The motivational factor in the english for specific purposes approach
Second language acquisition involves factors which are both objective and affective and motivation plays a key role in the whole process. The methodology approach adopted can greatly contribute to the process of learning an additional language. Bearing in mind that motivation can facilitate such pro...
Autor principal: | Viana, Alexandre Braz |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
Idioma: | Inglês |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/9017 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-9017 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-90172020-11-11T18:39:11Z The motivational factor in the english for specific purposes approach Viana, Alexandre Braz Retorta, Miriam Sester Aquisição de linguagem Aquisição da segunda língua Paradigma (Linguística) Motivação na educação Language acquisition Second language acquisition Paradigm (Linguistics) Motivation in education Licenciatura em Letras Second language acquisition involves factors which are both objective and affective and motivation plays a key role in the whole process. The methodology approach adopted can greatly contribute to the process of learning an additional language. Bearing in mind that motivation can facilitate such process, research has shown that the English for Specific Purposes approach can help learners achieve their goals because it motivates them and makes the acquisition of a second language more enjoyable. This thesis aims to investigate if the ESP approach is more motivating than the English for General Purposes approach. The research is grounded in a qualitative paradigm and the data was collected through questionnaires and observation. The respondents were students who work in companies based in Curitiba and metropolitan area who are currently taking ESP courses. A aquisição de uma segunda língua envolve fatores que são tanto objetivos quanto afetivos e a motivação tem um papel chave em todo este processo. A abordagem metodológica adotada pode contribuir com o processo de aquisição de uma segunda língua. Tendo em mente que a motivação pode facilitar tal processo, pesquisas têm mostrado que a abordagem ESP (English for Specific Purposes) pode ajudar quem estuda Inglês a conquistar seus objetivos, pois ela é motivadora e torna a aprendizagem mais agradável. Esta pesquisa visa investigar se a abordagem ESP é mais motivadora do que a abordagem EGP (English for General Purposes), a mais convencional. A pesquisa é fundamentada num paradigma qualitativo sendo que os dados foram coletados através de questionários e observação. Os participantes foram alunos que trabalham em empresas em Curitiba e área metropolitana e que atualmente frequentam cursos de Business English. 2020-11-11T18:39:11Z 2020-11-11T18:39:11Z 2014-08-22 bachelorThesis VIANA, Alexandre Braz. The motivational factor in the english for specific purposes approach. 2014. 63 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2014. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/9017 eng application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Curitiba Departamento Acadêmico de Comunicação e Expressão; Departamento Acadêmico de Línguas Estrangeiras Modernas |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Inglês |
topic |
Aquisição de linguagem Aquisição da segunda língua Paradigma (Linguística) Motivação na educação Language acquisition Second language acquisition Paradigm (Linguistics) Motivation in education Licenciatura em Letras |
spellingShingle |
Aquisição de linguagem Aquisição da segunda língua Paradigma (Linguística) Motivação na educação Language acquisition Second language acquisition Paradigm (Linguistics) Motivation in education Licenciatura em Letras Viana, Alexandre Braz The motivational factor in the english for specific purposes approach |
description |
Second language acquisition involves factors which are both objective and affective and motivation plays a key role in the whole process. The methodology approach adopted can greatly contribute to the process of learning an additional language. Bearing in mind that motivation can facilitate such process, research has shown that the English for Specific Purposes approach can help learners achieve their goals because it motivates them and makes the acquisition of a second language more enjoyable. This thesis aims to investigate if the ESP approach is more motivating than the English for General Purposes approach. The research is grounded in a qualitative paradigm and the data was collected through questionnaires and observation. The respondents were students who work in companies based in Curitiba and metropolitan area who are currently taking ESP courses. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
author |
Viana, Alexandre Braz |
author_sort |
Viana, Alexandre Braz |
title |
The motivational factor in the english for specific purposes approach |
title_short |
The motivational factor in the english for specific purposes approach |
title_full |
The motivational factor in the english for specific purposes approach |
title_fullStr |
The motivational factor in the english for specific purposes approach |
title_full_unstemmed |
The motivational factor in the english for specific purposes approach |
title_sort |
motivational factor in the english for specific purposes approach |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
VIANA, Alexandre Braz. The motivational factor in the english for specific purposes approach. 2014. 63 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Curitiba, 2014. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/9017 |
_version_ |
1805300016449847296 |
score |
10,814766 |