the orientation towards the formation of a Brazilian market identity integrates. |
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CHAGAS, Izabela Fernanda. O etnodesign aliado ao design escandinavo na moda masculina contemporânea. 2017. 126 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) — Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Apucarana, 2017. |
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