The motivational factor in the english for specific purposes approach

Second language acquisition involves factors which are both objective and affective and motivation plays a key role in the whole process. The methodology approach adopted can greatly contribute to the process of learning an additional language. Bearing in mind that motivation can facilitate such pro...

ver descrição completa

Autor principal: Viana, Alexandre Braz
Formato: Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
Idioma: Inglês
Publicado em: Universidade Tecnológica Federal do Paraná 2020
Assuntos:
Acesso em linha: http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/9017
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id riut-1-9017
recordtype dspace
spelling riut-1-90172020-11-11T18:39:11Z The motivational factor in the english for specific purposes approach Viana, Alexandre Braz Retorta, Miriam Sester Aquisição de linguagem Aquisição da segunda língua Paradigma (Linguística) Motivação na educação Language acquisition Second language acquisition Paradigm (Linguistics) Motivation in education Licenciatura em Letras Second language acquisition involves factors which are both objective and affective and motivation plays a key role in the whole process. The methodology approach adopted can greatly contribute to the process of learning an additional language. Bearing in mind that motivation can facilitate such process, research has shown that the English for Specific Purposes approach can help learners achieve their goals because it motivates them and makes the acquisition of a second language more enjoyable. This thesis aims to investigate if the ESP approach is more motivating than the English for General Purposes approach. The research is grounded in a qualitative paradigm and the data was collected through questionnaires and observation. The respondents were students who work in companies based in Curitiba and metropolitan area who are currently taking ESP courses. A aquisição de uma segunda língua envolve fatores que são tanto objetivos quanto afetivos e a motivação tem um papel chave em todo este processo. A abordagem metodológica adotada pode contribuir com o processo de aquisição de uma segunda língua. Tendo em mente que a motivação pode facilitar tal processo, pesquisas têm mostrado que a abordagem ESP (English for Specific Purposes) pode ajudar quem estuda Inglês a conquistar seus objetivos, pois ela é motivadora e torna a aprendizagem mais agradável. Esta pesquisa visa investigar se a abordagem ESP é mais motivadora do que a abordagem EGP (English for General Purposes), a mais convencional. A pesquisa é fundamentada num paradigma qualitativo sendo que os dados foram coletados através de questionários e observação. Os participantes foram alunos que trabalham em empresas em Curitiba e área metropolitana e que atualmente frequentam cursos de Business English. 2020-11-11T18:39:11Z 2020-11-11T18:39:11Z 2014-08-22 bachelorThesis VIANA, Alexandre Braz. The motivational factor in the english for specific purposes approach. 2014. 63 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2014. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/9017 eng application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Departamento Acadêmico de Comunicação e Expressão; Departamento Acadêmico de Línguas Estrangeiras Modernas
institution Universidade Tecnológica Federal do Paraná
collection RIUT
language Inglês
topic Aquisição de linguagem
Aquisição da segunda língua
Paradigma (Linguística)
Motivação na educação
Language acquisition
Second language acquisition
Paradigm (Linguistics)
Motivation in education
Licenciatura em Letras
spellingShingle Aquisição de linguagem
Aquisição da segunda língua
Paradigma (Linguística)
Motivação na educação
Language acquisition
Second language acquisition
Paradigm (Linguistics)
Motivation in education
Licenciatura em Letras
Viana, Alexandre Braz
The motivational factor in the english for specific purposes approach
description Second language acquisition involves factors which are both objective and affective and motivation plays a key role in the whole process. The methodology approach adopted can greatly contribute to the process of learning an additional language. Bearing in mind that motivation can facilitate such process, research has shown that the English for Specific Purposes approach can help learners achieve their goals because it motivates them and makes the acquisition of a second language more enjoyable. This thesis aims to investigate if the ESP approach is more motivating than the English for General Purposes approach. The research is grounded in a qualitative paradigm and the data was collected through questionnaires and observation. The respondents were students who work in companies based in Curitiba and metropolitan area who are currently taking ESP courses.
format Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação)
author Viana, Alexandre Braz
author_sort Viana, Alexandre Braz
title The motivational factor in the english for specific purposes approach
title_short The motivational factor in the english for specific purposes approach
title_full The motivational factor in the english for specific purposes approach
title_fullStr The motivational factor in the english for specific purposes approach
title_full_unstemmed The motivational factor in the english for specific purposes approach
title_sort motivational factor in the english for specific purposes approach
publisher Universidade Tecnológica Federal do Paraná
publishDate 2020
citation VIANA, Alexandre Braz. The motivational factor in the english for specific purposes approach. 2014. 63 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2014.
url http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/9017
_version_ 1805300016449847296
score 10,814766