Proposta de ações mercadológicas para um empreendimento de sanitários móveis de luxo
The event sector is in constant growth. Events in remote areas, far from urban centers with little infrastructure have become increasingly common. With this increase, the demand for services in this sector also increassed, such as the need for equipment, support staff, food and infrastructure, such...
Autor principal: | Bolzan, Vitor José Bressani |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/12702 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-12702 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-127022020-11-16T13:50:28Z Proposta de ações mercadológicas para um empreendimento de sanitários móveis de luxo Proposal of marketing actions for a mobile luxury portable toilet enterprise Bolzan, Vitor José Bressani Berghauser, Neron Alipio Cortes Berghauser, Neron Alipio Cortes Seabra Júnior, Edward Andrade, Liliane Cristina Ramos de Marketing Pesquisa de mercado Análise multivariada Marketing research Multivariate analysis CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO The event sector is in constant growth. Events in remote areas, far from urban centers with little infrastructure have become increasingly common. With this increase, the demand for services in this sector also increassed, such as the need for equipment, support staff, food and infrastructure, such as mobile toilets. The present work had the purpose of proposing market actions for an enterprise of luxury mobile toilets using marketing tools. The market analysis of an enterprise allows the user to understand better the market, and suggest improvements for a company. This study aimed to: Characterize the enterprise and identify the consumer market, analyze the market options explored or not, and with that create specific market actions for the studied industry. Marketing Mix and Strategic Planning techniques such as the four P's and four C's of marketing, BCG matrix, GE-McKinsey matrix, Ansoff matrix and SWOT analysis were discussed. These techniques allowed the studied company to have a better understanding of the market in which it was located. The data were collected through market surveys as questionnaires, forms, and an analysis of an initial franchise, already existent. With this, market penetration options were found and specific market actions were created. The results of the application of the indicated techniques were achieved, since they allowed the market analysis of the enterprise and made it possible to propose actions of market penetration. The application of the mentioned tools proved to be efficient, since there was convergence of the results. O setor de eventos se encontra em constante crescimento. Eventos realizados em áreas afastadas dos centros urbanos, com pouca infraestrutura tem se tornados cada vez mais comuns. Com este aumento, a demanda por serviços neste setor também cresce, como a necessidade de equipamentos, pessoal de apoio, alimentação e infraestrutura, como banheiros móveis. O presente trabalho teve por finalidade propor ações mercadológicas para um empreendimento de sanitários móveis de luxo utilizando ferramentas do marketing. A análise mercadológica de um empreendimento permite ao gestor entender melhor o mercado em que se encontra, podendo assim sugerir melhorias para a empresa. Este estudo teve como objetivo: Caracterizar o empreendimento e identificar o mercado consumidor, analisar as opções de mercado exploradas ou não, e com isso criar ações mercadológicas específicas para o ramo estudado. Foram abordadas as técnicas do Marketing Mix e do Planejamento Estratégico como os quatro P’s e os quatro C’s do marketing, matriz BCG, matriz GE-McKinsey, matriz Ansoff e análise SWOT. Estas técnicas possibilitaram a empresa estudada ter um melhor entendimento do mercado em que estava situada. Os dados foram coletados por meio de pesquisas de mercado em forma de questionários, formulários, e de uma análise de uma franquia inicial, já existente. Com isso, foram encontradas opções de penetração no mercado e a partir delas foram criadas ações mercadológicas específicas. Os resultados da aplicação das técnicas indicadas foram alcançados, pois permitiram a análise mercadológica do empreendimento e tornaram possível propor ações de penetração de mercado. A aplicação das ferramentas citadas se mostrou eficiente, pois ocorreu convergência dos resultados apontados. 2020-11-16T13:50:27Z 2020-11-16T13:50:27Z 2017-11-24 bachelorThesis Bolzan, Vitor José Bressani. Proposta de ações mercadológicas para um empreendimento de sanitários móveis de luxo. 2017. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Engenharia de Produção) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2017. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/12702 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Medianeira Brasil Engenharia de Produção UTFPR |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Marketing Pesquisa de mercado Análise multivariada Marketing research Multivariate analysis CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO |
spellingShingle |
Marketing Pesquisa de mercado Análise multivariada Marketing research Multivariate analysis CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO Bolzan, Vitor José Bressani Proposta de ações mercadológicas para um empreendimento de sanitários móveis de luxo |
description |
The event sector is in constant growth. Events in remote areas, far from urban centers with little infrastructure have become increasingly common. With this increase, the demand for services in this sector also increassed, such as the need for equipment, support staff, food and infrastructure, such as mobile toilets. The present work had the purpose of proposing market actions for an enterprise of luxury mobile toilets using marketing tools. The market analysis of an enterprise allows the user to understand better the market, and suggest improvements for a company. This study aimed to: Characterize the enterprise and identify the consumer market, analyze the market options explored or not, and with that create specific market actions for the studied industry. Marketing Mix and Strategic Planning techniques such as the four P's and four C's of marketing, BCG matrix, GE-McKinsey matrix, Ansoff matrix and SWOT analysis were discussed. These techniques allowed the studied company to have a better understanding of the market in which it was located. The data were collected through market surveys as questionnaires, forms, and an analysis of an initial franchise, already existent. With this, market penetration options were found and specific market actions were created. The results of the application of the indicated techniques were achieved, since they allowed the market analysis of the enterprise and made it possible to propose actions of market penetration. The application of the mentioned tools proved to be efficient, since there was convergence of the results. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
author |
Bolzan, Vitor José Bressani |
author_sort |
Bolzan, Vitor José Bressani |
title |
Proposta de ações mercadológicas para um empreendimento de sanitários móveis de luxo |
title_short |
Proposta de ações mercadológicas para um empreendimento de sanitários móveis de luxo |
title_full |
Proposta de ações mercadológicas para um empreendimento de sanitários móveis de luxo |
title_fullStr |
Proposta de ações mercadológicas para um empreendimento de sanitários móveis de luxo |
title_full_unstemmed |
Proposta de ações mercadológicas para um empreendimento de sanitários móveis de luxo |
title_sort |
proposta de ações mercadológicas para um empreendimento de sanitários móveis de luxo |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
Bolzan, Vitor José Bressani. Proposta de ações mercadológicas para um empreendimento de sanitários móveis de luxo. 2017. Trabalho de Conclusão de Curso (Bacharelado em Engenharia de Produção) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Medianeira, 2017. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/12702 |
_version_ |
1805322971037827072 |
score |
10,814766 |