A aplicação do artesanato como fator de diferenciação na estética do produto underwear

The use of clothing in the underwear segment is something that is part of the daily life of civilization and, for the feminine gender, is a subject that attracts great attention. Lingerie is considered as a second skin and is often used to enhance a woman's beauty. In this sense, this study see...

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Autor principal: Rezende, Mariana de Oliveira
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/5923
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spelling riut-1-59232020-11-09T18:49:07Z A aplicação do artesanato como fator de diferenciação na estética do produto underwear The application of crafts as a differentiating factor in the aesthetics of the underwear product Rezende, Mariana de Oliveira Suono, Celso Tetsuro Suono, Celso Tetsuro Pires, Gisely Andressa Pinheiro, Nélio Roupas íntimas femininas Artesanato Feminilidade Lingerie Handicraft Femininity CNPQ::OUTROS::DESENHO DE MODA The use of clothing in the underwear segment is something that is part of the daily life of civilization and, for the feminine gender, is a subject that attracts great attention. Lingerie is considered as a second skin and is often used to enhance a woman's beauty. In this sense, this study seeks to bring an approach on artisanal techniques that can be used as a differentiation factor to enrich the aesthetics of the female underwear product. Therefore, it presents in the literature review information that contribute to the understanding of the appearance of underwear, its evolution over the decades and the influence that it acquires as an object of exposure of the female body in society. Through a methodology of qualitative approach, the research brings data that express preferences and difficulties regarding the needs and expectations that the consumers have in relation to this type of product in front of the market. O uso de vestimentas do segmento underwear é algo que faz parte da vida cotidiana da civilização e, para o gênero feminino, é assunto que desperta grande atenção. A lingerie é considerada como uma segunda pele e, por muitas vezes, é utilizada para enaltecer a beleza da mulher. Nesse sentido, esse estudo busca trazer uma abordagem sobre técnicas artesanais que possam ser utilizadas como fator de diferenciação para enriquecer a estética do produto underwear feminino. Para tanto, apresenta na revisão de literatura informações que contribuem na compreensão do surgimento da roupa íntima, sua evolução ao longo das décadas e a influência que ela adquire como objeto de exposição do corpo feminino na sociedade. Por meio de uma metodologia de abordagem qualitativa, a pesquisa traz dados que traduzem preferências e dificuldades no que diz respeito às necessidades e às expectativas que as consumidoras têm em relação a esse tipo de produto diante do mercado. 2020-11-09T18:49:07Z 2020-11-09T18:49:07Z 2017-06-20 bachelorThesis REZENDE, Mariana de Oliveira. A aplicação do artesanato como fator de diferenciação na estética do produto underwear. 2017. 147 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) — Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Apucarana, 2017. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/5923 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Apucarana Brasil Tecnologia em Design de Moda UTFPR
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A aplicação do artesanato como fator de diferenciação na estética do produto underwear
description The use of clothing in the underwear segment is something that is part of the daily life of civilization and, for the feminine gender, is a subject that attracts great attention. Lingerie is considered as a second skin and is often used to enhance a woman's beauty. In this sense, this study seeks to bring an approach on artisanal techniques that can be used as a differentiation factor to enrich the aesthetics of the female underwear product. Therefore, it presents in the literature review information that contribute to the understanding of the appearance of underwear, its evolution over the decades and the influence that it acquires as an object of exposure of the female body in society. Through a methodology of qualitative approach, the research brings data that express preferences and difficulties regarding the needs and expectations that the consumers have in relation to this type of product in front of the market.
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