Avaliação do percentual de artigos de química e educação em periódico científico multidisciplinar da UTFPR – Campus Pato Branco
This work has the purpose of studying the case about a local multidisciplinary journal characterized by publishing articles already published in events and academic weeks. As the interest to publish increases more and more in the academic scope, in order to transmit results that enhance scientific c...
Principais autores: | Berlato, Juliana, Dalagnol, Mayara Tramontin |
---|---|
Formato: | Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
Idioma: | Português |
Publicado em: |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná
2020
|
Assuntos: | |
Acesso em linha: |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/14843 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
riut-1-14843 |
---|---|
recordtype |
dspace |
spelling |
riut-1-148432020-11-18T14:40:51Z Avaliação do percentual de artigos de química e educação em periódico científico multidisciplinar da UTFPR – Campus Pato Branco Berlato, Juliana Dalagnol, Mayara Tramontin Santos, Larissa Macedo dos Redação técnica Periódicos - Publicação Química - Estudo e ensino Technical writing Periodicals - Publishing Chemistry - Study and teaching Licenciatura em Química This work has the purpose of studying the case about a local multidisciplinary journal characterized by publishing articles already published in events and academic weeks. As the interest to publish increases more and more in the academic scope, in order to transmit results that enhance scientific career, the total number of articles published in the last five years was quantified, analyzing how many referenced to Chemistry and how many referenced to Education and, from these analysis, interpret, if the idea of increasing the number of publications over the years could be taken into account. The keywords found were demonstrated, in both subjects chosen. The variation of the branches of Chemistry and Education were observed and were also indicated the universities who had participated, through the intervention of the researchers in the journal publications. The results were a little different than the expected, from 2008 to 2009 , there was an increase on the total of numbers of publications, although, it was noticed a decrease from 2009 to 2010 and from 2011 to 2012, reflecting on the studied area. This study proved that publishing is important, once it’s from the study that the knowledge acquired is transmitted to others. Besides that, we should always recognize the local journal, since the journal has the function of communicating the results of the original research, which is transmitted by each article, contributing to the advance of knowledge through several specific disciplines. Este trabalho tem como propósito um estudo de caso sobre um periódico local multidisciplinar que se caracteriza por publicar artigos já pré publicados em eventos e semanas acadêmicas. Como o interesse de publicar vem aumentando cada vez mais no âmbito acadêmico, a fim de transmitir resultados que engrandecem a carreira científica, quantificou-se o total de artigos publicados nos últimos cinco anos, analisando quantos referenciavam à Química e quantos referenciavam à Educação e, a partir disto, interpretar, se a ideia de aumento no número de publicações no decorrer dos anos poderia ser levada em consideração. Foram demonstradas as palavras - chave mais encontradas, em ambos os temas escolhidos. Observou-se qual era a variação dos ramos da Química e da Educação e também foram apontadas as universidades que tiveram participação, por intervenção dos pesquisadores, nas publicações do periódico. Os resultados foram um pouco diferentes que o esperado, entre os anos de 2008 a 2009 houve um crescimento no número total de publicações, contudo, notou-se um decréscimo de 2009 a 2010 e de 2011 a 2012, refletindo nas áreas estudadas. O estudo verificou que publicar é importante, pois a partir disto é que se transmite o conhecimento adquirido para o outro. Além disso, devemos sempre valorizar uma revista local, pois os periódicos têm como função a comunicação dos resultados da pesquisa original, transmitidos por artigos, contribuindo assim para o avanço do conhecimento nas mais diversas disciplinas específicas. 2020-11-18T14:40:51Z 2020-11-18T14:40:51Z 2013-09-20 bachelorThesis BERLATO, Juliana; DALAGNOL, Mayara Tramontin. Avaliação do percentual de artigos de química e educação em periódico científico multidisciplinar da UTFPR – Campus Pato Branco. 2013. 39 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Pato Branco, 2013. http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/14843 por application/pdf Universidade Tecnológica Federal do Paraná Pato Branco |
institution |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
collection |
RIUT |
language |
Português |
topic |
Redação técnica Periódicos - Publicação Química - Estudo e ensino Technical writing Periodicals - Publishing Chemistry - Study and teaching Licenciatura em Química |
spellingShingle |
Redação técnica Periódicos - Publicação Química - Estudo e ensino Technical writing Periodicals - Publishing Chemistry - Study and teaching Licenciatura em Química Berlato, Juliana Dalagnol, Mayara Tramontin Avaliação do percentual de artigos de química e educação em periódico científico multidisciplinar da UTFPR – Campus Pato Branco |
description |
This work has the purpose of studying the case about a local multidisciplinary journal characterized by publishing articles already published in events and academic weeks. As the interest to publish increases more and more in the academic scope, in order to transmit results that enhance scientific career, the total number of articles published in the last five years was quantified, analyzing how many referenced to Chemistry and how many referenced to Education and, from these analysis, interpret, if the idea of increasing the number of publications over the years could be taken into account. The keywords found were demonstrated, in both subjects chosen. The variation of the branches of Chemistry and Education were observed and were also indicated the universities who had participated, through the intervention of the researchers in the journal publications. The results were a little different than the expected, from 2008 to 2009 , there was an increase on the total of numbers of publications, although, it was noticed a decrease from 2009 to 2010 and from 2011 to 2012, reflecting on the studied area. This study proved that publishing is important, once it’s from the study that the knowledge acquired is transmitted to others. Besides that, we should always recognize the local journal, since the journal has the function of communicating the results of the original research, which is transmitted by each article, contributing to the advance of knowledge through several specific disciplines. |
format |
Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) |
author |
Berlato, Juliana Dalagnol, Mayara Tramontin |
author_sort |
Berlato, Juliana |
title |
Avaliação do percentual de artigos de química e educação em periódico científico multidisciplinar da UTFPR – Campus Pato Branco |
title_short |
Avaliação do percentual de artigos de química e educação em periódico científico multidisciplinar da UTFPR – Campus Pato Branco |
title_full |
Avaliação do percentual de artigos de química e educação em periódico científico multidisciplinar da UTFPR – Campus Pato Branco |
title_fullStr |
Avaliação do percentual de artigos de química e educação em periódico científico multidisciplinar da UTFPR – Campus Pato Branco |
title_full_unstemmed |
Avaliação do percentual de artigos de química e educação em periódico científico multidisciplinar da UTFPR – Campus Pato Branco |
title_sort |
avaliação do percentual de artigos de química e educação em periódico científico multidisciplinar da utfpr – campus pato branco |
publisher |
Universidade Tecnológica Federal do Paraná |
publishDate |
2020 |
citation |
BERLATO, Juliana; DALAGNOL, Mayara Tramontin. Avaliação do percentual de artigos de química e educação em periódico científico multidisciplinar da UTFPR – Campus Pato Branco. 2013. 39 f. Trabalho de Conclusão de Curso (Graduação) – Universidade Tecnológica Federal do Paraná, Pato Branco, 2013. |
url |
http://repositorio.utfpr.edu.br/jspui/handle/1/14843 |
_version_ |
1805298750873141248 |
score |
10,814766 |