A estética rock sob a ótica do design emocional
This academic study proposes an exploratory scientific research on a market niche represented by women who like rock and want to adapt this aesthetic to their clothing. To achieve this scope a literature research was completed pertaining to emotional design themes – hedonomics, product functions and...
Autor principal: | Miyamoto, Erika Rabelo Andrade |
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Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
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Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/5935 |
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riut-1-59352020-11-09T18:50:08Z A estética rock sob a ótica do design emocional Miyamoto, Erika Rabelo Andrade Oenning, Josiany Oenning, Josiany Nagamatsu, Rosimeri Namomi Capelassi, Carla Hidalgo Desenho de moda Rock Fashion drawing Rock CNPQ::OUTROS::DESENHO DE MODA This academic study proposes an exploratory scientific research on a market niche represented by women who like rock and want to adapt this aesthetic to their clothing. To achieve this scope a literature research was completed pertaining to emotional design themes – hedonomics, product functions and rock-identity, subjects used in the brand development of this project. Following that, an exploratory research was completed (both qualitative and quantitative analysis) for gathering data from the same group in that niche, aiming to unveil their preferences regarding clothing products and analyze their purchasing behavior. In conclusion one can observe the increasing valued influence of the rock genre as developed in the fashion brand presented in this project. O presente trabalho tem como objetivo propor uma investigação científica exploratória sobre um nicho de mercado representado por mulheres que gostam de rock e querem adaptar essa estética ao seu vestuário. Para o alcance desse escopo foi feita inicialmente uma pesquisa bibliográfica relativa aos temas design emocional, hedonomia e funções do produto, tópicos utilizados no desenvolvimento da marca deste projeto. Em seguida efetuou-se uma pesquisa exploratória (qualitativa e quantitativa) para coleta de dados com membros desse nicho, visando desvendar suas preferencias relativas ao produto do vestuário e analisar seu comportamento de compra. Desta forma como característica de design de moda da marca desenvolvida e apresentada neste projeto observa-se a valorização do universo do gênero musical do rock. 2020-11-09T18:50:07Z 2020-11-09T18:50:07Z 2014-07-28 bachelorThesis MIYAMOTO, Erika Rabelo Andrade. A estética rock sob a ótica do design emocional. 2014. 184 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Apucarana, 2014. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/5935 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Apucarana Brasil Tecnologia em Design de Moda UTFPR |
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Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
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This academic study proposes an exploratory scientific research on a market niche represented by women who like rock and want to adapt this aesthetic to their clothing. To achieve this scope a literature research was completed pertaining to emotional design themes – hedonomics, product functions and rock-identity, subjects used in the brand development of this project. Following that, an exploratory research was completed (both qualitative and quantitative analysis) for gathering data from the same group in that niche, aiming to unveil their preferences regarding clothing products and analyze their purchasing behavior. In conclusion one can observe the increasing valued influence of the rock genre as developed in the fashion brand presented in this project. |
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MIYAMOTO, Erika Rabelo Andrade. A estética rock sob a ótica do design emocional. 2014. 184 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Apucarana, 2014. |
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