A relação entre personalidade de marca e engajamento em ações sociais

This study had as its main objective to describe the brand personality perceived in relation to the Prefs, Prefeitura de Curitiba’s page on Facebook, and verify the relation of perceived personality with the intention to participate in social actions and the satisfaction with the city Hall. This stu...

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Autor principal: Fugiwara, Fabiane Yukari
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
Idioma: Português
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/7527
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spelling riut-1-75272020-11-11T11:27:30Z A relação entre personalidade de marca e engajamento em ações sociais Fugiwara, Fabiane Yukari Niada, Aurea Cristina Magalhães Niada, Aurea Cristina Magalhães Nascimento, Thiago Cavalcante Mazo, Miriam Stolses Marca de produtos Intenção - Comportamento Marketing social Ação social Administração Brand name products Intention - Behavior Social marketing Social action Management CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::ADMINISTRACAO DE EMPRESAS::MERCADOLOGIA This study had as its main objective to describe the brand personality perceived in relation to the Prefs, Prefeitura de Curitiba’s page on Facebook, and verify the relation of perceived personality with the intention to participate in social actions and the satisfaction with the city Hall. This study was based on the dimensions of brand personality identified in Karlan M. Muniz (2005) study. The research was conducted through a quantitative research with Field survey via the Internet. This step sought to identify how the brand personality is perceived by the users of Facebook. Obtained results in the identification of four dimensions: (1) Fun, (2) Credibility, (3) Sensibility and Sofistication and (4)Audacity. Still, the research sought to identify the relation of brand personality on behavioral intention to participate in social activities promoted by the brand and the relation of brand personality on the level of satisfaction with the Prefeitura de Curitiba.In both analyzes, it was verified that the group of the four dimensions of the Prefs brand personality had a small significance on the intention of participating in social actions and satisfaction. Separately, the Credibility dimension was significant to influence the intention to participate in social actions, as well as satisfaction with the Prefeitura de Curitiba. Este estudo teve como principal objetivo descrever a personalidade de marca percebida em relação à Prefs, página da Prefeitura de Curitiba no Facebook, além de verificar a relação da personalidade percebida com a intenção de participação em ações sociais e com a satisfação com a prefeitura. Este estudo tomou como base as dimensões da personalidade de marca identificadas no estudo de Karlan M. Muniz (2005). A pesquisa, foi realizada através de uma pesquisa quantitativa, com levantamento de campo, via internet. Essa etapa buscou identificar como a personalidade da marca é percebida pelos usuários do Facebook, Obteve-se como resultado a identificação de quatro dimensões: (1) Diversão, (2) Credibilidade, (3) Sensibilidade e Sofisticação e (4) Audácia. Ainda, a pesquisa buscou verificar a relação da personalidade de marca sobre a intenção comportamental em participar de ações sociais promovidas pela marca e a relação da personalidade de marca sobre o nível de satisfação com a Prefeitura de Curitiba. Em ambas as análises verificou-se que o conjunto das quatro dimensões da personalidade de marca da Prefs possuía uma pequena significância sobre a intenção de participar em ação social e com a satisfação. Isoladamente, a dimensão Credibilidade mostrou-se significativa para a influência na intenção de participar em ações sócias, assim como na satisfação com a Prefeitura de Curitiba. 2020-11-11T11:27:30Z 2020-11-11T11:27:30Z 2015-11-20 bachelorThesis FUGIWARA, Fabiane Yukari. A relação entre personalidade de marca e engajamento em ações sociais. 2015. 70 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Administração) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2015. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/7527 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Brasil Bacharelado em Administração UTFPR
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Fugiwara, Fabiane Yukari
A relação entre personalidade de marca e engajamento em ações sociais
description This study had as its main objective to describe the brand personality perceived in relation to the Prefs, Prefeitura de Curitiba’s page on Facebook, and verify the relation of perceived personality with the intention to participate in social actions and the satisfaction with the city Hall. This study was based on the dimensions of brand personality identified in Karlan M. Muniz (2005) study. The research was conducted through a quantitative research with Field survey via the Internet. This step sought to identify how the brand personality is perceived by the users of Facebook. Obtained results in the identification of four dimensions: (1) Fun, (2) Credibility, (3) Sensibility and Sofistication and (4)Audacity. Still, the research sought to identify the relation of brand personality on behavioral intention to participate in social activities promoted by the brand and the relation of brand personality on the level of satisfaction with the Prefeitura de Curitiba.In both analyzes, it was verified that the group of the four dimensions of the Prefs brand personality had a small significance on the intention of participating in social actions and satisfaction. Separately, the Credibility dimension was significant to influence the intention to participate in social actions, as well as satisfaction with the Prefeitura de Curitiba.
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