Storytelling aplicado às marcas de moda

Storytelling is the name given to the act of tell histories, present in humanity since its inception. The way the man appropriated the narrative in order to share his knowledge, kept alive the cultural diversity of the peoples to the present day. The connection obtained with this narrative is the ob...

ver descrição completa

Autor principal: Silva, Thais Soares da
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/5909
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id riut-1-5909
recordtype dspace
spelling riut-1-59092020-11-09T18:47:59Z Storytelling aplicado às marcas de moda Silva, Thais Soares da Matté, Lívia Laura Matté, Lívia Laura Brito, Debora Mizubuti Pereira, Patrícia Bedin Alves Terapia narrativa Moda Comunicação Narrative therapy Fashion Communication CNPQ::OUTROS::DESENHO DE MODA Storytelling is the name given to the act of tell histories, present in humanity since its inception. The way the man appropriated the narrative in order to share his knowledge, kept alive the cultural diversity of the peoples to the present day. The connection obtained with this narrative is the object sought by the brands currently facing the identification of the need for greater emotional connection with the audience. This study aims to present the concept of storytelling, relate how the fashion segment brands can take advantage of using the same in their respective managements and communication with the consumer, and a conceptual product development method using the techniques of storytelling. Storytelling é o nome dado ao ato de contar histórias, presente na humanidade desde seus primórdios. A maneira como o homem se apropriou da narrativa para poder transmitir seus conhecimentos, manteve viva a diversidade cultural de vários povos até os dias de hoje. A conexão obtida com essa narrativa é o objeto buscado pelas marcas atualmente, frente à identificação da necessidade de uma maior conexão emocional com o público. O presente trabalho tem por objetivo apresentar o conceito de storytelling, relacionar a maneira como as marcas do segmento de moda podem se beneficiar da utilização do mesmo, em suas respectivas gestões e na comunicação com o consumidor, além de propor um método de desenvolvimento de produto utilizando as técnicas do storytelling. 2020-11-09T18:47:58Z 2020-11-09T18:47:58Z 2015-11-25 bachelorThesis SILVA, Thais Soares. Storytelling aplicado às marcas de moda. 2015. 94 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) — Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Apucarana, 2015. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/5909 por embargoedAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Apucarana Brasil Tecnologia em Design de Moda UTFPR
institution Universidade Tecnológica Federal do Paraná
collection RIUT
language Português
topic Terapia narrativa
Moda
Comunicação
Narrative therapy
Fashion
Communication
CNPQ::OUTROS::DESENHO DE MODA
spellingShingle Terapia narrativa
Moda
Comunicação
Narrative therapy
Fashion
Communication
CNPQ::OUTROS::DESENHO DE MODA
Silva, Thais Soares da
Storytelling aplicado às marcas de moda
description Storytelling is the name given to the act of tell histories, present in humanity since its inception. The way the man appropriated the narrative in order to share his knowledge, kept alive the cultural diversity of the peoples to the present day. The connection obtained with this narrative is the object sought by the brands currently facing the identification of the need for greater emotional connection with the audience. This study aims to present the concept of storytelling, relate how the fashion segment brands can take advantage of using the same in their respective managements and communication with the consumer, and a conceptual product development method using the techniques of storytelling.
format Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
author Silva, Thais Soares da
author_sort Silva, Thais Soares da
title Storytelling aplicado às marcas de moda
title_short Storytelling aplicado às marcas de moda
title_full Storytelling aplicado às marcas de moda
title_fullStr Storytelling aplicado às marcas de moda
title_full_unstemmed Storytelling aplicado às marcas de moda
title_sort storytelling aplicado às marcas de moda
publisher Universidade Tecnológica Federal do Paraná
publishDate 2020
citation SILVA, Thais Soares. Storytelling aplicado às marcas de moda. 2015. 94 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) — Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Apucarana, 2015.
url http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/5909
_version_ 1805319545691308032
score 10,814766