Café Reims
This work aims to the development on one business plan for gourmet coffee in Curitiba, localized in Ecovile neighborhood. The proposal consists in to serve a coffee rich in flavor and high quality, linked an elegant environment, pleasant and intimate. In the first step will be inserted the business...
Principais autores: | Back, Elen Iule, Richter, Henrique |
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Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
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Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/7559 |
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riut-1-75592020-11-11T11:28:17Z Café Reims Café Reims Back, Elen Iule Richter, Henrique Nascimento, Thiago Cavalcante Nascimento, Thiago Cavalcante Catapan, Anderson Peinado, Jurandir Administração Planejamento estratégico Marketing - Planejamento Planejamento Management Strategic planning Marketing - Planning Planning CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO This work aims to the development on one business plan for gourmet coffee in Curitiba, localized in Ecovile neighborhood. The proposal consists in to serve a coffee rich in flavor and high quality, linked an elegant environment, pleasant and intimate. In the first step will be inserted the business concepts, as well as the analysis of the overall result a quantitative research, elaborately by the authors on the market the company will enter. Posteriorly will be addressed Strategic Planning and Marketing Planning for Reims Coffee. There is too the People Management Plan, Operational Plan and Financial Plan. At the end, concludes under conditions marketing, strategic, operational and financial, the business is viable and attend the necessities environment that is insert. O presente trabalho tem por objetivo a elaboração de um Plano de Negócios de uma cafeteria gourmet em Curitiba, localizada no bairro Ecoville. A proposta consiste em servir um café rico em sabor e de alta qualidade, atrelado a um ambiente elegante, agradável e intimista. Na primeira etapa serão inseridos os conceitos da empresa, bem como a análise dos resultados de uma pesquisa quantitativa, elaborada pelos autores, sobre o mercado ao qual se pretende inserir a cafeteria. Posteriormente abordar-se-á o Planejamento Estratégico e o Planejamento de Marketing, almejados para o Café Reims. Além desses, há o Plano de Gestão de Pessoas, o Operacional e o Financeiro. Ao final, conclui-se que, sob as condições mercadológicas, estratégicas, operacionais e financeiras, o negócio é viável à longo prazo e atende as necessidades do meio ao qual será introduzido. 2020-11-11T11:28:17Z 2020-11-11T11:28:17Z 2016-06-02 bachelorThesis BACK, Elen Iule. RICHTER, Henrique. Café Reims. 2016. 175 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Administração) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2016. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/7559 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Brasil Administração UTFPR |
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Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
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Português |
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Administração Planejamento estratégico Marketing - Planejamento Planejamento Management Strategic planning Marketing - Planning Planning CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO |
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Administração Planejamento estratégico Marketing - Planejamento Planejamento Management Strategic planning Marketing - Planning Planning CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO Back, Elen Iule Richter, Henrique Café Reims |
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This work aims to the development on one business plan for gourmet coffee in Curitiba, localized in Ecovile neighborhood. The proposal consists in to serve a coffee rich in flavor and high quality, linked an elegant environment, pleasant and intimate. In the first step will be inserted the business concepts, as well as the analysis of the overall result a quantitative research, elaborately by the authors on the market the company will enter. Posteriorly will be addressed Strategic Planning and Marketing Planning for Reims Coffee. There is too the People Management Plan, Operational Plan and Financial Plan. At the end, concludes under conditions marketing, strategic, operational and financial, the business is viable and attend the necessities environment that is insert. |
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BACK, Elen Iule. RICHTER, Henrique. Café Reims. 2016. 175 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Administração) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2016. |
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