Interações entre digital influencers brasileiras de moda e beleza e seus seguidores nas ações de marketing digital
This research studied the interactions between two fashion and beauty Brazilian digital influencers and their followers in the digital marketing actions carried out by them in their social media. The methodology consisted in the accomplishment of descriptive, documentary, multiple case and field res...
Principais autores: | Bonetti, Mariana Becker, Machado, Ruthi |
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Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
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Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/13965 |
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riut-1-139652020-11-16T20:09:56Z Interações entre digital influencers brasileiras de moda e beleza e seus seguidores nas ações de marketing digital Interactions between fashion and beauty Brazilian digital influencers and their followers in the digital marketing actions Bonetti, Mariana Becker Machado, Ruthi Carvalheiro, Elizângela Mara Carvalheiro, Elizângela Mara Ternus, Cassia Heloiza Minghini, Luciano Blogs - Influência Compras - Influência Anúncios - Marca de produtos Marketing Blogs - Influence Shopping - Influence Advertising - Brand name products CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO This research studied the interactions between two fashion and beauty Brazilian digital influencers and their followers in the digital marketing actions carried out by them in their social media. The methodology consisted in the accomplishment of descriptive, documentary, multiple case and field research, and the selected data collection technique was the closed questions questionnaire, built in “Google Docs” and applied via the digital influencers’ “Instagram”, with the “Stories” tool. The questionnaire proposed to investigate the relation between the followers and the digital influencers and, through the obtained answers, these were grouped into smaller groups that share common attributes, characterizing different patterns. The results demonstrate that the followers of digital influencers, besides having different influence patterns, are also influenced by these in different ways and degrees. The identified influence patterns were: Identical Products Pattern; Similar Products Pattern; Identical and Similar Products Pattern; Inspiration Only Pattern; Services Pattern; and Non-Consumption Pattern. Regarding the digital influencers, it was noticed that their followers see them as an inspiration, as a source of opinion, as a filter of trends, through their own style and, also, as a source of entertainment. As a result, it could be seen that fashion and beauty digital influencers have become great options for companies and brands that wish to promote their products. Esta pesquisa estudou as interações de duas digital influencers brasileiras de moda e beleza com seus seguidores nas ações de marketing digital realizadas por elas em suas mídias sociais. A metodologia consistiu na realização de pesquisa descritiva, documental, casos múltiplos e de campo, sendo que a técnica de coleta de dados selecionada foi o questionário de perguntas fechadas, construído no Google Docs e aplicado via Instagram das digital influencers, com a ferramenta Stories. O questionário se propôs a investigar a relação dos seguidores com as digital influencers e, através das respostas obtidas, estes foram agrupados em grupos menores que partilham de atributos comuns, caracterizando diferentes perfis. Os resultados demonstram que os seguidores das digital influencers, além de possuírem diferentes perfis de influência, também são influenciados por estas de maneiras e graus distintos. Os perfis de influência identificados foram: Perfil de Produtos Idênticos; Perfil de Produtos Semelhantes; Perfil de Produtos Idênticos e Semelhantes; Perfil de Apenas Inspiração; Perfil de Serviços; e Perfil de Não Consumo. Em relação às digital influencers, percebeu-se que os seus seguidores as enxergam como inspiração, como fonte de opinião, como um filtro das tendências, através de seu estilo próprio e também, como fonte de entretenimento. Em decorrência disso, pôde-se constatar que as digital influencers de moda e beleza tornaram-se ótimas opções às empresas e marcas que desejam divulgar seus produtos. 2020-11-16T20:09:55Z 2020-11-16T20:09:55Z 2017-10-24 bachelorThesis BONETTI, Mariana Becker; MACHADO, Ruthi. Interações entre digital influencers brasileiras de moda e beleza e seus seguidores nas ações de marketing digital. 2017. 105 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) - Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Pato Branco, 2017. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/13965 por openAccess application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Pato Branco Brasil Departamento Acadêmico de Administração Administração UTFPR |
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Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
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This research studied the interactions between two fashion and beauty Brazilian digital influencers and their followers in the digital marketing actions carried out by them in their social media. The methodology consisted in the accomplishment of descriptive, documentary, multiple case and field research, and the selected data collection technique was the closed questions questionnaire, built in “Google Docs” and applied via the digital influencers’ “Instagram”, with the “Stories” tool. The questionnaire proposed to investigate the relation between the followers and the digital influencers and, through the obtained answers, these were grouped into smaller groups that share common attributes, characterizing different patterns. The results demonstrate that the followers of digital influencers, besides having different influence patterns, are also influenced by these in different ways and degrees. The identified influence patterns were: Identical Products Pattern; Similar Products Pattern; Identical and Similar Products Pattern; Inspiration Only Pattern; Services Pattern; and Non-Consumption Pattern. Regarding the digital influencers, it was noticed that their followers see them as an inspiration, as a source of opinion, as a filter of trends, through their own style and, also, as a source of entertainment. As a result, it could be seen that fashion and beauty digital influencers have become great options for companies and brands that wish to promote their products. |
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